Brak mocy w AFN

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Brak mocy w AFN

Postprzez nitroo » 19 paź 2010, o 17:58

Witam. Zmagam się od dłuższego czasu z jednym i tym samym problemem. Otóż, jak kupiłem auto, to VW przyspieszał ładnie i pięknie, aż któregoś dnia przestał. Okazało się, że turbina w ogóle nie była wyregulowana itp. Jeździł super, ale znowu przestał. Raz na dwa miesiące miałem jakiś błąd na komputerze i coś mi tam robili - przeważnie zmieniali wężyki parciane podciśnieniowe i działał, albo coś tam innego.

Ostatnio jednak jest dziwnie. Auto dochodzi do 120km/h (strasznie wolno!) i odczuwam coś takiego, jakby wpadał w coś i przez to przestaje się rozpędzać. Więcej nie idzie, a jak pójdzie, to z górki. Silnik jakoś tak się męczy i nie jestem w stanie stwierdzić, czy turbina działa. Miałem błąd 00527 i 00575. Pierwszy zniknął po wymianie czujnika ciśnienia doładowania, a z drugim nadal jest źle, bo wymiana przepływomierza nie pomogła. Dziś przedmuchano mi zawór N75 i "gruszkę" od turbiny i nagle zaczął jechać, ale po chwili znowu stanął. Ma tak, że raz jedzie, a dwa razy nie, bo czasami się odtyka coś.

Zamieszczę takiego loga: Log (0 - 001,002,001,002)
nitroo
 

Brak mocy w AFN

 

Postprzez morsdicti » 19 paź 2010, o 20:48

bo zawór trzeba wymienić a nie przedmuchać ... N75 a N18 do diagnosty. A jak zgasisz silnik (tylko nie przy 120km/h) i zapalisz ponownie w czasie jazdy to coś sie zmienia ? Chodzi mi tu o wyłączenie zapłonu i ponowne (restart) ...
morsdicti
Members
 
Posty: 625
Dołączył(a): 1 lis 2008, o 23:55
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Snejk18 » 19 paź 2010, o 21:13

nitroo napisał(a):Auto dochodzi do 120km/h (strasznie wolno!) i odczuwam coś takiego, jakby wpadał w coś i przez to przestaje się rozpędzać. Więcej nie idzie, a jak pójdzie, to z górki.


Klasyczny "NOTLAUF". taki "tryb awaryjny" silnika, żeby tylko do serwisu dojechać :p

nitroo napisał(a):Miałem błąd 00527 i 00575. Pierwszy zniknął po wymianie czujnika ciśnienia doładowania, a z drugim nadal jest źle, bo wymiana przepływomierza nie pomogła.


A to bardzo ciekawe, bo:
527 Czujnik temperatury kolektora dolotowego - G72
575 Ciśnienie w kolektorze dolotowym

Wymieniałeś to sam, czy robili Ci to w warsztacie ?? W każdym razie niepotrzebnie zmieniałeś czujnik Ciśnienia doładowania i przepływkę.

Pierwszy błąd (527) nie ma nic wspólnego z ciśnieniem doładowania, może oznaczać nieprawidłowe działanie lub kompletne rozwalenie się czujnika temperatury powietrza doładowanego który jest w róże dolotowej między intercoolerem a kolektorem dolotowym.

Drugi błąd (575) nie ma raczej nic wspólnego z przepływką a właśnie z ciśnieniem doładowania (dokładnie zbyt wysokim ciśnieniem). Przyczyną takiego stanu rzeczy jest źle działający lub kompletnie niedziałający zaworek N75, który nie odcina w odpowiednim momencie doładowania (w wersjach 90-konnych otwiera westgate, w wersji 110-konnej przestawia kierownice spalin).

Najlepiej, jak byś miał znajomego z takim samym silnikiem i na chwilę zamienił się z nim tym zaworkiem. Jeżeli wszystko wróciło by u Ciebie do normy znaczyłoby wtedy, że zaworek jest do wymiany.

Jeżeli nie masz takiej możliwości, to zostaje metoda "łopatologiczna" :p czyli kupno nowego zaworka.
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez nitroo » 19 paź 2010, o 21:21

morsdicti napisał(a):bo zawór trzeba wymienić a nie przedmuchać ... N75 a N18 do diagnosty. A jak zgasisz silnik (tylko nie przy 120km/h) i zapalisz ponownie w czasie jazdy to coś sie zmienia ? Chodzi mi tu o wyłączenie zapłonu i ponowne (restart) ...

Często pomaga i nagle się rozpędza.

Snejk18 napisał(a):Wymieniałeś to sam, czy robili Ci to w warsztacie ?? W każdym razie niepotrzebnie zmieniałeś czujnik Ciśnienia doładowania i przepływkę.

W warsztacie mi to zrobili.
nitroo
 

Postprzez Snejk18 » 19 paź 2010, o 21:28

nitroo napisał(a):
morsdicti napisał(a):bo zawór trzeba wymienić a nie przedmuchać ... N75 a N18 do diagnosty. A jak zgasisz silnik (tylko nie przy 120km/h) i zapalisz ponownie w czasie jazdy to coś sie zmienia ? Chodzi mi tu o wyłączenie zapłonu i ponowne (restart) ...

Często pomaga i nagle się rozpędza.


Tak jak pisałem "NOTLAUF" :p

nitroo napisał(a):
Snejk18 napisał(a):Wymieniałeś to sam, czy robili Ci to w warsztacie ?? W każdym razie niepotrzebnie zmieniałeś czujnik Ciśnienia doładowania i przepływkę.

W warsztacie mi to zrobili.


Czyli najprawdopodobniej Cię naciągnęli... skoro problem nadal pozostaje.
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez nitroo » 19 paź 2010, o 21:33

To wymiana n75, tak? A awaria turbiny miałaby inny błąd?
nitroo
 

Postprzez Snejk18 » 19 paź 2010, o 22:51

Jak by coś było nie tak z turbawką to raczej miała by kłopoty z napompowaniem odpowiedniego ciśnienia a nie ma w błędach czegoś takiego jak "za niskie ciśnienie".

Chociaż, w AFN-nie może być jeszcze jeden problem.
Zapieczone kierownice spalin wewnątrz turbiny (to ten element, którym steruje zawór N75).

Trzeba by ręką sprawdzić czy ramię które wychodzi z turbiny (jest połączone z gruszką) normalnie się porusza. Czy nie ma dużych oporów ani "skoków".
Jeżeli ono się rusza bez problemów, to zostaje już raczej tylko N75.
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez leopard » 19 paź 2010, o 23:29

Snejk18 napisał(a):nie ma w błędach czegoś takiego jak "za niskie ciśnienie".

jest

Snejk18 napisał(a):Zapieczone kierownice spalin wewnątrz turbiny (to ten element, którym steruje zawór N75

i tu szukać trzeba przyczyny powstawania błędu 575
zaprzeczą/potwierdzą to logi dynamiczne VAG'iem ( 01->08->011)

N75 w AFN'ach rzadko padaja - w większosci przypadków winne sa zapieczone kierownice spalin
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez nitroo » 20 paź 2010, o 01:21

A ten log, który zamieściłem, jest dobry?
nitroo
 

Postprzez leopard » 20 paź 2010, o 02:52

nitroo napisał(a):A ten log, który zamieściłem, jest dobry

nie :hyhy:
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez nitroo » 20 paź 2010, o 10:13

leopard napisał(a):
nitroo napisał(a):A ten log, który zamieściłem, jest dobry

nie :hyhy:

To powiedz mi proszę, jak zrobić odpowiedni log.

Zauważyłem takie oto rzeczy:
1. Jak przestanie się rozpędzać i zgaszę go, a następnie zapalę ponownie, rozpędza się.
2. Traci moc przy wyższych obrotach, jak np. na trójce ma 80 km/h i obroty wzrastają, spada moc. Przy jakich obrotach włącza się turbina?
nitroo
 

Postprzez leopard » 20 paź 2010, o 13:10

nitroo napisał(a):To powiedz mi proszę, jak zrobić odpowiedni log.

logi dynamiczne:
temperatura silnika ~90'C
4ty bieg - pedał gazu wciśniety w podłogę (100% otwarcia)
logujesz od 1800 do 4000 rpm
kanały 003/008/011

logi statyczne:
obroty biegu jałowego
temperatura silnika ~90'C
kanały 001/004/007/013
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

cron