chłodzenie silnika, wskaźnik temp wody

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

chłodzenie silnika, wskaźnik temp wody

Postprzez terrix » 5 sty 2009, o 19:50

mam golfa 1.9D. z lewej strony jest taki wskaźnik temp. cieczy chłodzącej, podobno powinien byc mniejwiecej na środku podziałki (czyli wskazówka powinna być pionowo). u mnie tak nie jest, u mnie zawsze 'leży' po lewej stronie na tych kilku gęstych paskach obok siebie na podziałce.

co to oznacza? niesprawność termostatu, czy jak?

jak latem jeździłem we wrocławskich korkach (czyli hamowanie, jedynka - ruszanie, dwójka, hamowanie...) to z czasem wskazówka zbliżała się do prawej stony do chyba 110 st. C i w pewnym momencie zaczynała opadać na lewo (pewnie duży obieg się otworzył).

ale teraz zimą wskazówka nie wychodzi poza minimum (gęste paski), nawet na autostradzie po 200 km ledwo wychodzi poza te paski na minimum. może układ się kiepsko zamyka i woda jest zimna? ktoś ma jakiś pomysł? a może poprostu wskazówka jest stara i ma swoje fanaberie i mam się tym nie przejmować.

latem silnik mi się nie przegrzał więc pod tym względem jest ok. ale może zimą jest niedogrzany i to mu szkodzi?

nie wiem czy to coś wniesie, ale jak włącze nawiew ciepłego powietrza w kabinie, to przy takiej zimie jak teraz ciepłe powietrze mam gdzieś po 20 minutach jazdy (jakieś 4km) - licząc ze staniem na światłach i w korkach. poziom cieczy w zbiorniczku jest ok.

pozdrawiam.
terrix
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 21 lis 2008, o 22:05
Lokalizacja: Wrocław

chłodzenie silnika, wskaźnik temp wody

 

Postprzez marcinkoz2910 » 5 sty 2009, o 20:00

Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez terrix » 5 sty 2009, o 20:04

dzieki, problem podobny do mojego, choć u mnie wskazówka jest na mniej niż 70 st. C, ale sprawdzę wężyki na dole i u góry.
terrix
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 21 lis 2008, o 22:05
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez daror6 » 9 sty 2009, o 01:42

w moim golfiku 1.9 TD jest znowus tak układ chłodzenia też szwankuje a wymieniłem termostat i czujnik temp. ten w chłodnicy on jest połączony z wentylatorem czyli na pozur powinno byc wszystko O.K a nie jest. W trasie temp przy 110-130 km/h idzie nawet do 110*C i jak np. wrzuce na kuz( bieg jałowy) to po przejechaniu pewnego odcinka tem powoli maleje do ok.90*C i do tego grzanie w aucie mam na fula gorąco gdyż lubie miec ciepło w srodku a zwłaszcza zimą a co bedzie latem musze usunac ta usterke. a zapomniałbym dodac. zmieniłem jakis czas temu czujnik temp. ten w chłodnicy tam bym oryginalny VW golfa 3 ja kupiłem taki o zakresie temp. do 77*C moze to tylko trzeba zrobic jak było przed zamianą moze wszystko wruci do normy :dontgetit:
daror6
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 9 sty 2009, o 01:13
Lokalizacja: Przemysl

Postprzez pawelek03576 » 9 sty 2009, o 01:52

daror6, czujnik przy chłodnicy odpowiada tylko i wyłącznie za wentylator a za temperature na zegarach odpowiada czujnik przy silniku są to dwa niezależne od siebie układy więc może padł Ci czujnik przy silniku (co sie bardzo często zdarza )
Avatar użytkownika
pawelek03576
Gaduła
 
Posty: 588
Dołączył(a): 7 maja 2008, o 16:42
Lokalizacja: wójcice

Postprzez daror6 » 9 sty 2009, o 15:11

ale nie wiem dokładnie w kturym miejscu sie znajduje wiem ze gdzies w głowicy. no i ile taki gadżet kosztuje.
daror6
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 9 sty 2009, o 01:13
Lokalizacja: Przemysl

Postprzez mani51 » 9 sty 2009, o 15:25

daror6, to nie będzie czujnik. Moim zdaniem trafiłeś felerny termostat i nie otwiera się do końca tylko trochę i gdy dasz golfikowi popalić to jest za słaby obieg przez chłodnicę i tyle...ewentualnie masz zasyfioną chłodnicę. Czujnik jak chcesz wymieniać to tylko orginał bo z podróbkami to jest loteria tzn albo będzie dobry albo nie

orginał w aso to około 60zł i więcej a podróbka to 20 - 30zł

[ Dodano: 2009-01-09, 14:30 ]
za zatkaną chłodnicą przemawia fakt że masz bardzo gorąco w środku bo jak płyn ma ciężko przez chłodnicę to więcej płynie przez nagrzewnicę
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez daror6 » 9 sty 2009, o 21:49

chłodnica na pewno nie jest zasłonieta termostat miałem wymieniany czujnik w chłodnicy też.
daror6
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 9 sty 2009, o 01:13
Lokalizacja: Przemysl

Postprzez mani51 » 9 sty 2009, o 21:53

daror6 napisał(a):chłodnica na pewno nie jest zasłonieta


ja nie pisałem że jest zasłonięta tylko że może być przytkana, zasyfiona w środku i płyn ma ciężko przez nią przepłynąć a termostaty tak jak pisałem trafiają się różne
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez pawelek03576 » 10 sty 2009, o 00:55

daror6, zrób tak, odpal silnik i patrz jaką temperature pokazuje wskaźnik na zegarach czekaj do momentu aż sie włączy wentylator chłodnicy jesli sie włączy troszke po przekroczeniu środkowej kreski na wskaźniku to znaczy że czujnik jest ok (ten przy silniku) a najlepiej jechać na kompa wtedy będziesz wiedział co oszukuje :-D
Avatar użytkownika
pawelek03576
Gaduła
 
Posty: 588
Dołączył(a): 7 maja 2008, o 16:42
Lokalizacja: wójcice

Postprzez daror6 » 10 sty 2009, o 23:04

wiesz kolego chyba masz racje i tak zrobie w poniedziałek po PRACY podjade na warsztat i podepne pod kompa a jesli cos wyjdzie to zaraz naprawimy bo dłuzsza jazda to raczej odpada jeszcze sie cos może innego siądzie a tego bym nie chciał.
daror6
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 9 sty 2009, o 01:13
Lokalizacja: Przemysl

Postprzez terrix » 11 sty 2009, o 13:16

daror6, czujnik przy chłodnicy włącza wiatrak na jeden z dwóch biegów. przy około 95*C (chyba) na I stopień i powyżej 108*C na II stopień prędkości wiatraka. jeśli włączył się przy I stopniu nie znaczy że wlączy sie przy drugim - u mnie jest podobnie. jak sie nagrzeje do 110, to dopiero temp spada - włącza się wiatrak na II stopień, a na pierwszy nie.

druga rzecz, tak jak koledzy mówią, czujnik temperatury na bloku silnika lubi oszukiwać - jest on mniej więcej:

+-----+
| |
| |
+----*+

* - to czujnik, dochodzi do niego kilka kableków, a ten prostokącik ze znaków to silnik widziany z góry od przodu samochodu (czyli u góry tego prostokatu byłaby dalej szyba przednia.
terrix
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 21 lis 2008, o 22:05
Lokalizacja: Wrocław

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości