AFN - ciężko pali na zimno, dymi na szaro

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

AFN - ciężko pali na zimno, dymi na szaro

Postprzez QbaB » 26 gru 2011, o 16:41

Witam, przeszukałem parę forów i co prawda trochę o tym jest, ale nie rozwiało to moich wątpliwości.

Pacjent tdi AFN, ciężko pali na zimno. Z rana trzeba go chechłać z 10 sekund, przy czym na początku chodzi nierówno, jakby nie palił na wszystkie gary, z wydechu zadyma koloru szarego taka, że wstyd się gdzieś pokazać; dopiero po chwili silnik zaczyna pracować równo.

Na ciepło auto pali od strzała i nie ma już efektu dymnego jak powyżej, aczkolwiek i tak na postoju i podczas jazdy dymienie (na szaro, nie czarno - jak przy lejących wtryskach czy uszkodzonej turbinie, ani na biało - jakby palił olej) jest większe niż normalnie w podobnym tdi. Z mocą problemu nie ma, dupnięcie ma jak trzeba.
Silnik nie bierze oleju, ani płynu z chłodnicy.

Próbowaliśmy wyregulować kąt wtrysku, jednak mimo nawet sporego przestawienia pompy, zmian nie ma żadnych. W VAGu w basic settings w drugim okienku cały czas wartość wynosi 255 bez względu na ustawienie kąta.

Korekcje wtryskiwaczy pokazywane w VAG nie są raczej najgorsze, największe odchylenie jednego z nich to ok 0,95.

Pytanie, czy winna może być zużyta już pompa wtryskowa, wtryskiwacz(e) czy może np. rozrząd jest przestawiony o kilka ząbków?
QbaB
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 22 paź 2009, o 13:06
Lokalizacja: Zielona Góra/Wrocław

AFN - ciężko pali na zimno, dymi na szaro

 

Postprzez rex_hunt » 26 gru 2011, o 19:25

Na początek sprawdź czy nie cofa się paliwo z pompy. Zapowietrzony układ paliwowy w dieslu daje podobne objawy.
rex_hunt
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 7 paź 2007, o 17:32
Lokalizacja: Podlaskie

Postprzez SotoM » 26 gru 2011, o 20:55

o kilka zebów napewno nie bo wtedy by sie spotkały tłoki z zaworami. ale o jakies 2 zeby moze.choc wtedy by palił żle bez roznicy czy zimny czy cieply..
mysle ze to nieszczelnosc ukł.paliwa. cofanie sie paliwa do zbiornika...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Maniek01 » 26 gru 2011, o 21:40

Ale skoro w BS na rozgrzanym silniku pokazuje kąt wtrysku 255 to jednak proponuję zacząć od niego. U mnie też tak było gdy odebrałem auto od pompiarza. Jednak udało się wyregulować kąt i teraz pali elegancko. Na forum passata pisali, że przy tak dużej wartości rozrząd może być przestawiony o jeden ząb.
Maniek01
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 8 wrz 2011, o 18:34
Lokalizacja: Jarocin


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości