Błąd kąta wtrysku 0550

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Błąd kąta wtrysku 0550

Postprzez husio » 19 sie 2008, o 15:38

Witam wszystkich.
Od jakiegoś czasy auto zaczeło słabo palić, ale też nie zawsze :(
Zczytałem błędy na Vag-u i pokazuje błąd 0550 - błąd kąta wtrysku. Dodam, że kąt wtrysku jest prawidłowy. Po wykasowaniu błędów nie ma go przez jakiś czas, ale wystarczy że trochę go wkręcę na obroty i błąd się pojawia, przy pojawianiu się błędu jest również spadek mocy auta.

Mój silnik 1.9TDi 1Z 90KM

Pytanie brzmi czy to może być czujnik zmiany kąta wtrysku???

[ Dodano: 2008-08-19, 18:40 ]
Pytanie dodatkowe ;)
Jaka jeśt cena takiego czujnika, ewentyalne czyszczenie, naprawa???
A może to coś innego???

Prosze o odpowiedź.

[ Dodano: 2008-08-19, 20:32 ]
Widzę, że na tym forum nie ma osób które mogą mi pomóc, szkoda :(
husio
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 16 sie 2008, o 16:26
Lokalizacja: Białystok

Błąd kąta wtrysku 0550

 

Postprzez marcinkoz2910 » 19 sie 2008, o 23:04

powoli powoli ja bym na początek wymienił czujnik HALLA bo to mogą być jego ostatki i zobaczył po wymianie co nam autko i VAG powiedzą... pozdro
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez leopard » 19 sie 2008, o 23:06

elektrozawór przestawiacza kąta wtrysku - problem z kablami - jeśli nie - pompa na stół ... sitko w przestawiaczu zalepione / woda na dnie pompy (przestawiacz to najniżej położone urządzenie w pompie - wszystko do niego zleci - dlatego ma sitko ... ewentualnie spręzyna w samym przestawiaczu ...

jak zdiagnozujesz i będziesz potrzebował elektrozawór przestawiacza - daj znac na priv'a mam taki ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez husio » 20 sie 2008, o 12:44

marcinkoz2910 napisał(a):powoli powoli ja bym na początek wymienił czujnik HALLA bo to mogą być jego ostatki i zobaczył po wymianie co nam autko i VAG powiedzą... pozdro


a ten czujnik halla to jest na samym dole w bloku silnika??? jaka może być cena tego czujnika

[ Dodano: 2008-08-20, 12:47 ]
leopard napisał(a):elektrozawór przestawiacza kąta wtrysku - problem z kablami - jeśli nie - pompa na stół ... sitko w przestawiaczu zalepione / woda na dnie pompy (przestawiacz to najniżej położone urządzenie w pompie - wszystko do niego zleci - dlatego ma sitko ... ewentualnie spręzyna w samym przestawiaczu ...

jak zdiagnozujesz i będziesz potrzebował elektrozawór przestawiacza - daj znac na priv'a mam taki ...


można jakoś sprawdzić ten przestawiacz kąta wtrysku, pewnie bez wyciągnięcia pompy nie da się go wykręcić ;(

a ile może kosztować taki przestawiacz kąta wtrysku i czy sam jestem w stanie go zamontować, czy trzeba udać się do pompiarza
husio
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 16 sie 2008, o 16:26
Lokalizacja: Białystok

Postprzez marcinkoz2910 » 20 sie 2008, o 15:04

HALLA znajdziesz koło kopułki rozdzielacza taka kostka 3 pinowa jest zazwyczaj i tam on siedzi i często to to też jest jego wina jak autko źle zapala albo wcale nie pali...
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez husio » 20 sie 2008, o 16:09

marcinkoz2910 napisał(a):HALLA znajdziesz koło kopułki rozdzielacza taka kostka 3 pinowa jest zazwyczaj i tam on siedzi i często to to też jest jego wina jak autko źle zapala albo wcale nie pali...


czyli tu gdzie wychodzą przewody do wtrysków z tej strony pompy?? a tak wogóle to w dieslu jest czujnik halla???

a można go jakoś sprawdzić, np miernikiem, jakiś konkretny opór powinien posiadać??

pozdrawiam
husio
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 16 sie 2008, o 16:26
Lokalizacja: Białystok

Postprzez marcinkoz2910 » 20 sie 2008, o 20:22

pobierz z forum skan książki Sam Naprawiam i tam jest podane jakie wartości powinny mieć dane elementy --> czujniki
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez leopard » 21 sie 2008, o 00:47

marcinkoz2910 napisał(a):HALLA znajdziesz koło kopułki


założe się z tobą o twoje auto że nie znajdzie ... bo nie ma hala w dizlu ... kolego nie wprowadzaj w błąd userów tak zacnego forum

[ Dodano: 2008-08-21, 00:49 ]
husio napisał(a):można jakoś sprawdzić ten przestawiacz kąta wtrysku, pewnie bez wyciągnięcia pompy nie da się go wykręcić


tylko na wyciągnietej pompie - nie podejdziesz do niego inaczej ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez glapsson » 21 sie 2008, o 07:26

HALLA znajdziesz koło kopułki rozdzielacza taka kostka 3 pinowa jest zazwyczaj i tam on siedzi i często to to też jest jego wina jak autko źle zapala albo wcale nie pali...


kolega husio ma DIESLA przestań mu robić wodę z muzgu!!!

Jeśli chodzi o kąt wtrysku to kiedy ostatni raz sprawdzałeś i jak jakie miałeś wskazania na vagu-- wrzuć logi
Może przeskoczył ci pasek -- ja tak miałem wyskakiwał ten sam błąd
mogł również puścić lekko klin na wale i okresowo się przestawia
co do nastawnika pompy oto opis czyszczenia

http://www.skierniewice.info/golf/instr ... awnika.pdf

Z nastawnikiem jednak najczęściej wiąże się objaw żabki przy ruszaniu
glapsson
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 6 sie 2008, o 18:16
Lokalizacja: gizałki

Postprzez husio » 21 sie 2008, o 13:38

glapsson napisał(a):
Jeśli chodzi o kąt wtrysku to kiedy ostatni raz sprawdzałeś i jak jakie miałeś wskazania na vagu-- wrzuć logi
Może przeskoczył ci pasek -- ja tak miałem wyskakiwał ten sam błąd
mogł również puścić lekko klin na wale i okresowo się przestawia
co do nastawnika pompy oto opis czyszczenia

http://www.skierniewice.info/golf/instr ... awnika.pdf

Z nastawnikiem jednak najczęściej wiąże się objaw żabki przy ruszaniu


jeśli chodzi o logi to najwcześniej zrobię w poniedziałek, bo będę miał chwilę,
a jeśli chodzi o te koło pasowe to pewnie bez ściągania też się nie oszacuje w jakim stanie jest klin na wale
postaram się wrzucić logi z vaga jak najszybciej

jeszcze tylko pytanko zalogować grupę 000
czy wstawić cały wykres?? TDi taimig

myślę że nie jest to problem nastawnika bo nie mam żadnych objawów typo szarpanie,
objawy są takie, że czasami rano słabo pali, jak zapali puści chmurkę niebieskawą, a systematycznie po skasowaniu błędu 0550 po jakimś czasie w zasadzie po troszeczkę lepszym gazowaniu pojawia się ten błąd na nowo, w czasie jazdy zauważyłem tak jakby takim przymuleniem, ale też nie zawsze ;( i silnik jak dla mnie za głośno zaczyna pracować, tak właśnie jakby się kąt wtrysku nie przestawiał, taka twarda praca silnika przy wyższych obrotach ;(

pozdrawiam
husio
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 16 sie 2008, o 16:26
Lokalizacja: Białystok

Postprzez leopard » 21 sie 2008, o 14:08

jak będziesz VAG'ował - sprawdź czy czujnik temp paliwa jest OK ... w bloku 007 bedziesz miał podane temperatury
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez glapsson » 21 sie 2008, o 14:14

grupa 000 pozycja 2 powinno być w granicach 49-54

logi dynamiczne
grupy 003 008 011

nie znam forum golf za dobrze jeśli chodzi o diesle mam audi tdi afn i tamtym forum sie posiłkuje
wiele ciekawych rzeczy znajdziesz
http://www.a4-klub.pl/smf/faq_forum_silniki_diesla-t4925.0.html
glapsson
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 6 sie 2008, o 18:16
Lokalizacja: gizałki

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości