Brak mocy

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Brak mocy

Postprzez kbanah » 14 kwi 2015, o 21:48

Witam, mam golfa 3 1.9 tdi 90 km 1z i od kilku dni mam taki problem. Na początku powiem, że skrzynia jest automatyczna co często myli ludzi w logach. Ostatnio przy jeździe, golf dziwnie zaczął się zachowywać, spadła moc, żeby się rozpędzić używał bardzo niskich biegów, wysokich obrotów. Nie dochodził nawet do 100 km/h. Po zgaszeniu silnika wszystko wraca do normy. Ładnie pracuje w zakresie 0-80 km/h ale gdy tylko przekroczymy, tj. na trójce około 2.5k obrotów nagle słabnie i nie idzie dobrze. Zacząłem sprawdzanie od przewodów ciśnieniowych wychodzących z zaworka n75 do turbiny oraz tego wychodzącego z kompa z podszybia. Nie pomogło i są te same objawy. Jutro zamierzam zabrać się za czyszczenie n75 i ewentualnie podłączenie pod kompa w celu wczytania błędów. Poradźcie proszę, czy jest sens czyścić zawór n75 czy są to objawy typowe dla innej usterki, Pozdrawiam
kbanah
Czytacz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 8 paź 2011, o 21:11
Lokalizacja: Łódź

Brak mocy

 

Postprzez krzyś » 15 kwi 2015, o 06:24

Jeśli masz możliwość to podmień zaworek n75.. z tego co opisujesz auto wpada w tryb awaryjny spowodowany przeładowaniem turbo. Jeśli nie masz zaworka na podmiankę to wypnij przewody niebieski i czerwony i połącz ze sobą za pomocą rurki i się przejedź.
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez slawek5t » 15 kwi 2015, o 11:27

Vag wszystko powie.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez kbanah » 15 kwi 2015, o 17:14

Zmostkowałem i nie wchodzi w tryb awaryjny. Gorzej się rozpędza ale idzie.

[ Dodano: 2015-04-15, 17:09 ]
Co dzisiaj zrobiłem...
Na początku zdemontowałem n75 i chciałem otworzyć ale skoro potrzebne jest później sklejanie go po czyszczeniu to dałem spokój. Wsadziłem go z powrotem do auta i przez przypadek odwrotnie podłączyłem przewody (niebieski-czerwony) i się ucieszyłem bo szedł bardzo dobrze, nie dostawał notlaufa i rozpędzał się powyżej 120 bez problemu. Ogarnąłem, że jest źle podpięte i zmostkowałem czerwony z niebieskim. Szedł tak średnio, niby się rozpędzał ale wolniej no i co najważniejsze nie miał typowych objawów dla notlaufa. Podłączyłem z powrotem prawidłowo n75 i błąd znów się pojawił.krzyś, co teraz? Spróbować podmienić zawór i sczytać błędy? Czy robić tego n75? Potwierdziło się, że to on nawala?
kbanah
Czytacz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 8 paź 2011, o 21:11
Lokalizacja: Łódź

Postprzez slawek5t » 15 kwi 2015, o 18:33

Tak to jego wina. Kup nowy i masz spokój.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez piaseq » 17 kwi 2015, o 13:02

Podepnę się :)

Czy ten za 100zł z Aledrogo to faktycznie Pierburg?
http://allegro.pl/zawor-turbiny-vw-pass ... 71297.html

Bo jeśli tak to cena jest naprawdę dobra. Pytałem po sklepach to najtaniej 159zł i też na zamówienie...
Avatar użytkownika
piaseq
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 15 kwi 2015, o 12:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez slawek5t » 19 kwi 2015, o 01:30

Kupowałem taki i działa ok.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez hanawald » 19 kwi 2015, o 07:48

dobry zawór tylko pamiętaj dobrze węrzyki podłącz bo jak żle podlączysz to załączy sie tobie tryb awaryjny pozdrawiam ;-)
Avatar użytkownika
hanawald
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 21 wrz 2012, o 15:17
Lokalizacja: dobrzyn nad wisłą CLI
Rocznik: 97
Silnik: 1.9 tdi
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez piaseq » 19 kwi 2015, o 13:46

Dzięki za odpowiedzi. Zamówiłem zaworek i kupiłem nowe węże. Przy okazji okazało się, że przelewowe przy wtryskiwaczach też już szlag trafia i również będę wymieniał. W poniedziałek/wtorek dam znać jaki wynik operacji. Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
piaseq
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 15 kwi 2015, o 12:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez kbanah » 19 kwi 2015, o 22:23

Auto sprzedane więc nie mam już problemu. Dzięki za rady.
Pozdrawiam
kbanah
Czytacz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 8 paź 2011, o 21:11
Lokalizacja: Łódź


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 70 gości