Błąd 1268 - gasnący silnik.

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Błąd 1268 - gasnący silnik.

Postprzez MaikGD » 6 lis 2011, o 08:09

Witam serdecznie, posiadam Golfa 3 1.9 TDI 110KM silnik AFN. Od kilku miesięcy mrugała mi kontrolka świec żarowych. Ponieważ nie było innych objawów zbagatelizowałem sprawę. Jednak od kilku dni w czasie jazdy silnik nagle przestaje dostawac paliwo, nie raguje wtedy na pedał gazu i po wciśnięciu sprzęgła gaśnie. Pomaga dopiero ponowne przekręcenie kluczyka.
Sterownik wyrzuca:
01268 - Shareware Version. To Decode all DTCs
35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
01268 - Quantity Adjuster (N146)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
01268 - Shareware Version. To Decode all DTCs
17-00 - Please Register/Activate

Czyszczenie nastawnika nic nie zmieniło, na postoju mogę dośc długo utrzymywac wyższe obroty silnika jednak kiedy puszczę na moment pedał gazu następuje odcięcie i nie pomaga ponowne jego wciśnięcie.

Na wyłączonym silniku napięcie nastawnika 1.220v, na wolnych obrotach napięcie w normie dawka paliwa była 9.2mg/str zmieniłem na 5mg/str, ale to nic nie zmienia. Brak mi już sił i pomysłów...może te błędy nie mają nic wspólnego z tym gaśnięciem ? Macie jakieś pomysły ?
MaikGD
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 6 lis 2011, o 07:42
Lokalizacja: Gdańsk

Błąd 1268 - gasnący silnik.

 

Postprzez Maniek01 » 6 lis 2011, o 12:03

Pewnie nie wiele Ci pomogę ale mam ten sam błąd czyli 01268 - Quantity Adjuster (N146) tylko, że u mnie golfik jechał nagle zgasł i już nie chce odpalić. Aktualnie jest zaprowadzony do znajomego który naprawia pompy wtryskowe i po rozebraniu okazało się, że pompa się zatarła i jej reanimacja jest nie opłacalna. Dlatego jestem na etapie szukania jakiejś dobrej używki. Pozdrawiam.
Maniek01
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 8 wrz 2011, o 18:34
Lokalizacja: Jarocin

Postprzez MaikGD » 6 lis 2011, o 14:13

Hmm...podłączyłem elektrozawór na pompie na krótko i gaśnie nadal to co mu odcina to paliwo ?
MaikGD
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 6 lis 2011, o 07:42
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez leopard » 7 lis 2011, o 08:59

MaikGD napisał(a):to co mu odcina to paliwo ?

pompa wchodzi w przester - dlatego ECU gasi silnik ... szukaj nowego nastawnika / pompy
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez SotoM » 7 lis 2011, o 10:20

Leopard :padam: wodzu :padam: - i wszystko na temat...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez MaikGD » 7 lis 2011, o 19:41

To tak nie do końca...problemem okazał się zacinający się pierścień w pompie w który wchodzi palec nastawnika. Po rozruszaniu go i zmniejszeniu napięcia do 0.76 gaśnięcie silnika ustało. Jednak po kilku kilumetrach zaczął wyrzucac błąd:
01268 - Quantity Adjuster (N146)
35-00 - -]

i kontrolka świec dalej mruga...wprawdzie można z tym życ ale wszelkie sugestie mile widziane :)
MaikGD
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 6 lis 2011, o 07:42
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez leopard » 8 lis 2011, o 09:14

MaikGD napisał(a): kontrolka świec dalej mruga...wprawdzie można z tym życ ale wszelkie sugestie mile widziane

nadal twierdze - szukaj nastawnika ... pierscien dozatora ciezko chodzi po tlokorozdzielaczu w pompie - to jest poczatek agonii pompy z tym ze tu masz jeszcze pewne mozliwosci (po rozebraniu pompy na drobne)
co do bledu nastawnika - mozesz probowac podmienic cewke nastawnika - z tym ze sama cewka jako taka jest raczej nie do dostania - zazwyczaj bardziej oplaca sie wymienic caly nastawnik (uzywka)
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez MaikGD » 8 lis 2011, o 10:11

Cewkę bez problemu można by przewinąc, możesz jednak wyjaśnic tak bardziej łopatologicznie zależnoś między cewką a błędem ? nie mogę znależc wyjaśnienie końcówki tego błędu tzn. 01268 35-00
MaikGD
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 6 lis 2011, o 07:42
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez leopard » 9 lis 2011, o 02:16

MaikGD napisał(a):Cewkę bez problemu można by przewinąc

nastawnik ma glowna cewke - i dwie mniejsze - jedna z nich jest matryca - druga odniesieniem - jesli ECU wykryje nieprawidlowosc miedzy matryca a realnym pomiarem - odnotuje blad

zdjecie zapozyczone z elektrody...

Obrazek
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez MaikGD » 11 lis 2011, o 21:49

Wszystko jasne, Piwo dla Leoparda, THX.
MaikGD
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 6 lis 2011, o 07:42
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Maniek01 » 16 gru 2011, o 18:37

Koledzy pozwolę się podczepić pod temat. Mianowicie mam mały problem z pompą wtryskową ponieważ jakieś 2 miesiące temu się zatarła i była u naprawy. Po naprawie wszystko było dobrze, jednak w poniedziałek zaczęła mrugać lampka od świec żarowych i vag pokazał błąd 01268 czyli nastawnik. Pomyślałem, że pompiarz go nie wyczyścił a więc wczoraj się za to zabrałem i faktycznie był zabrudzony. Po czyszczeniu jednak lampka mruga dalej z tą różnicą, że przed czyszczeniem mrugała cały czas. Natomiast po czyszczeniu błąd występuje tylko na zimnym silniku gdy się rozgrzeje i wyłączę silnik to po ponownym uruchomieniu silnika błąd już się nie pojawi. Co dziwne jeśli silnik jest zimny nie muszę go nawet odpalić ponieważ po ok.10 sekundach od włączenia zapłonu lampka już mruga. Auto nawet jak mruga lampka pracuje i przyspiesza prawidłowo nie ma żadnych objawów. Zastanawiam się czy problem może rozwiązać wymiana nastawnika?
Maniek01
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 8 wrz 2011, o 18:34
Lokalizacja: Jarocin

Postprzez leopard » 17 gru 2011, o 02:47

Maniek01 napisał(a):Koledzy pozwolę się podczepić pod temat.

zapnij VAG'a i zobacz co pokazuje czujnik temperatury paliwa ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości