Brak mocy w mk. 3 TDI

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Brak mocy w mk. 3 TDI

Postprzez tuner_86 » 2 mar 2009, o 15:26

Witam. Brat kupił w piątek Golfa mk. 3 TDI (silnik 1Z) z 1994 roku. Wczoraj powiedział mi, że na 4 i 5 biegu jak przyspiesza to przy 3000 obrotach silnik traci nagle moc. Przejechałem się autkiem i rzeczywiście. Raz nawet na 5 biegu już przy 2600 obrotów stracił moc. Samochód ma wymieniony filtr paliwa.
Co może być przyczyną opisywanych rzeczy? Przepływomierz? Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję :)


Pozdrawiam :-)
tuner_86
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 14:28
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Brak mocy w mk. 3 TDI

 

Postprzez piotr0488 » 2 mar 2009, o 18:48

przyczyna moze byc czujnik turbiny albo czyjnik przeplywu powietrza, ale z tego co wiem to 1.9 TDI bylo od roku 1995 a ty masz z 1994
piotr0488
Members
 
Posty: 1314
Dołączył(a): 24 sty 2008, o 00:39
Lokalizacja: Lędyczek
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Leito » 2 mar 2009, o 18:52

piotr0488 napisał(a): z tego co wiem to 1.9 TDI bylo od roku 1995 a ty masz z 1994

:-o Jak to? Przecież pierwsze TDI było chyba w 93r. :?:
Leito
Members
 
Posty: 1528
Dołączył(a): 15 lip 2008, o 19:40
Lokalizacja: Janówko k. Brodnicy
Rocznik: 2000
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez SotoM » 2 mar 2009, o 19:08

na początek powymieniaj wszystkie przewody od podciśnienia. sprawdź czy nie jest pęknięty przewodzik(wężyk) łączacy kolektor ssący z komputerem na podszybiu.po str.pasarzera sie znajduje pod pod szybiem obok filtra przeciwpyłkowego...a najlepiej podjeż na diagnostyke komputerową
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez SEBA123 » 2 mar 2009, o 19:08

leito masz racje tdi koniec roku 93 wyszedl na swiatlo dzienne.
Avatar użytkownika
SEBA123
Czytacz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 29 gru 2007, o 01:18
Lokalizacja: Gdansk

Postprzez 360st0pni » 2 mar 2009, o 19:28

filtr powietrza zobacz
360st0pni
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 21 cze 2008, o 22:43
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez tuner_86 » 2 mar 2009, o 23:11

Dzięki wielkie za wszystkie odpowiedzi. Jutro będę działała :)

P.S. piotr0488 silnik TDI był montowany w golfach mk. 3 dokładnie od czerwca 1993 roku :)


Pozdrawiam :)
tuner_86
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 14:28
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Postprzez SotoM » 2 mar 2009, o 23:23

mój golf jest z grudnia 93....
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez 360st0pni » 3 mar 2009, o 08:50

jak zrobisz to daj znac co było;))
360st0pni
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 21 cze 2008, o 22:43
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez piotr0488 » 3 mar 2009, o 17:08

ok chlopaki... moj blad :oops: :oops:
piotr0488
Members
 
Posty: 1314
Dołączył(a): 24 sty 2008, o 00:39
Lokalizacja: Lędyczek
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez To_mas » 5 mar 2009, o 01:30

tuner_86, jest to popularny notlauf czyli tryb awaryjny w który zostaje przełączony ECU ponieważ twoje turbo np przeładowuje. Zapobiega to uszkodzeniu silnika.
Najlepszą sprawą jest podłączenie auta pod Vaga i zrobienie diagnozy wtedy wszystko widać jak na dłoni.
i nie pisze tu o zwykłym zczytaniu błędów tylko o zrobienilu logów dynamicznych. W przyszłym tyg bede mieć odpowiedni sprzęt do tego mysle no szkoda tylko ze daleko mieszkasz.


A ze mam racje to mozesz to sprawdzić Jak Ci sie tak stanie to zgaś samochód i odpal ponownie (przez chwile będzie działać normalnie- sprawdź sobie )
gg 6794125 lub PW

- Diagnostyka VAG (głównie silniki TDI)
- Blacharka Lakiernictwo i mechanika pojazdowa !!

- Polerowanie aluminium - felgi / pokrywy itp!!!!
- Podniesienie moc w twoim TD :)
Avatar użytkownika
To_mas
Czytacz
 
Posty: 66
Dołączył(a): 5 mar 2009, o 01:27
Lokalizacja: Żywiec

Postprzez SotoM » 5 mar 2009, o 11:07

To_mas, jak narazie mylisz silniki 1Z to nie AFN. w 1Z jest turbina z bypasem wiec tam nie ma sie co zapiekać. z koleji w AFNie owszem...i to zazwyczaj jest standardem ze kierownica spalin w turbinie sie zapieka...
ale narazie poczekajmy czy kolega sie odezwie bo jak zwykle powstaja spiecia i kłótnie kto ma racje... także narazie Pouse z tematem...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości