ALTERNATOR a KONTROLKA OLEJU - 1,9TD

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

ALTERNATOR a KONTROLKA OLEJU - 1,9TD

Postprzez koza33 » 7 lut 2010, o 16:31

Witam. Ma otoz nastepujacy problem...w czasie jazdy nagle alternator strasznie zaczal "szuscic
"- halasowac, razem z tym stacily sie obroty na obrotomierzu i zaczela mrugac lampka smarowania...Powiem tak: stan oleju w silniku jest OK, cisnienie rowniez, czujniki tez! W zwiazku z tym mam pytanie, bo wiem juz ze wysypaly mi sie lozyska w altenatorze i musze to jutro zrobic, ale czy przyczyna zaniku obrotow i mrugania kontrolki oleju moze byc wlasnie awaria alternatora???Prosze o pomoc
koza33
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 30 sie 2009, o 17:50
Lokalizacja: Pruchna

ALTERNATOR a KONTROLKA OLEJU - 1,9TD

 

Postprzez michszym11970 » 7 lut 2010, o 17:24

kontrolka ciśnienia oleju nie ma nic wspólnego z alternatorem, pewnie masz jakieś kabelki zamienione i zamiast ładowania pali się smarowanie
Variant 1Z >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl
michszym11970
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 27 gru 2009, o 15:34
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez koza33 » 7 lut 2010, o 17:31

Nie obraz sie ale kabelki sa na pawno dobrze podlaczone...wiem to bo sprawdzalem czujniki oleju i kontrolka swiecila badz mrugala wlasnie od oleju...a kabelek od ladowania raczej wtykami nie pasuje pod czujniki oleju itd
koza33
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 30 sie 2009, o 17:50
Lokalizacja: Pruchna

Postprzez leopard » 7 lut 2010, o 17:36

michszym11970 napisał(a):kontrolka ciśnienia oleju nie ma nic wspólnego z alternatorem

a ta kontrolka to napedzana jest węglem czy olejem opałowym ??
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez michszym11970 » 7 lut 2010, o 18:48

sorry koza33, poniekąd wprowadziłem cię w błąd, nie wziąłem pod uwagę niepracującego obrotomierza, a jeśli on nie działa, to może też być problem z układem do dynamicznej kontroli ciśnienia oleju, ponieważ te dwie rzeczy wykorzystują sygnał z alternatora, jak naprawisz alternator, to wszystko powinno wrócić do normy
Variant 1Z >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl
michszym11970
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 27 gru 2009, o 15:34
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez koza33 » 7 lut 2010, o 19:17

Dzieki michszym11970 za info. Tez mam nadzieje ze jutro uda mi sie to poskladac i wszystko zacznie prawidlowo pracowac. Juz kiedys znikly mi obroty na wskzniku, a z tym zaczela mrugac kontrolka, ale kurde nie pamietam czy byla to kontrolka oleju, czy jakas inna...jutro sie wszystko okaze!! Bede pisal czy mruganie kontroli oleju bylo powiazane z alternatorem czy nie. Bede wdzieczny za jakiekolwiek jeszcze informacje.

[ Dodano: 2010-02-09, 20:18 ]
Alternator poskladany...okazalo sie ze lozyska sie posypaly...po zalozeniu alternatora i podlaczeniu kabelkow wszystko wrucilo do normy...kontrolka oleju przestala mrugac i pojawily sie oroty...:)
Napisze pewna ciekawostke...po rozebraniu alternatora okazalo sie jest tam pewne jakies nietypowe lozysko...jedno typowe kosztowalo bodajze 15zl, ale to nietypowe 45zl - pech, ale wazne ze udalo sie naprawic!!!
koza33
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 30 sie 2009, o 17:50
Lokalizacja: Pruchna

Postprzez baniak180 » 21 lut 2011, o 19:12

czesc ja mam niemal ze identyczny problem jak kazdy mruga kontrolka oleju swieci sie ladowanie a na dodatek podczas cholowania samochodu niemal ze po 300m pedal hamulca zrobil sie tak twardy ze nie dalo sie go wcisnac i nie chamowal czy moze ktos mi podpowiedziec co to moze byc ?? najlepiej na gadu gadu nr 5735640
baniak180
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 21 lut 2011, o 19:09
Lokalizacja: bielsk podlaski

Postprzez Marian0753 » 21 lut 2011, o 19:22

Właśnie że będzie się świecić kontrolka oleju. pamiętam jak u siebie walczyłem z alternatorem, dostałem od znajomka alternator bez wyjścia na obrotomierz (kostka z jednym pinem) Wsadziłem alternator ładowanie było natomiast brak obrotomierza i migająca kontrolka oleju, na początku też się wkurzyłem i zacząłem sprawdzać co z olejem. Dopiero załatwiłem odpowiedni alternator i jak ręką odjął nic się nie pali ani nie mruga.
Avatar użytkownika
Marian0753
Badacz tematu
 
Posty: 275
Dołączył(a): 30 lis 2010, o 15:08
Lokalizacja: Sochaczew

Postprzez michal55yh » 28 lut 2011, o 22:32

Mam ten sam problem z kontrolką i obrotomierzem. Jednakże u mnie alternator w ogóle nie ładował aku. Po wymianie regulatora napięcia alternator ładuje akumulator jednakże obrotomierza nadal nie ma i mryga kontrolka oleju. Wtyczkę sprawdzałem, czyściłem itp ale nic nie dało. Gdzie więcej szukać przyczyny tej usterki?
michal55yh
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 21 lut 2011, o 11:12
Lokalizacja: Bolesławiec

Postprzez Luqasz3q » 7 wrz 2011, o 11:00

Witam, odkopie trochu temat ;] mam podobny problem z ta kontrolka oleju i alternatorem...
Kupiłem niedawno Golfa III TD od kolegi, wszystko jest z nim ok, tylko po wymianie alternatora (kolega jeszcze wymieniał) zaczęła mu migać właśnie ta nieszczęśliwa kontrolka oleju, a przy tym piszczy ten nie przyjemny brzęczyk, co może z nim być nie tak, kontrolka zaczyna świecić tylko miedzy obrotami 2-3 tys. nie zależnie od biegu, czyżby alternator był do wymiany, lub jakaś jego cześć ?? myślałem tez o wymianie czujników oleju, tego odpowiedzialnego za wysokie obroty i tego za niskie...
Czy dobrze myślę pomóżcie bo wykręcę te kontrolkę i wyrwę brzęczyk i będzie po sprawie bardzo mnie on wku**** :D
Avatar użytkownika
Luqasz3q
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 7 wrz 2011, o 10:53
Lokalizacja: Nysa


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 20 gości