AHU czy 1z? małe pytanko

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez k-m-r1 » 3 maja 2011, o 14:17

popieram przedmówce silnik 1,4 to tylko LPG i trasa ale bez przesady ja takim smigam bo tanio mnie wychodzi i moge sobie pozwolic tylko to żaden luksus tylko katorga redukcja i piłowanie na obrotach żęby sie zebrałjak będzie dosc miejsca wychylac sie po 8 razy i zerkac czy wystarczy mi miejsca na drodze w 2 osoby jeszce daje rady ale 4 to muł
AFN bo takie mam porównanie zbiera sie i nie myslisz tyle czy zdażysz tylko redukcja kierunek i gnasz
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

 

Postprzez Snejk18 » 3 maja 2011, o 14:56

k-m-r1 napisał(a):tylko redukcja kierunek i gnasz

Ja swoim 1Z-tem to nawet nie redukuję przy wyprzedzaniu :p
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez uzbek » 3 maja 2011, o 15:17

PiJey88 napisał(a):
amator napisał(a):mój 1Z 33 % trasa 66 % miasto spalanie 6.85

i tu przy dzisiejszych cenach paliwa trzeba się zastanowić gdzie jest sens kupowania TDI, mój AFT przy spokojnej jeździe, 60% miasto, spalił mi 6.5 l/100km, co jest rewelacyjnym wynikiem jak na benzyniaka, jadąc rano do pracy schodzę poniżej 6 litrów, na powrocie mam korki, więc średnia wychodzi wyższa.


W jakich zakresach obrotów go bujasz?

Bradley napisał(a):PiJey88, szkoda tylko ze nie jedzie to AFT ;)


Ja tak jak kolega wyżej nie redukuję wyprzedzając a mam ABU ;) I na jego siłę nie narzekam a zwykle jeżdżę do 2-2,5k obrotów.
Avatar użytkownika
uzbek
Badacz tematu
 
Posty: 353
Dołączył(a): 4 kwi 2011, o 10:40
Lokalizacja: ZMY Barlinek / FG

Postprzez przemolol » 3 maja 2011, o 19:53

Gdy jedziesz spokojnie 70 km/h 5 biegiem a tu nagle tir przed tobą i ja w tym momencie redukuje do 4 i ogień :P no bo po co dusić go na 5 przy takiej małej prędkości :) No ja redukuje bo mi się wydaję że silnik ma wtedy "lżej" i turbine mi załącza od 2,5k obrotów. A jak kolega wcześniej wspomniał takie małe benzyniaki może i są ekonomiczne ale co to za jazda skoro tdi niewiele drożej wychodzi ale za to inaczej się jedzie, bez stresowo.
przemolol
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 6 lut 2011, o 19:00
Lokalizacja: Chełm

Postprzez k-m-r1 » 3 maja 2011, o 20:07

nigdy nie ma dobrze
Ja w trasie autostrada na 32/33 litrach lpg robie 450 km przy 100km/h i 2 osoby optymalnie sie jedzie bo potem głosno
wychodzi dosc tanio :)
zresztą jak smigałem AFN-em to wychodziło mi spalanie 4,5 litra tyle że to nie trasa a polskie prawdziwe drogi krajowe nie miałem okazji sprawdzic w trasie ale i z zakorkowanego wrocłąwia jestem zadowolony było 5,5 litra natomiast A,4 bierze 9 litrów a nawet 10 i brak klimy
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Piaggio » 3 maja 2011, o 22:31

k-m-r1 napisał(a):to i ja się podepnę
tóry z tych silników polecacie? bo chyba spalanie najlepsze ma 1z a tak po zatym to chyba nie były to takie kiszki jak AFN

Ja śmigam od ponad 3 lat AFN i jestem bardzo zadowolony, przez ten okres zrobiłem ponad 160 tysi i jedynie co to olej rozrząd i do przodu, jedynie raz mi cos sie zacieło jakiś zaworek, mechanior w warsztacie wyjol przeczycił i skasował 50 zł i gnam do przodu do tej pory
Co do spalania jeżdze różnie 50/50 i średnie spalanie w lato wychodzi mi 5,5l/100 km i czasami nie załuje gazu! w zimie najwięcej wyszlo mi 6,5, a raz przy trassie z mojego miasto LW(warm-Maz.- Zabrze- Śląsk wyszło mi 4 wiec chyba ekonomiczność diezla pozostaje bez zbednych komentarzy,
Co do wyprzedzania i elastyczności to diezel bije na głowe benzyniaka, i każdy kto ma porownanie bez precedensowo przyzna mi racje, więc komenty typu
PiJey88 napisał(a):i tu przy dzisiejszych cenach paliwa trzeba się zastanowić gdzie jest sens kupowania TDI,
wydają mi sie zupełnie bezpodstawne i śmieszne- bez urazy kogo kolwiek,
;-)
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez k-m-r1 » 4 maja 2011, o 17:26

kolega ma troche racji tylko teraz wkraczamy na ekonomię i bio paliwo
wiadomo bio dizel? hmm srednio już czerwone lepsze albo oszczednosci ale trudniej dzis o nie
za to bezynieka jak ktos magospodarstwo to można robicsobie etanol i zalewac
próbowałem i moje 1,4 jezdzi wyjeżdzone 2 litry tylko pojawia sie problem bo trzeba tego doglądac i pilnowac ale wychodzi za litr <mnie tyle wyniosło 1,62zł >ewentualnie przebijac z butli do butli teżefekty dobre lepiej idzie bo bardziej kaloryczny gaz jest i za około 27 litrów płące 45 zł
ale nie o tym chcielismy rozmawiac bezyna idzie jak ma obroty dizel ma moc bez obrotów i trzeba dbac
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez gblodz » 11 maja 2011, o 11:29

k-m-r1 napisał(a):to i ja się podepnę
tóry z tych silników polecacie? bo chyba spalanie najlepsze ma 1z a tak po zatym to chyba nie były to takie kiszki jak AFN

mam wersję 1z, średnie spalanie jakie notuję pół na pół miasto i trasa to ~5.1L/100km
jak leci cały czas w trasie to wychodzi około 4,5L, niżej nie dało się zejść chociaż brat ma wersję 1.9TD i zszedł na trasie do 4.2L/100km, nie wiem jak to zrobił ale się dało :)
gblodz
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 14 maja 2009, o 18:48
Lokalizacja: Łódź

Postprzez markim321 » 11 maja 2011, o 19:46

jak leci cały czas w trasie to wychodzi około 4,5L, niżej nie dało się zejść chociaż brat ma wersję 1.9TD i zszedł na trasie do 4.2L/100km, nie wiem jak to zrobił ale się dało


W trasie przy bardzo spokojnej jeździe i przy hamowaniu silnikiem można uzyskać wynik około 4l, przy nadzwyczajnych umiejętnościach można zejść poniżej 4l :mrgreen: Miałem 1Z teraz mam AHU i oba te silniki mają identyczne spalanie. Jeśli chodzi o wersję TD to starszy silnik z komorami wirowymi, mechanicznym sterowaniem pompy i spalanie jest sporo wyższe dla tego silnika w porównaniu do TDI.
markim321
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 17 paź 2010, o 14:26
Lokalizacja: Nowy Dzików

Postprzez Procent » 15 maja 2011, o 10:50

Mam AHU. Najniższe spalanie na trasie to 4,2 l, najwyższe 5. Zima miasto 6,5 l normalnie 5-5,5. Przy spalaniu 4,2 l bardzo dziadkowato, ale reszta jazdy czyli 5 l to jazda normalna czasem z gazem w podłodze, więc TDI przebija benzynę na łeb
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez amator » 7 cze 2011, o 21:10

Witam
Moje średnie spalane jest na poziomie 7.6
W lato w mieście pali ok 7.3
Jak się trafi jakiś wypad za miasto to spali około 6.85
W ostatnie zimy spalanie dochodziło do 9
Co może być nie tak
Co powinienem sprawdzić
- Przepływka jest o, była podmianka z innego golfa i nie było różnicy
- Nie ma objawów lejących wtrysków nie szarpie nie dymi odpala od strzała
Bardzo proszę o jakieś porady
amator
Czytacz
 
Posty: 101
Dołączył(a): 26 cze 2008, o 00:02
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Golfik1986 » 7 cze 2011, o 22:20

ja mialem ahu moje spalanie srednie latem wychodzilo kolo 5,5 zima 6 czasem z haczykiem. w trasie przy spokojnej jezdzie potrafilem kiedys zejsc do 4.2 l ale naprawde spokojna jazda a normalnie trasa nie cale 5 takze twoje spalanie jest dosyc duze albo masz ciezka noge albo na twoim miejscu bym jechal do pompiarza na scianke i na sprawdzenie pompki moj ojciec tez nie mial objawow kulejacego wtrysku tylko czasem na rozgrzanym silniku zabujalo mu motorem a spalanie po zmianie zeszlo mu o 2l
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości