brak powietrza, paliwa i ładownia, był twardy pedał hamulca

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

brak powietrza, paliwa i ładownia, był twardy pedał hamulca

Postprzez seboljeiv » 23 lip 2010, o 22:04

pacjent: mk3 AFN+ (na 145/325Nm)
zaslepiony przewod egr, i wyciety KAT a poza tym seria.

objawy:
od kiedy zrobily sie te wysokie temperatury powyzej 30stopni, jak dawalem w deche to auto strasznie muliło do okolo 3tys obrotow i pozniej wyrywalo jak zwykle od 2tys (logi nizej) a poza tym cos strasznie smierdziało z komory silnika (przy gazowaniu) - jak by przepalony olej albo spaliny, ale myslalem wtedy ze to IC nie wyrabia przy takich temperaturach i dlatego nie jedzie...
jak sprawdzalem to pozniej wieczorami przy temp 15 stopni, bylo ok - jak powinno.
ale wczoraj gdy byl straszny ukrop znow to samo, tylko doszlo jeszcze ciężkie hamownanie, twardy hamulec i hamowanie jak by auto bylo wylaczone, zobaczylem dzis wężyki w okolicach vacum pompy i byly sparciale to wymienilem i do teraz problemow z hamowaniem nie zauwazylem, ale auto dalej straszny muł....

wiec zrobilem logi zeby zobaczyc co jest grane i wlasnie o to chodzi ze nic nie bangla...:( (robione przy temp. ok 20 stopni)
Obrazek



filtry wymienione,
wężyki w zasadzie wszystkie nowe
turbina czyszczona 1,5 roku temu ale uzywana bez psj(poza tym miecha temu chodzilo wszystko idelanie)
błędów brak

co sprawdzic? i czemu tak wali z komory przy gazowaniu jak by spaliny nie przechodzily przez rure tylko do komory, poza tym umylem na blysk komore karsherem a na drugi dzien wszystko w czarnej sadzy... nigdy tak nie bylo..:(
seboljeiv
Czytacz
 
Posty: 130
Dołączył(a): 14 paź 2007, o 23:39
Lokalizacja: wawa

brak powietrza, paliwa i ładownia, był twardy pedał hamulca

 

Postprzez leopard » 25 lip 2010, o 03:58

ogranicznik dymienia przycięty przez przepływomierz - do tego dochodzą problemy z ustaleniem ciśnienia doładowania ...

zacznij od przepływomierza - sprawdź dolot pod względem nieszczelnoaści + katalizator (podobny efekt jak w przypadku przytkanego kata)


BTW - vakum-pompa działa ??
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Bradley » 25 lip 2010, o 09:43

Masz prawdopodobniej nieszczelnosc gdzies w wydechu. Sprawdz lacze elastyczne a najlepiej to jak bedzie ziemniej i wilgotniej to jedna osoba zaglada pod maske, druga gazuej i wiesz skad dym sie unosi.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez seboljeiv » 25 lip 2010, o 11:59

leopard, no wlasnie wszystko posprawdzane pod wzgledem szczelnosci (dolot,wezyki ) i sprawnosci ( n75, LMM,KAT=przelot,vacum sprawne) a jednak... cos sie ukrylo... moze jak bym wiedzial dokladnie na czym polega caly uklad turbo to bym tam szukal...
ale dzieki Bradley, za podpowiedz, mianowicie:
- nieszczelnosc w kolektorze wydechowym , dokladnie w tym miejscu:
Obrazek

w zasadzie to nie ma tam wogle 2 nakretek,albo skorodowaly albo poprostu puscily od ciepla(?)
przy gazowaniu przylozylem tam reke i spaliny spierdzielały na calej dlugosci jednego z boków tego"trojkata" mocniej niz z kompresora...

czy te nakretki poprostu dokrecic gdzie ich nie ma i zobaczyc co sie dzieje? czy jest tam uszczelka i lepiej ja wymienic?
w etce nic nie moge znalezc a w sklepach typu intercars ciezko znalezc jakas uszczelke odpowiadającą nazwą temu miejscu na kolektorze.

tak wyglada to miejsce gdzie uciekaja spaliny:
Obrazek
seboljeiv
Czytacz
 
Posty: 130
Dołączył(a): 14 paź 2007, o 23:39
Lokalizacja: wawa

Postprzez SotoM » 25 lip 2010, o 17:43

nie ma tam uszczelki powierzchnie są tak gładkie i spasowane ze uszczelki nie dano. moja rada. trzeba wyjąc turbo , wyczyścić powierzchnie wymienić szpilki kolektora do mocowania turbosprężarki,dać nowe miedziane nakrętki 8mm, posmarować pasta do ukł.wydechowych np z firmy bosal i poskładać jak należy... i z bani...
nic dziwnego ze nie jedzie jak spaliny zamiast przechodzić przez turbinę to wychodzą na zew.za kolektorem...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości