Auto gaśnie podczas jazdy

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez Karol B. » 30 maja 2009, o 21:37

Witam! Mam problem ze swoim tdi 1z. Mam identyczne objawy jak autor postu,czyli to iz autko zgasnie wczasie jazdy,a gdy chce go odpalic to kontrolka od swiec lekko sie podswietli i nie odpal, kreci go,ale nie odpala... Dopiero po kilku probach odpala.... :-o Odrazu mowie ze mam ori alarm i ori central pneumat, przekaznik nr 109 juz wymienilem, ale to nic nie dalo :zly: Sterownik alarmu wyjmowalem ,ogladalem luty i nic zlego nie zobaczylem :zdegustowany: Juz nie wiem co dalej robic... :-( A te gasniecie i nie odpalanie to juz mnie wku :cenzura: ,a poza tym to niebezpieczne na drodze :kwasny: Pomozcie
Avatar użytkownika
Karol B.
Members
 
Posty: 1620
Dołączył(a): 30 lis 2008, o 21:15
Lokalizacja: Podlasie-BSK

 

Postprzez leopard » 30 maja 2009, o 22:20

co VAG powiedział - jakieś błędy się posypały ??
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Karol B. » 31 maja 2009, o 09:48

Jeszcze na VAGu nie bylem. W tym tygodniu podjade. Moze bez VAGa da sie cos zrobic??? Tylko najgorsze jest to ze te zgasniecie jest nieprzewidywalne... Czasami po 200km ciaglej jazdy mi zdechnie, a czasami po 5km :zdegustowany: , czy zimny, czy cieply to zdechnie. Poprostu nie zna sie dnia ani godziny kiedy znow padnie :evil:
Avatar użytkownika
Karol B.
Members
 
Posty: 1620
Dołączył(a): 30 lis 2008, o 21:15
Lokalizacja: Podlasie-BSK

Postprzez Repsol » 31 maja 2009, o 10:43

Karol B., jakieś pół roku temu sam zmagałem się z takimi nagłymi gaśnięciami w swoim Golfie.

Zasada jest taka: jeżeli masz w swojej okolicy jakiegoś naprawdę kumatego gościa, który zna się na komputerowej diagnostyce, to napewno warto od żałować te 50-100zł i wtedy będziesz miał pewność co mu dolega, a przynajmniej będziesz wiedział w której okolicy szukać usterki i nie będziesz wymieniał niepotrzebnych rzeczy. Ale podkreślam, że gość musi być mocno zorientowany w temacie. Ja gdy zmagałem się z tym kłopotem byłem u dwóch "cieciów" którzy wogóle mi nie pomogli swoimi pseudo-diagnostykami.

Więc diagnostyka diagnostyce nie równa ;-)

Z tego co się orientowałem w temacie winę za takie nagłe gaśnięcia może ponosić:
-kostka stacyjki
-przekaźnik 109
-zaworek stopu (przy pompie wtryskowej)
-czujnik położenia wału korbowego
-uszkodzona elektronika ECU (u mnie właśnie to dawało ciała)
Avatar użytkownika
Repsol
Badacz tematu
 
Posty: 286
Dołączył(a): 9 lut 2009, o 20:28
Lokalizacja: Małopolskie

Postprzez Karol B. » 31 maja 2009, o 11:00

Na VAG podjade napewno w tygodniu. Zobacze co mi pokaze... Przekaznik wymienilem juz(widac niepotrzebnie :zly: ) Ja jeszcze czytalem ze moze sie tak dziac przez zimne luty w centralce od ori alarmu,ale patrzylem tam i jakby wszystko oki. Sporo jest potencjalnych przyczyn, mam nadzieje ze VAG mi powie co jest grane. Bo to ostro wkurzajace jak na swiatlach zdechnie.... :wstyd:
Avatar użytkownika
Karol B.
Members
 
Posty: 1620
Dołączył(a): 30 lis 2008, o 21:15
Lokalizacja: Podlasie-BSK

Postprzez Repsol » 31 maja 2009, o 11:40

Karol B., ja w swoim nie mam alarmu więc nie wiem. Słyszałem coś o tym... ale wydaje mi się, że gdyby problem leżał po stronie alarmu to po zgaśnięciu silnika kontrolka od świec (pomarańczowa spiralka) nie świeciła by Ci (oczywiście mogę się mylić-niech wypowiedzą się mądrzejsi w tym temacie)

Taka nie gasnaca kontrolka oznacza to, iż samodiagnoza ECU nie przebiegła poprawnie.

Wyciągnij sobie tą plastikową oslone pod szybą, przy wycieraczkach od strony pasażera (tam gdzie filtr przeciwpyłkowy nawiewu) i posprawdzaj bardzo dokładnie wiązkę kabli biegnącą do komputera sterującego pracą silnika. Tam bardzo często wchodzą gryzonie i wija sobie gniazdka nagryzając przy tym kabelki :-D
Jest tam również sporo wilgoci poprzez spływającą wodę z szyby, wtedy taki kabelek śniedzieje i są jaja.
U mnie był ubytek wielkości siarki od zapałki i auto przez to gasło (czasami zaraz po odpaleniu, a czasami jeździłem miesiac i nic się nie działo)
Więc proponuje Ci poszukać w tamtej okolicy, jeżeli znajdziesz choć odrobinkę zielono-błękitnej śniedzi to prawdopodobnie to jest przyczyna.
Avatar użytkownika
Repsol
Badacz tematu
 
Posty: 286
Dołączył(a): 9 lut 2009, o 20:28
Lokalizacja: Małopolskie

Postprzez leopard » 31 maja 2009, o 12:58

przede wszystkim:

jeśli VAG nie wypluje żadnego błędu - N109/kostka stacyjki do sprawdzenia ... jedyny przypadek gdzie nie ma błędu to "wyłaczenie" zasilania ECU - auto gaśnie tak jak przy wyłaczeniu go z kluczyka

wszystkie inne urządzenia zostawią ślad w postaci błędu zapisanego w ECU
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Karol B. » 31 maja 2009, o 15:29

leopard VAG bedzie napewno w tygodniu, a poki co pojde posprawdzam te kable co pisal Repsol .Dzieki Wam za zainteresowanie :padam:

[ Dodano: 2009-05-31, 16:05 ]
Przypomnialo mi sie jedno... To iz ok 2 tyg temu mialem problem z ABSem i z tego pwodu bylem na VAGu... Pokazalo blad przedniego lewego czujnika ABSu i nagly spadek napiecia(zmienialem aku) No i to co mnie nurtuje, czy powinno jeszcze jakies bledy pokazac skoro mi gasnie?? Gasl mi juz duzo wczesniej przed tym badaniem VAGiem. Czy to jakos oddzielnie sie sprawdza, ze np ABS oddzielnie, silnik oddzielnie, itd. Czy powinno mu odrazu pokazac wszystkie bledy jakie sa w autku???
Avatar użytkownika
Karol B.
Members
 
Posty: 1620
Dołączył(a): 30 lis 2008, o 21:15
Lokalizacja: Podlasie-BSK

Postprzez SotoM » 31 maja 2009, o 16:44

:-) hee... kiedyś był przypadek ze ktoś miał przegryzina instalacje od ECU na podszybiu przez jakiegos gryzonia - też auto co jakiś czas gasło a był to dizel...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez leopard » 31 maja 2009, o 17:25

Karol B. napisał(a):Czy to jakos oddzielnie sie sprawdza, ze np ABS oddzielnie, silnik oddzielnie, itd

tak - jeśli gośc nie skanował w automacie całości - wszedł tylko w ABS - błędów silnika nie widział - to są 2 oddzielne kanały (urządzenia a co za tym idzie kanały w VAG'u)
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Repsol » 31 maja 2009, o 19:32

SotoM napisał(a)::-) hee... kiedyś był przypadek ze ktoś miał przegryzina instalacje od ECU na podszybiu przez jakiegos gryzonia - też auto co jakiś czas gasło a był to dizel...


Hehe... jeżeli masz na myśli przypadek z forum, to ten 'ktoś" to ja byłem :-P :wstyd:

Tam są cienkie kabelki i wystarczyło tylko, że nagryzła (bo to mysz była) izolację jednego przewodu tak, że odsloniły się miedziane druty. Całą resztę zrobiła woda/wilgoć i czas.

A żeby było ciekawiej to ona podczas jazdy niejednokrotnie wychodziła mi na wycieraczki i patrzyła sobie gdzie jesteśmy. Jakby nie było trochę świata zwiedziła. :lol:
Cała sytuacja skończyła się tak, że chyba juz jej się znudziła jazda ze mną i zdechła biedna na wkładzie filtra kabinowego :-(
Ehhh... cwana franca była :hyhy:

Po jakimś roku od całej histori z moją pasażerką na gapę auto zaczeło kaprysić właśnie w taki sposób, że nagle gasło.
Avatar użytkownika
Repsol
Badacz tematu
 
Posty: 286
Dołączył(a): 9 lut 2009, o 20:28
Lokalizacja: Małopolskie

Postprzez Karol B. » 31 maja 2009, o 19:53

Repsol niezla przygoda... :-) Mialem dzis sprawdzic te kable ale pogoda mi nie pozwolila z garazu nawet wyjechac, bo ciagle lalo... A w garazu to za ciemno. Jutro na bank sprawdze,ale na VAG tez pojade.

[ Dodano: 2009-06-07, 12:16 ]
Niestety, brak czasu wygral- nie bylem na VAGu jeszcze. Kable sprawdzalem i wszystko wydaje sie byc oki. W sobote mialem tak ze mi zdechl, przekrecilem stacyjke by odpalic, ale leciutko palila sie kontrolka od swiec, a jak walnalem w skrzynke bezpiecznikow to zapalila sie normalnie i zgasla i odpalil... Co jest??? Przekaznik wymienilem juz wczesniej...
Avatar użytkownika
Karol B.
Members
 
Posty: 1620
Dołączył(a): 30 lis 2008, o 21:15
Lokalizacja: Podlasie-BSK

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości