bostpin do AAZ

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez Pascal » 1 mar 2010, o 00:17

kajtek napisał(a):a takie pytanko z czystej ciekawości, czy widzisz kreske na tym pinie? mozesz zmierzyć jej długość i mi napisać?


Kajtek jeśli chodzi Ci o kreskę na "ori pinie" to ma ona dokładnie 9 mm,a jeśli chodzi Ci o pina od 1.6 TD to mogę Ci sprawdzić bo wkrótce rozbieram pompę (govemod,timemod)

krzemyk napisał(a):jak będzie więcej ztoczone i będzie luzniejszy to czego moge się spodziewać po założeniu?Pozdrawiam.


Przyrostu mocy a w związku z tym pompa będzie przetłaczała więcej ON czyli tak jak ma być...hm...no jeszcze uszczelka może nie wytrzymać czyli tzw o-ring i część ON będzie się wylewała(bardzo małe ilości ale widoczne).Po zmianie na pina od 1.6 TD (ścięty) tak miałem...zestaw uszczelek pomógł ;-)
Avatar użytkownika
Pascal
Members
 
Posty: 1054
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 00:31
Lokalizacja: TJE

 

Postprzez krzemyk » 1 mar 2010, o 10:58

Przed chwilą założyłem mojego pina.Jest troszke bardziej żwawy ale szału nie ma.Teraz kolej na turbinke i zwiększenie dawki paliwa.Mam nadzieje że to już bardziej odczuje.Pozdrawiam.
krzemyk
Czytacz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 9 kwi 2008, o 19:11
Lokalizacja: WLKP.

Postprzez Pascal » 1 mar 2010, o 11:21

krzemyk napisał(a):Przed chwilą założyłem mojego pina.Jest troszke bardziej żwawy ale szału nie ma.Teraz kolej na turbinke i zwiększenie dawki paliwa.Mam nadzieje że to już bardziej odczuje


A ustawiłeś go największym wcięciem do cięgna który wychodzi razem z wciśnięciem gazu?Najpierw podkręć turbawke potem zajmij się dawką paliwa.Co tam siedzi u Ciebie za turbawka KKK czy Garret?
Avatar użytkownika
Pascal
Members
 
Posty: 1054
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 00:31
Lokalizacja: TJE

Postprzez krzemyk » 1 mar 2010, o 12:16

No własnie że nie wiem jaka to jest turbawka.Po czym poznać jaka jest.Albo gdzie jest napisane?Pozdrawiam.
krzemyk
Czytacz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 9 kwi 2008, o 19:11
Lokalizacja: WLKP.

Postprzez garas1 » 1 mar 2010, o 12:29

krzemyk tabliczka znamionowa jest z boku turbiny z lewej strony



[center]Obrazek[/center]
Avatar użytkownika
garas1
Gaduła
 
Posty: 721
Dołączył(a): 29 wrz 2008, o 20:02
Lokalizacja: Węgliniec

Postprzez Pascal » 1 mar 2010, o 14:45

garas1 napisał(a):krzemyk tabliczka znamionowa jest z boku turbiny z lewej strony


Zgadza się :-) podejrzewam ze masz łatwą do podkręcenia K14 ale sprawdz u mnie wlepa tez jest w tym miejscu...polecam Ci zakupić taki srodek czyszczacy firmy WURTH "zmywacz uniwersalny" zmyje wszystko smar i reszte syfu a łatwiej odczytasz wlepkę.Oczywiście wskaźnik turbodoładowania obowiązkowo musisz zakupić ;-)
Avatar użytkownika
Pascal
Members
 
Posty: 1054
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 00:31
Lokalizacja: TJE

Postprzez kajtek » 1 mar 2010, o 19:55

krzemyk napisał(a):Jest troszke bardziej żwawy ale szału nie ma
coś mi tu nie gra... wyciągnij pina i zobacz czy kreska jest rysowana w jego najwiekszym wycięciu, jeśli jest to podaj mi wymiary pina albo zrób zdjecie tej kreski i daj na forum, sama wymiana pina może szału nie zrobić bo jego rozmiary moga nie być odpowiednie (optymalne)...
Pascal napisał(a):jeśli chodzi Ci o kreskę na "ori pinie" to ma ona dokładnie 9 mm

u mnie na ori pinie jest 8 mm i cały czas tym sie sugerowałem po zmianie pina na nowy (4mm średnicy) okazało sie że kreska kończy sie tam gdzie kończy sie wcięcie i zaczynało brakować mocy przy wysokich obrotach przestawał przyspieszać, po spiłowaniu pina (tak żeby było dłuzsze to wcięcie) okazało sie że ten pin jeszcze głębiej sie chowa przy mocnym butowaniu i mój pin ma teraz kreske 12 mm i róznica w jezdzie jest wyrazna, autko za***la jak bym włożył tam inny silnik, także ja by sie sugerował rozmiarami pina. krzemyk, zrób fotke kreski na pinie, zmierz ją i pomierz pina (a przede wszystkim długość środkowej czesci, tego wcięcia), to porównamy i zaradzimy...

[ Dodano: 2010-03-01, 19:59 ]
krzemyk napisał(a):a jak będzie więcej ztoczone i będzie luzniejszy to czego moge się spodziewać po założeniu?
a dlaczego ma chcesz żeby był luzniejszy? 12mm średnicy jest w sam raz i tyle powinien mieć... mój ma 12 mm średnicy a w najwęższym punkcie 4 mm do tego odpowiednie rozmiary kazdej z części które też sam określiłem i teraz jest efekt ;-)
Avatar użytkownika
kajtek
Members
 
Posty: 1559
Dołączył(a): 14 lis 2007, o 12:49
Lokalizacja: ONY Opolskie, NYsa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Pascal » 2 mar 2010, o 00:58

kajtek napisał(a):u mnie na ori pinie jest 8 mm i cały czas tym sie sugerowałem po zmianie pina na nowy (4mm średnicy) okazało sie że kreska kończy sie tam gdzie kończy sie wcięcie i zaczynało brakować mocy przy wysokich obrotach przestawał przyspieszać, po spiłowaniu pina (tak żeby było dłuzsze to wcięcie) okazało sie że ten pin jeszcze głębiej sie chowa przy mocnym butowaniu i mój pin ma teraz kreske 12 mm i róznica w jezdzie jest wyrazna, autko za***la jak bym włożył tam inny silnik, także ja by sie sugerował rozmiarami pina. krzemyk, zrób fotke kreski na pinie, zmierz ją i pomierz pina (a przede wszystkim długość środkowej czesci, tego wcięcia), to porównamy i zaradzimy...


Dziś już pompa wylądowała na stole i na pinie od 1.6TD wytworzyła się kreska 11 mmetrowa...ale dla mnie mało więc spiłowałem pina jeszcze trochę...zobaczymy co będzie się działo.Przy okazji zrobiłem wspomniany już advencing time mod i govmod...z rana zobacze jak G3 śmiga...aha noi dawkę paliwa jeszcze bardziej zwiększyłem...
Avatar użytkownika
Pascal
Members
 
Posty: 1054
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 00:31
Lokalizacja: TJE

Postprzez kajtek » 2 mar 2010, o 15:28

Pascal napisał(a):wytworzyła się kreska 11 mmetrowa...ale dla mnie mało więc spiłowałem pina jeszcze trochę...zobaczymy co będzie się działo

mój jeden z 3 pinów odgrywa zawsze role testową, piłowałem go do oporu i na nim wyrysowała sie kreska na 12 mm i dłuższa już nie będzie bo miejsce jest ale pin niżej nie schodzi, i dlatego mój ostatni toczony pin jest robiony na wzór długości tej kreski żeby wszystko było oki, natomiast mój pierwszy pin miał wymiary na wzór tych z 1.6TD i jak sie okazało pin nie mógł zejść do konca w dół bo część srodkowa (wcięcie) była zbyt krótka przez co przy mocnym butowaniu nie przyspieszał jak powinien byc może podobnie bedzie u kolegi krzemyka...
Avatar użytkownika
kajtek
Members
 
Posty: 1559
Dołączył(a): 14 lis 2007, o 12:49
Lokalizacja: ONY Opolskie, NYsa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez hali » 11 sie 2010, o 10:42

W tdi 1z da się wymienić bostpin'a ? ;-)
hmmm... tam jest elektryczna pąpa wryskowa! :kwasny:
A jest tam on wogóle? :hyhy:
Avatar użytkownika
hali
Badacz tematu
 
Posty: 201
Dołączył(a): 11 sie 2008, o 15:32
Lokalizacja: Chełmek k.Auschwitz

Postprzez garas1 » 11 sie 2010, o 12:05

hali bost pin jest do zwykłych turbo diesli w twoim tdi tego ni ma :looka:
Avatar użytkownika
garas1
Gaduła
 
Posty: 721
Dołączył(a): 29 wrz 2008, o 20:02
Lokalizacja: Węgliniec

Postprzez viceroy89 » 28 sie 2010, o 12:37

witam, dzisiaj montowalem pina, i zaniepokoil mnie olej na membranie i pokrywce lda, chodzi o ta przestrzen gdzie powinno dmuchac powietrze z turbo, czy u was tez byl tam olej??
"Życie jest zbyt krótkie by jeździć powoli..."
Avatar użytkownika
viceroy89
Czytacz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 2 lut 2010, o 19:43
Lokalizacja: Żary

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości