AHU czy 1z? małe pytanko

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

AHU czy 1z? małe pytanko

Postprzez przemolol » 23 kwi 2011, o 13:55

Witam
Mam takie głupie pytanie ale nie mam pewności jaki mam silnik w moim golfie 3 czy jest to 1z czy afn. Nie mam nalepki w bagażniku a z bloku jest ciężko cokolwiek przeczytać bo nie dość że słaba widoczność to troche w oleju obrudzony, W dowodzie niby 66 kw no ale silnik zawsze można zmienić. I tu moje pytanie czy można je wizualnie jakość rozpoznać? Jakiś gość kiedyś napisał że w 1z turbina jest na kolektorami wydechowymi a w AFN pod kolektorami , bliżej podłużnicy. Prawda to ?
przemolol
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 6 lut 2011, o 19:00
Lokalizacja: Chełm

AHU czy 1z? małe pytanko

 

Postprzez Snejk18 » 23 kwi 2011, o 14:46

W tytule masz "AHU czy 1Z" a w poście pytasz się o "1Z czy AFN".
Określ się dokładnie o które silniki Ci chodzi.
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez przemolol » 23 kwi 2011, o 14:56

Pomyliłem się, AHU czy 1z, wstawie fotki może będzie lepiej

<
1.jpg

<
2.jpg

<
3.jpg

<
4.jpg



Troche nie wyraźne ale taki aparat :/
przemolol
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 6 lut 2011, o 19:00
Lokalizacja: Chełm

Postprzez Snejk18 » 23 kwi 2011, o 17:18

A z którego roku masz samochód ??
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez SotoM » 23 kwi 2011, o 17:24

wymyj przód silnika ,wyczyść papierkiem ściernym pole numerowe i będziesz widział jaki masz motor.
wizualnie 1Z od AHU różni się układem dolotowym. 1Z me inne przewody od dolotu te boczne plastikowe.
a tak na marginesie turbo patrzy zawsze w dół w silniki 90konne które siedzą w a4 czy Passacie owszem patrzą ku górze...
na górnej obudowie rozrzadu masz nalepke jak z numerem silnika(chyba ze to nie twoje zdjecia) na samym srodku jest kod silnika i 6 cyfr.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez przemolol » 23 kwi 2011, o 18:59

To moje zdjęcia. Rok 11.1996

<
5.jpg

<
6.jpg

<
7.jpg

<
8.jpg

<
9.jpg

<
10.jpg

<
11.jpg

<
12.jpg

<
13.jpg



Słyszałem że po zaworku n75 można poznać. Jedna wersja ma plastikowe a druga metalowe. (podciśnienie lub ciśnienie). Do tego zaworka wchodzą 3 węzyki i kostka to u mnie takie jakby szmaciane, giętkie są, napewno nie metalowe. Sam już nie wiem. W dowodzie w nr mam w ciągu cyfr i liter Z1 ale właśnie nie wiem czy to oryginalny silnik jest...
przemolol
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 6 lut 2011, o 19:00
Lokalizacja: Chełm

Postprzez Snejk18 » 23 kwi 2011, o 22:29

przemolol napisał(a):Rok 11.1996


qrde... jak by był starszy to na pewno byłby to 1Z

przemolol napisał(a):Słyszałem że po zaworku n75 można poznać. Jedna wersja ma plastikowe a druga metalowe. (podciśnienie lub ciśnienie).


Plastikowy N75 to chyba tylko w AFN-nie jest...

Po zdjęciach patrząc, wszystko jest tak samo jak u mnie. Ale niestety nie jestem w stanie potwierdzić tego na 100%.

przemolol napisał(a):ale właśnie nie wiem czy to oryginalny silnik jest...

Jeżeli ktoś robiłby przekładkę, to raczej na coś mocniejszego, taka jest moja opina :p
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez przemolol » 23 kwi 2011, o 23:09

No ok ale napewno AHU albo 1Z 90km.. chyba innej opcji nie ma?
przemolol
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 6 lut 2011, o 19:00
Lokalizacja: Chełm

Postprzez Bradley » 24 kwi 2011, o 09:57

<
1.jpg


Poczytaj sobie na tej bialej naklejce
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez markim321 » 24 kwi 2011, o 11:52

Kolego jeśli ten miesiąc i rocznik autka to na 90% siedzi tam AHU
markim321
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 17 paź 2010, o 14:26
Lokalizacja: Nowy Dzików

Postprzez k-m-r1 » 24 kwi 2011, o 12:44

markim321, co innego data produkcji co innego data rejstrowania pozatym w krajach wychodziły niby to samo ale były przesunięcia
raz nawet trafiłem na golfa 1z zarejstrowanego w 1997 ale produkcja była z 1994 wychodzi że stał3 lata gdzies ....
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Marsal » 24 kwi 2011, o 14:15

Też zastanawaiłem się w zeszłym roku jak rozpoznać 1Z od AHU. Nie wiem czy słusznie, ale różnicą może być wężyk w tekstylnym oplocie wychodzący spod ozdobnej pokrywy jak na foto

<
1.jpg


W każdym AHU jaki widziałem to było a w 1Z nie było. Właściwie do czego służy ten wężyk?
Marsal
Czytacz
 
Posty: 90
Dołączył(a): 9 sty 2010, o 18:39
Lokalizacja: Gdynia

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości