B5 AHU, brak mocy, obroty cały czas 1100,mrugająca kontrolka

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

B5 AHU, brak mocy, obroty cały czas 1100,mrugająca kontrolka

Postprzez majuDJ » 6 sie 2010, o 06:52

Dziś jechał sobie i wyprzedzałem samochód na 5 biegu zredukowałem na wyprzedzaniu do 4 i poczułem ze auto traci wiec zredukowałem jeszcze do 3 i później to już widać na filmie ( obroty 1100 cały czas i mrugająca kontrolka świeć zapłonowych i zero reakcji na wciskanie pedału gazu) Auro kompletnie straciło moc i trzeba było się zatrzymać, silnik troszkę przestygł i można było kontynuować normalne jazdę dało się tylko wyczuć minimalny spadek mocy, ale co jakiś zakręt i użycie hamulca sytuacja powtarzała się jak na filmie. udało mi się przejechać 30km bez użycia hamulca to ta sytuacja nie wystąpiła ( ale czuć było minimalny spadek mocy w przyspieszaniu). PROSZĘ O POMOC co mogło się stać, na co wskazuje takie objawy

http://www.youtube.com/watch?v=VE4vt6ja488
majuDJ
Czytacz
 
Posty: 80
Dołączył(a): 10 paź 2008, o 03:33
Lokalizacja: Stalowa Wola/Lublin

B5 AHU, brak mocy, obroty cały czas 1100,mrugająca kontrolka

 

Postprzez Bradley » 6 sie 2010, o 10:10

majuDJ napisał(a):ale co jakiś zakręt i użycie hamulca sytuacja powtarzała się jak na filmie.
majuDJ napisał(a):mrugająca kontrolka świeć zapłonowych

Sprawdz swiatla stopu czy swieca
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez gluszek » 6 sie 2010, o 14:12

Mam Passata B5 też z silnikiem AHU.

Dokładnie w piątek tydzień temu podczas podróży nad morze miałem identyczną sytuację jak u Ciebie. Wszystkie objawy takie same, pedał w podłogę a on gaśnie i nie chce odpalać... po odczekaniu kilku minut odpala ale za 3km znów to samo... Pierwsze co zrobiłem to wymiana filtra paliwa na trasie, ale kolejne 30km i to samo... Dopiero w domu mechanik stwierdził że pompa paliwowa do wymiany i przy okazji czyszczenie baku. Nowa pompa + nowy filtr + czysty bak i Passat jak nowy... Wyraźnie przybyło mocy, zbiera się o wiele lepiej nie ma problemu z odpalaniem, bo do tej pory przy starcie musiał kilka razy przekręcić...

wymień na początek filtr paliwa bo objawy takie jak u mnie, po prostu nie dostawał wystarczająco paliwa... W Gdyni pod górkę nie mogłem podjechać :-D

a jak to nie pomoże to być może też pompa paliwowa i minimum 500zł w plecy, w moim przypadku było to 700zł razem z robocizną...
GOLF 3 by głuszek
kliknij i napisz co o nim sądzisz...
Avatar użytkownika
gluszek
Members
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 23:54
Lokalizacja: Poland

Postprzez majuDJ » 6 sie 2010, o 16:05

a co myślicie o uszkodzeniu czujnika G79 położenia pedału gazu ? U mnie nie gaśnie i nie ma problemu z odpalaniem , jedzie cały czas ale tak jak widać :P
majuDJ
Czytacz
 
Posty: 80
Dołączył(a): 10 paź 2008, o 03:33
Lokalizacja: Stalowa Wola/Lublin

Postprzez gluszek » 6 sie 2010, o 19:02

majuDJ u mnie też był wymieniany właśnie czujnik tylko kurcze nie pamiętam jaki... Właśnie przy okazji wymiany pompy mechanik założył też nowy czujnik tylko nie wiem od czego to... Jak otworzysz maskę to jest po lewej stronie na wierzchu bodajże...
GOLF 3 by głuszek
kliknij i napisz co o nim sądzisz...
Avatar użytkownika
gluszek
Members
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 23:54
Lokalizacja: Poland

Postprzez leopard » 7 sie 2010, o 01:39

Bradley napisał(a):Sprawdz swiatla stopu czy swieca

swiatla stopu na pewno nie ale sygnal wcisnietego hamulca do ECU lub sygnal wcisnietego sprzegla juz bardziej ... swiatla stopu to tylko 12V podane na zarowki

VAG 01->08->006 2gie i 3cie okienko prawde powie - masz tam funkcje logiczne czujnikow F ;-)
poza tym kody bledow najszybciej doprowadza do przyczyny usterki - 1100rpm moze doprowadzic do potencjometru pedalu gazu - sprawdz przy okazji czy wiazka kabli nie jest przetarta
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez majuDJ » 7 sie 2010, o 14:06

Sprawdziłem auto Vagiem wykazało błąd 00777 przekaźnika gazu G79 ( z dopiskiem błąd sporadyczny) . Wykasowałem i błąd nie powrócił.

Sprawdziłem też w Vagu w 01 Engine a następnie 08 Meas. Blocks i wybrałem grupę 002 (silnik nie pracuje, kluczyk w stacyjce w pozycję zapłon) - wskazania powinny wynosić kolejno : pierwsze pole 0/min, drugie pole 0.0% (bez wciskania pedału gazu) i trzecie pole "010" - jest to wskazanie wyłącznika obrotów biegu jałowego i na środkowej pozycji, pomiędzy zerami musi być cyferka "1".
Następnie wciskałem powoli pedał gazu do oporu i wartość w polu drugim musi wzrastać aż osiągnie 100% a w polu trzecim na samym początku wciskania pedału gazu musi się zmienić na wskazanie "000" - Tak mi podpowiedział kolega

I wszystko się zgadzało. Ale to co zauważyłem to spadek mocy czuje się jak bym teraz jeździł 75Hp a nie 90HP TDI
Przejechałem ostatnio trasę 10km po mieście i ani razu nie spadła mi tak drastycznie moc jak na filmie , jednak co zauważyłem autku brakuje lekko mocy w przedziałach bortów 1100-1800 ( czuje spadek) - nie wiem może gaz jednak nie działa tak jak powinien. Np jadę na 5 biegu 70km/h i wciskam gaz do dechy i nic nie czuje zero przyśpieszenie a wcześniej czułem takie lekkie szarpniecie a teraz praktycznie bez redukcji nie rozpędzi się. Jednak chyba coś jest zwalone w tym gazie, jak sadzisz? Czeka mnie wymiana na nowy http://motoallegro.pl/ite..._9_tdi_97r.html ?? Nie mam kurde żadnego znajomego co by zerknął swoim okiem i może wystarczy coś przylutować i będzie ok
majuDJ
Czytacz
 
Posty: 80
Dołączył(a): 10 paź 2008, o 03:33
Lokalizacja: Stalowa Wola/Lublin


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości