AFN - Brak mocy

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

AFN - Brak mocy

Postprzez R4VE » 24 kwi 2015, o 21:17

Witam.

Problem polega na tym, że Golf nie ma mocy. Do 50 km/h rozpędza się w 30 sek, a pod górkę nie podjedzie. Ledwo do ruchu można się włączyć. MAF (actual) wynosi wtedy zaledwie 40 mg/R.
Ale co zauważyłem ... Chwilowe przygazowanie go na postoju do 3-4 tys. obrotów w części poprawia sytuację. Coś się wtedy przestawia i mocy trochę powraca. MAF (actual) nagle ma wartość 550 mg/R (jakby coś się odblokowało). Golf zachowuje się później podobnie, jak z wypiętą przepływką.

Po ponownym odpaleniu powtórka.

Dodaję wykonane dziś logi:

    Bassic Settings 003 zaraz pod odpaleniu: (gdy MAF 40 mg/R)


    Bassic Settings 003 po uprzednim chwilowym podniesieniu obrotów do 4 tys.: (MAF wskoczyło na 550 mg/R)


      Dynamiczne 003 w czasie, gdy MAF na postoju = 40 mg/R:


      Dynamiczne 003 w czasie, gdy MAF na postoju = 550 mg/R:


      i pozostałe: (gdy MAF na postoju = 40 mg/R)

        Statyczne 001:


        Statyczne 013:

        Bassic Settings 000:


        Bassic Settings 004:


        Dodatkowo wszystkie błędy:

          00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)
          27-10 - Implausible Signal - Intermittent

          01117 - Generator Terminal DF Load Signal
          27-10 - Implausible Signal - Intermittent

Co mu dolega? :cry:
Ostatnio edytowano 26 kwi 2015, o 00:14 przez R4VE, łącznie edytowano 5 razy
Avatar użytkownika
R4VE
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 13 mar 2015, o 23:29
Lokalizacja: Wrocław
Rocznik: 1997
Silnik: 1.9TDi AFN
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

AFN - Brak mocy

 

Postprzez leopard » 25 kwi 2015, o 16:53

w kodach bledow masz odpowiedz ... sprawdz wiazke od MAF'a do ECU - mozesz spotkac po drodze wlutowane wisiorki ;)

BTW - logowales auto na zimnym czy cieplym silniku ??
moim skromnym zdaniem rozrzad masz zle ustawiony ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez R4VE » 25 kwi 2015, o 17:21

leopard napisał(a):sprawdz wiazke od MAF'a do ECU

Pierwsze, co zrobiłem - wszystko wygląda dobrze. Dostrzegłem tylko odizolowany jeden z przewodów zasilania, co naprawiłem.

leopard napisał(a):BTW - logowales auto na zimnym czy cieplym silniku ??

Statyczne i Bassic jeszcze dzisiaj poprawię, dynamiczne ±90 °C

leopard napisał(a):moim skromnym zdaniem rozrzad masz zle ustawiony ...

Rozrząd ustawiam zawsze w tym samym warsztacie, nigdy nie było problemów. Dodatkowo zmieniany był zimą (golf zbierał się bardzo dobrze) a problem pojawił się teraz. Ale jeśli z logów wynika, że w 100% jest źle ustawiony, wrócę na poprawkę. Muszę mieć tylko pewność.

Dodam, że po wypięciu przepływki, samochód odzyskuje część mocy a przy wpiętej diodzie jedzie nierówno, ale bardzo dynamiczne.

Na chwilę obecną (po wykasowaniu wcześniejszych błędów) komputer wyrzuca:
    00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)
    27-10 - Implausible Signal - Intermittent

    01117 - Generator Terminal DF Load Signal
    27-10 - Implausible Signal - Intermittent
Ostatnio edytowano 26 kwi 2015, o 00:13 przez R4VE, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
R4VE
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 13 mar 2015, o 23:29
Lokalizacja: Wrocław
Rocznik: 1997
Silnik: 1.9TDi AFN
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez dawid13132 » 25 kwi 2015, o 18:00

R4VE napisał(a):Statyczne i Bassic w granicach ±80 °'C, dynamiczne ±90 °C

Ja na statycznym 001 widzę 60*C.. Jeżeli przy takim samym logowałeś 000bs to możliwe że dlatego taka wartość kąta wyszła. Sprawdź to przy 90*C .
Nie masz od kogoś przepływki na podmiankę założyć?
Avatar użytkownika
dawid13132
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 25 maja 2014, o 19:12
Lokalizacja: LBN

Postprzez R4VE » 25 kwi 2015, o 21:17

leopard napisał(a):BTW - logowales auto na zimnym czy cieplym silniku ??

dawid13132 napisał(a):Sprawdź to przy 90*C .


Poprawione logi (zrobione na silniku > 90 °C) są zaktualizowane w pierwszym poście.

dawid13132 napisał(a):Nie masz od kogoś przepływki na podmiankę założyć?

Tak byłoby najprościej, ale niestety nie. Muszę zdać się na to, co pokazują logi.
Avatar użytkownika
R4VE
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 13 mar 2015, o 23:29
Lokalizacja: Wrocław
Rocznik: 1997
Silnik: 1.9TDi AFN
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez palio » 26 kwi 2015, o 09:17

Przepływomierz do wymiany. Ten już zdechł.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez R4VE » 29 kwi 2015, o 16:52

palio napisał(a):Przepływomierz do wymiany. Ten już zdechł.


Przepływomierz z filtrem czekają na montaż.
Zanim jednak to zrobię mam pytanie. W jaki sposób uchronić nowy przeplywomierz przed losem jaki spotkał jego poprzednika?
Czytałem coś o Oil Catch Tank. Pytanie, czy odma ma jakiś wpływ na tą część dolotu?
Avatar użytkownika
R4VE
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 13 mar 2015, o 23:29
Lokalizacja: Wrocław
Rocznik: 1997
Silnik: 1.9TDi AFN
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez palio » 29 kwi 2015, o 19:36

Ta część nie ma nic wspólnego z odma. Odkręcasz stary zakładasz nowy i tyle.
Stary po prostu już się wysłużył. Jak go wyjmiesz wywal siatkę i zobacz w jakim stanie jest w środku drucik.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez R4VE » 1 maja 2015, o 16:13

palio, dawid13132, leopard, dzięki za pomoc.
Golf jedzie tak, jak za starych, dobrych czasów :mrgreen:

A tutaj zdjęcie poprzedniej przepływki (jakiś Zinnger Germany - posłużyła ±4 lata, wg. poprzedniego właściciela):
Obrazek
Avatar użytkownika
R4VE
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 13 mar 2015, o 23:29
Lokalizacja: Wrocław
Rocznik: 1997
Silnik: 1.9TDi AFN
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości

cron