Brak odcięcia zapłonu

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Brak odcięcia zapłonu

Postprzez tofik90 » 27 kwi 2011, o 14:04

Witam !
Problem pojawia się za każdym razem od kupna samochodu.
Gdy na luzie mocno przygazuje (przejawia się to też na innych biegach) i wskazówka obrotomierza przekroczy 4,5 tys obrotów to zamiast odciąć zapłon silnik słabnie i wpada w bardzo wielkie wibracje (jakby działał na 3 cylindrach) również czasem widoczny jest kłęb czarnego dymu wydobywający się z rury wydechowej. Problem pojawia się na każdym biegu, nie jest zbyt drażniący bo nie jeżdżę na tak wysokich obrotach ale chciałbym się dowiedzieć co to jest za problem.
tofik90
Czytacz
 
Posty: 103
Dołączył(a): 4 mar 2011, o 21:05
Lokalizacja: Gdańsk

Brak odcięcia zapłonu

 

Postprzez Snejk18 » 27 kwi 2011, o 14:28

Diesle nie mają odcięcia zapłonu... nie ma w nich świecy zapłonowej z której można by odciąć zasilanie... zapłon następuje w momencie podania paliwa do cylindra przez wtryskiwacz (nazywa się to "kąt wtrysku").

Widzę, że masz 1Z-ta, tam nie ma linki gazu jak w starych klekotach albo w benzyniakach. U nas obrotami steruje komputer, na podstawie potencjometru przy pedale gazu.
I to właśnie komputer pozwala rozkręcić silnik tylko do konkretnych obrotów (nie pamiętam dokładnie do jakich).

Po twoim opisie wnioskuję, że podwiesza Ci hydraulikę w głowicy, takie rzeczy dzieją się głównie kiedy wkręcasz nierozgrzany silnik na zbyt wysokie obroty.

Pytanie: czy kręciłeś go do takich obrotów (4500) zaraz po odpaleniu, kiedy nie był jeszcze rozgrzany, czy dzieje się tak niezależnie od temperatury silnika ??
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez tofik90 » 27 kwi 2011, o 14:31

Nie, nigdy zimnego silnika nie kręcę do takich obrotów. Był w pełni rozgrzany.
Gdy nie ratowałem się wciskaniem gazu przy tym jak silnik zaczął szarpać to gasł.
tofik90
Czytacz
 
Posty: 103
Dołączył(a): 4 mar 2011, o 21:05
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Snejk18 » 27 kwi 2011, o 17:57

Hmm.. a jakiego oleju używasz?? Ja jak kupiłem golfa to był zalany 15w40 i taki przez jakiś czas lałem, to mi się coś takiego jak tobie, parę razy zdarzyło.
Potem zmieniłem na 10w40 i od tamtej pory nie mam takich jazd..

Ale to może akurat u mnie pomogło... U ciebie może być inna przyczyna, skoro na rozgrzanym silniku i w trakcie jazdy takie rzezy Ci się robią...
U mnie tylko na postoju i przed kompletnym rozgrzaniem silnika tak się działo...
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez SotoM » 27 kwi 2011, o 18:37

tak do zapamietania. nie ma czegos takiego jak odciecie zapłonu w silnikach benzynowch jest odciecie paliwa przez wtryski
w dizlu jest ogranicznik obrotów - to tuner potrafi dokładnie to okreslic jak to sie nazwya elektorniczne zabezpieczenie.
a to ze zaczął kopcic i pracowac na 3 gary to wina podwieszenia sie hydrosztosów - nic dziwnego pewnie tam gnija od nowosci w tym motorze.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez tofik90 » 27 kwi 2011, o 20:20

I co teraz z nimi zrobić ?
tofik90
Czytacz
 
Posty: 103
Dołączył(a): 4 mar 2011, o 21:05
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Bradley » 27 kwi 2011, o 21:44

Zmienic na lepsza oliwe, deptac tylko wtedy gdy olej ma >80C (trzeba wskaznik lub licznik z MFA)
Jesli mimotego podwiesza to czas na wymiane popychaczy.


Zauwazylem tez ciekawa rzecz mianowicie podwieszalo mi zawory na rozgrzanym silniku zawsze na 1 biegu gdy mocniej ruszylem. Powodem bylo przeladowanie turbiny bo n75 nie ogarnial sprawy i nadawal sie tylko na smietnik. Takze rowniez w tym upatruje winy akurat w moim egzemplarzu.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez tofik90 » 12 cze 2011, o 14:23

Oliwe leje dobrą, Valvoline 15w40
może to kwestia pompy ?
tofik90
Czytacz
 
Posty: 103
Dołączył(a): 4 mar 2011, o 21:05
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Bradley » 12 cze 2011, o 18:19

tofik90 napisał(a):Valvoline 15w40


ekhm.... lepkosc na zimno "super" ;) Co do marki nie mam zastrzezen.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez SotoM » 13 cze 2011, o 09:46

no jesli olej nie pomaga to niestety ale pomoże wymiana hydro na nowe...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez tofik90 » 13 cze 2011, o 11:35

wymiana czego ?
jaki jest tego koszt ?
tofik90
Czytacz
 
Posty: 103
Dołączył(a): 4 mar 2011, o 21:05
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez SotoM » 13 cze 2011, o 22:00

hydrosztos to popychacz hydrauliczny, lub jak kto woli szklanki tłoczkowe. krzywka wałka rozrzadu na niego naciska a on otwiera zawór w głowicy astapiło to regulacje dźwigienkową.
około 150zł komplet(8szt) + koszt wymiany to jakies 300-400zł
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości