Alternator, ładowanie , piszczenie

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Alternator, ładowanie , piszczenie

Postprzez slawek5t » 17 gru 2011, o 18:27

krotkie pytanko:)

czasami (nie zawsze) z rana gdy odpale to jakby nie było ładowania. po minucie zaskoczy, zapiszczy coś przez 3 sekundy i jest ładowanie już cały czas...

Ale wczoraj było gorzej bo piszczało nie 3 sekundy a chyba 3-4 minuty (na wolnych obrotach) i dopiero po tych 4 minutach przyszło ładowanie. a skąd wiem że przyszło ? bo swiatła mocniej zaswieciły itd. (dodam ze akumulator jest bardzo dobry ).


Ja obstawiam łożyska alternatora . A Wy ?
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Alternator, ładowanie , piszczenie

 

Postprzez garas1 » 17 gru 2011, o 18:58

Ja też mam taki efekt tylko u mnie jest tak że przez 2 minuty lub jak silnik się nagrzeje do 60' świece grzeją i jest duży pobór prądu i piszczy pasek na alternatorze. po tych 2 minutach jest takie PYK :-) i silnik lżej chodzi i pasek nie piszczy ;-)
Avatar użytkownika
garas1
Gaduła
 
Posty: 721
Dołączył(a): 29 wrz 2008, o 20:02
Lokalizacja: Węgliniec

Postprzez Pawel85man » 17 gru 2011, o 21:00

U mnie tez wyją łożyska alternatora i zaczyna ładować dopiero po przekroczeniu 1700 obrotów i później już ładnie ładuje nie zależnie od obrotów czy obciążenia
Pawel85man
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 15 paź 2011, o 01:42
Lokalizacja: Bdg

Postprzez Golfik1986 » 17 gru 2011, o 23:29

ja mialem piszczenie i zrywalo mi pasek 2 razy nowy po jakims czasie. wymienialem napinacz zacieral sie zrywal pasek a wina lezala w tym patyku od napinacza juz spracowany byl. popusc pasek od dolu z kanalu i zdejmi go i pokrec kolem od altka bedziesz slyszal jak chodzi jak lozysko jest zdymane bedzie slychac szumy. przy okazji warto wyciagnac regulator i zobaczyc jak szczotki wygladaja koszt nie duzy a spokoj przynajmniej z ladowaniem
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez slawek5t » 19 gru 2011, o 18:28

Pokręciłem kółkiem alternatora i był taki lekki opór.
Powinno chodzić całkiem lekko?
Nie kreciłem nim szybko. I nie wiem czy by sie dało przez ten mały opór.
Chyba szczotki na tyle wyhamowują ? czy cos innego ?


edit :

dzis jeszcze raz sprawdziłem, zakreciłem kółkiem mocniej i słychac lekki szum.
Porównałem z alternatorem od starego Peugeota i mój z golfa kręci sie dużo ciężej.
I jak szarpałem kółkiem góra dół to czułem leciutki luz.

Jak myślicie ?
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Pawel85man » 19 gru 2011, o 22:11

łożyska do wymiany na 100%
Pawel85man
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 15 paź 2011, o 01:42
Lokalizacja: Bdg

Postprzez slawek5t » 20 gru 2011, o 18:51

Niech ktoś jeszcze się wypowie dla pewności.

Przed chwilą jak jechałem golfem to na wolnych obrotach taki odglos świerszcza był w okolicach paska.
Polałem pare kropel płynu chlodniczego na pasek i przestało świerszczyć.

Napewno łożyska ?

edit:

Pokręciłem kółkiem alternatora i był taki lekki opór.
Powinno chodzić całkiem lekko?

I jak sie kreciło to lekko szumiało.

Może od łożysk piszczeć w takim przypadku ??
Niech ktoś potwierdzi cxzy to łożyska bo przez to wszystko auto głosniej pracuje.
Chciałbym to zrobić na zime, przed swietami .
Ostatnio edytowano 20 gru 2011, o 18:56 przez slawek5t, łącznie edytowano 1 raz
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Pawel85man » 20 gru 2011, o 18:53

lozyska na pewno, ale czy cos jeszcze to nie wiem
Pawel85man
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 15 paź 2011, o 01:42
Lokalizacja: Bdg

Postprzez slawek5t » 20 gru 2011, o 18:58

Pawel85man, powiedz, powinno sie leciutko obracać ?
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Pawel85man » 20 gru 2011, o 19:04

tak i nie powinno byc luzu zadnego, a pisales ze ma luzy

[ Dodano: 2011-12-20, 18:06 ]
Golfik1986, pisal ze warto tez wymienic regulator napiecia bo grosze kosztuje a nie wiadomo w jakim stanie sa twoje szczotki
Pawel85man
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 15 paź 2011, o 01:42
Lokalizacja: Bdg

Postprzez slawek5t » 20 gru 2011, o 19:27

szczotki jeszcze w miare były bo oglądałem. Tylko to co dałem rade zauwazyć to "komutator" jest wyrobiony, to znaczy ma rowki. Musiałbym na tokarke pojechac .

A ten luz to taki minimalny był. Bardziej mi chodzi o ten opór, szum gdy kręciłem kółkiem alternatora.
Więc napewno przez to piszczy ?
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Pawel85man » 20 gru 2011, o 20:02

jezeli nie wymieniasz regulatora napiecia to nie ruszaj komutatora bo szczotki sa do niego dopasowane, a lozyska wymien koniecznie
Pawel85man
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 15 paź 2011, o 01:42
Lokalizacja: Bdg

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości