[mk3] Biały dym z wydechu, chodzi jak traktor i olej na ziem

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez leopard » 11 sie 2009, o 01:41

Pikuś napisał(a):ałto chodzi jak traktor i strasznie dymi

w opisie masz wtryski 216 - używane zakładałeś czy nowe ??
sprawdź rozrząd może pasek przeskoczył na pompie wtryskowej ??
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

 

Postprzez Pikuś » 11 sie 2009, o 04:59

Wtryski bralem od uzytkownika Cowboyz sąsiedniego forum.
Niedługo:
Lepsze hamulce
Wydajniejsza turbina
Wydajniejsza pompa



Zrobione:

Wtryski 216
Virusik
New Sprzegło
i wiele innych :P
Avatar użytkownika
Pikuś
Badacz tematu
 
Posty: 179
Dołączył(a): 16 lis 2008, o 16:03
Lokalizacja: Płock

Postprzez SotoM » 11 sie 2009, o 22:06

Pikuś napisał(a):ałto chodzi jak traktor i strasznie dymi. Wymienie rurke a jesli to nic nie da t
no napewno to nic nie da jeśli chodzi o prace silnika. sprawdź rozrzad...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Pikuś » 11 sie 2009, o 23:01

Wiec tak Panowie i Panie. Bylem dzis u mechanika od diesli do drugiego dzwonilem ( najlepszy w okolicy 60 km) i do kolegi co robil program


1. mechanik po podlaczeniu swojego kompa i obejrzeniu powiedzial ze silnik sie skonczyl ze niema cisnienia na 1 garze. Silnik do wymiany albo droga naprawa ;///

2. (najlepszy) Powiedzial ze to najprawdopodobniej uszczelka i ze jak sie zwali glowice to wiecej powie

3. (kolega) Ze to cos z popychaczami (mialem wczesniej z nimi problem) diagnoza to albo wymiana albo wyplukac z oleju bo jeden niechce wrocic.


Co zauwazylem to twierajac korek wlewu oleju to dymi jak by spaliny O.o
Niedługo:
Lepsze hamulce
Wydajniejsza turbina
Wydajniejsza pompa



Zrobione:

Wtryski 216
Virusik
New Sprzegło
i wiele innych :P
Avatar użytkownika
Pikuś
Badacz tematu
 
Posty: 179
Dołączył(a): 16 lis 2008, o 16:03
Lokalizacja: Płock

Postprzez luki34 » 11 sie 2009, o 23:10

Pikuś napisał(a):to twierajac korek wlewu oleju to dymi jak by spaliny

dalej trzymam się swojego ze to uszczelka pod głowicą. a jakim sposobem mechanik po podłączeniu kompa wiedział że ciśnienie na jednym słabe? :zdziwko: weź lepiej manometr i sprawdź ciśnienie na cylindrach.
Avatar użytkownika
luki34
Czytacz
 
Posty: 128
Dołączył(a): 27 wrz 2008, o 10:43
Lokalizacja: VAG-Podkarpacie.pl

Postprzez Pikuś » 12 sie 2009, o 05:32

Kolego a czy przyczyna nierownych obrotow moze byc uszczelka? Wczesniej nie mialem problemow z wyciekami. Od wymiany oleju do wymiany nie musialem go dolewac.
Niedługo:
Lepsze hamulce
Wydajniejsza turbina
Wydajniejsza pompa



Zrobione:

Wtryski 216
Virusik
New Sprzegło
i wiele innych :P
Avatar użytkownika
Pikuś
Badacz tematu
 
Posty: 179
Dołączył(a): 16 lis 2008, o 16:03
Lokalizacja: Płock

Postprzez leopard » 12 sie 2009, o 10:58

Pikuś napisał(a):Kolego a czy przyczyna nierownych obrotow moze byc uszczelka? Wczesniej nie mialem problemow z wyciekami.

może byc uszczelka ... objawy ktore opisujesz nie są jednoznaczne - może to być uszczelka ale równiez szklanki popychaczy / uszczelniacze zaworowe / ukruszony zawór - etc ... pomiar kompresji będzie pomocny - a pewnośc będzie po sciągnięciu głowicy i weryfikacji ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Pikuś » 12 sie 2009, o 16:07

Jutro wstawiam samochod do znajomego mechaniak. W miare dodatniego satnu konta bede powoli realizowal naprawe ( nie poddam sie). Znajomy powiedzial ze nie ma co gdybac tylko sie tym zajac. Najpierw sprawdzi szklanki a jesli to nie to to glowice sciaga. Szklanki najpierw chce sciagac bo wczesniej podwieszaly mi sie szklanki i niewiedzialem co to moze byc . Raz ostatnio podwiesily sie na dluzej. Wiec moze to wykonczylo.
Niedługo:
Lepsze hamulce
Wydajniejsza turbina
Wydajniejsza pompa



Zrobione:

Wtryski 216
Virusik
New Sprzegło
i wiele innych :P
Avatar użytkownika
Pikuś
Badacz tematu
 
Posty: 179
Dołączył(a): 16 lis 2008, o 16:03
Lokalizacja: Płock

Postprzez SotoM » 13 sie 2009, o 00:00

ja bym zaczął od zmiany oleju,spr cisnienia sprzężania, potem hydraulika...
potem w razie czego dopiero rwał bym czapke
-> miche w dół(weryfikacja panewek korbowych),
-> nowe pierścnienie,
-> planowanie głowicy, nowe uszczelniacze zaworowe, przetarcie zaworów
-> montaż
-> zapłon
-> dotarcie, wymiana oleju na nowy. i mamy nowe zycie...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Pikuś » 13 sie 2009, o 16:08

Sotom ile tak orientacyjnie moze mie wyniesc naprawa? To mowisz ze pierwsze co to bys sprawdzil popychacze?
Niedługo:
Lepsze hamulce
Wydajniejsza turbina
Wydajniejsza pompa



Zrobione:

Wtryski 216
Virusik
New Sprzegło
i wiele innych :P
Avatar użytkownika
Pikuś
Badacz tematu
 
Posty: 179
Dołączył(a): 16 lis 2008, o 16:03
Lokalizacja: Płock

Postprzez Bradley » 13 sie 2009, o 16:47

Jakiej firmy polecacie uszczelniacze zaworowe i popyhacze? Zamierzam profilaktycznie wymienic w niedalekiej przyszlosci (przynajmniej to mozna zrobic bez sciagania czapy).
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez SotoM » 13 sie 2009, o 23:00

Bradley napisał(a):Jakiej firmy polecacie uszczelniacze zaworowe
oryginał albo erling - firma ta produkuje dla wiekszości producentów aut czesci uszczelniajace... BMW HONDA itp...
Bradley napisał(a):i popyhacze?
INA oryginał dostepny w kazdym sklepie. INA produkuje dla VW czesci - rolki napinacze do rozrządu takze hydraulike.

[ Dodano: 2009-08-13, 23:05 ]
Pikuś napisał(a):ile tak orientacyjnie moze mie wyniesc naprawa?
:-) heee. to zależy u mnie w sz-nie są ceny wysokie i taka impreza ponizej 1000zł nie schodzi. firma naprawiajaca głowice bierze z 300zł za robote jej - spr szczelności,planowanie docieranie zaworów i wyminana uszczelniaczy. robota warsztatu z 500 -600zł + koszt czesci - jak bedziesz szukał czesci to szukaj całego zestawu uszczelek do silnika - nie wbijaj sie w osobne kupno uszczelek - zestaw taniej wychodzi - chyba ze nie ma mozliwości no to.... ja pier....jak dobrze ze cos takiego ja sobie sam zrobie jedynie na czesciach polece... :padam:

[ Dodano: 2009-08-13, 23:08 ]
To mowisz ze pierwsze co to bys sprawdzil popychacze?
no tak bym zrobił - zawsze zaczyna sie od podstaw od najprostrzych najtańszych możliwości...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 23 gości