AHU czy 1z? małe pytanko

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez saladrus » 27 kwi 2011, o 13:45

AHU i 1Z mają 202 Nm przy 1900 obr
Avatar użytkownika
saladrus
Members
 
Posty: 839
Dołączył(a): 18 lip 2008, o 20:57
Lokalizacja: Duszniki Zdrój

 

Postprzez k-m-r1 » 28 kwi 2011, o 09:53

to i ja się podepnę
tóry z tych silników polecacie? bo chyba spalanie najlepsze ma 1z a tak po zatym to chyba nie były to takie kiszki jak AFN
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez marcin2105 » 28 kwi 2011, o 21:17

Marsal napisał(a):Też zastanawaiłem się w zeszłym roku jak rozpoznać 1Z od AHU. Nie wiem czy słusznie, ale różnicą może być wężyk w tekstylnym oplocie wychodzący spod ozdobnej pokrywy jak na foto http://zapisz.net/images/794_zdj_cie0039.jpg . W każdym AHU jaki widziałem to było a w 1Z nie było. Właściwie do czego służy ten wężyk?


Chyba nie masz racji bo ja mam 1Z i mam ten wężyk
marcin2105
Czytacz
 
Posty: 135
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 23:04
Lokalizacja: Potok

Postprzez przemolol » 28 kwi 2011, o 21:18

Ja mam AHU to jest to dość ekonomiczny silnik. Przy mojej jeździe to ok. 6/100km ale 120-140km/h prawie cały czas no i troche miasto troche trasa i tak wychodzi.. mi się wydaje, że nie jest duże spalanie. Przy normalnej jeździe na trasie to 5 spokojnie Jest zrywny i dość dobrze się zbiera jak na 90 km. Te silniki radzą sobie w passatach czy audi dużo cięższymi od golfa... Słyszałem, że 1Z,AHU są mniej awaryjne np nie mają koła dwumasowego które jest drogie w naprawie no i napewno mniejsze spalanie niż w AFN. Pozatym jeżeli chodzi o golfa to 90 km spokojnie wystarcza moim zdaniem :)
przemolol
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 6 lut 2011, o 19:00
Lokalizacja: Chełm

Postprzez dadi321vw » 29 kwi 2011, o 21:30

Kolego k-m-r1 to są w gruncie rzeczy te same silniki nie ma róznicy w spalaniu. :-o
Avatar użytkownika
dadi321vw
Badacz tematu
 
Posty: 335
Dołączył(a): 18 gru 2009, o 21:38
Lokalizacja: TKA Zakrzów

Postprzez markim321 » 29 kwi 2011, o 22:00

Odczytałem cudem te wyblakniętą naklejke z rozrządu. Jest AHU. Dzięki wszystkim za pomoc :)


A nie mówiłem?? (pisałem) :mrgreen:
markim321
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 17 paź 2010, o 14:26
Lokalizacja: Nowy Dzików

Postprzez przemolol » 29 kwi 2011, o 23:24

dadi321vw napisał(a):Kolego k-m-r1 to są w gruncie rzeczy te same silniki nie ma róznicy w spalaniu. :-o


No nie wiem na 100%, bo AFNem nie jeździłem.Tyle, że z czego ta moc się bierze? Na czystą logikę AFN nie jest chyba jakoś technologicznie dużo nowocześniejszy od 1Z, a ma 20 km więcej, a nie wierze w cuda :) Być może się myle ale teraz to każdy się chwali jak ma 1.9 tdi że w "piątce" się mieści :D Ja się przyznaje, że mi więcej jak 5 pali :)
przemolol
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 6 lut 2011, o 19:00
Lokalizacja: Chełm

Postprzez Bradley » 30 kwi 2011, o 10:05

AFN ma wieksza dmuchawe a nie mala piczke, ktora jest malo wydajna.
W 6 to i moze ale ja jezdze 50/50 a miasto to miasto a nie obwodnice jak niektorzy definiuja miasta ;)
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez amator » 2 maja 2011, o 00:00

mój 1Z 33 % trasa 66 % miasto spalanie 6.85
amator
Czytacz
 
Posty: 101
Dołączył(a): 26 cze 2008, o 00:02
Lokalizacja: Łódź

Postprzez PiJey88 » 2 maja 2011, o 09:22

amator napisał(a):mój 1Z 33 % trasa 66 % miasto spalanie 6.85

i tu przy dzisiejszych cenach paliwa trzeba się zastanowić gdzie jest sens kupowania TDI, mój AFT przy spokojnej jeździe, 60% miasto, spalił mi 6.5 l/100km, co jest rewelacyjnym wynikiem jak na benzyniaka, jadąc rano do pracy schodzę poniżej 6 litrów, na powrocie mam korki, więc średnia wychodzi wyższa.
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Bradley » 2 maja 2011, o 20:03

PiJey88, szkoda tylko ze nie jedzie to AFT ;)
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez przemolol » 2 maja 2011, o 21:13

PiJey88 napisał(a):
amator napisał(a):mój 1Z 33 % trasa 66 % miasto spalanie 6.85

i tu przy dzisiejszych cenach paliwa trzeba się zastanowić gdzie jest sens kupowania TDI, mój AFT przy spokojnej jeździe, 60% miasto, spalił mi 6.5 l/100km, co jest rewelacyjnym wynikiem jak na benzyniaka, jadąc rano do pracy schodzę poniżej 6 litrów, na powrocie mam korki, więc średnia wychodzi wyższa.


to chyba bardzo ekonomicznie jechałeś, że osiągnąłeś takie spalanie. Teraz cena benzyny prawie równa się cenie ropy więc coraz mniejszy staje się sens jeżdżenia tdi. Ale mi się wydaje ,że silniki diesla są bardzie wytrzymałe od benzyny...
A pozatym jeżdżenie np benzyniakiem z małym silnikiem np jakimś 1.2 czy 1.4 moim zdaniem nie jest tak dużo bardziej opłacalne bo przecież przy wyprzedzaniu czy przyśpieszaniu musisz bardziej go żyłować i dusić na obrotach żeby coś z niego wycisnąć niż np w silniku 1.8 z większym zapasem mocy ... Jeżdziłem Pandą 1.2 to wyszło 6-7/100, to ja wole swojego golfa z podobnym spalaniem, ale przynajmniej nie mam dylematu jak tu wyprzedzić tira...
przemolol
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 6 lut 2011, o 19:00
Lokalizacja: Chełm

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości