Chyba dość duży problem - pomocy!

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Chyba dość duży problem - pomocy!

Postprzez Byne » 18 paź 2008, o 12:50

Witam.

Zacznę od początku, kupiłem 2 miesiące temu golfa nie daleko od miejsca zamieszkania, golf 1.9 TDI 90KM, przy kupnie tego auta sprawdzałem olej, sprawdzałem też 2 tygodnie po kupnie cały czas by równy poziom - maximum, golfik chodził pięknie bez zarzutów, po przejechaniu ok 2,500 km pojechałem do mechanika od którego kupiłem to auto ponieważ przepalił mi się tłumik i tu zaczęły się problemy, bo przy okazji zauważyliśmy że z przodu mocno cieknie silnikowy olej, wyglądało to na olej spadający jak by prosto z turbiny na kawałek blaszki a z tej blaszki na ziemię, lecz po oglądnięciu turbiny nie wskazywało na nią, była lekko zwilżona i zakurzona a pod nią na blaszce kałuża, oglądaliśmy i nie mogliśmy wymyślić skąd tam się wziął ten olej, w końcu mechanik wynalazł że filtr oleju jest poluzowany, dokręcił go i oczyścił, olej niby do tej pory nie cieknie co najwyżej resztka z tej blaszki zleciała, stan oleju po tym dokręceniu i wyczyszczeniu filtra wynosił 2mm poniżej maximum, pozostawiłem go prawie na 2 dni, co 8h sprawdzałem czy nie naleciało oleju nigdzie, ani śladu! Zrobiłem od tego czasu jakieś 4 km, sprawdzam poziom oleju i jest 3mm poniżej minimum, praktycznie go niema?? o co chodzi? dlaczego tak się dzieje że w tak niedługim czasie nagle z silnika ubywa cały olej, a na ziemi nic nie leży, czym to mogło być spowodowane, rozumiem że jak olej ciekł z filtra mogło się wraz z zawirowaniami powietrza na chlapać na tą blaszkę pod turbina, ręce mi opadają. Czy ktoś może przybliżyć mi z jakiego powodu mogło to się stać??

Pozdrawiam
Paweł
Byne
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 12:31
Lokalizacja: Góra

Chyba dość duży problem - pomocy!

 

Postprzez Nowal » 18 paź 2008, o 17:13

przeciez jak odpalisz silnik to olej jest zbierany i smaruje wszystko, wiadomo ze się wtedy nei sprawdza stanu!!! Sprawdzaj stan jak silnik jest zgaszony i po min 20 min jak zleci wszystko. Jezeli mas zjakis przeciek koło turbimy to sprawdz przewody mzoe jest pęknięty wzdłuz i nie widac
Avatar użytkownika
Nowal
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 12 sie 2008, o 22:41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Reiven » 18 paź 2008, o 18:49

umyj dobrze silnik i popatrz czy na pewno nie cieknie nigdzie? Napisz czy silnik nie kopci bo może turbina wywala w wydech albo w dolot.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Byne » 18 paź 2008, o 23:07

Ja chyba bardziej zestresowany niż powinienem, ale wytłumaczę się tym że to moje pierwsze auto i chciałbym naprawdę żeby wszystko było w najlepszym porządku, jak wiadomo z praktyki nigdy tak nie jest, rzeczywiście kolegę Nowal miał rację, chociaż zupełnie nie mam pojęcia skąd wiedział (chyba telepatycznie ;) ) że paliłem auto [chodził chwile zgasiłem i dopiero później sprawdziłem poziom oleju] to chyba wynikło z niewiedzy, lenistwa a może zaniedbania - nie wiem. przepraszam :-) [sprawdziłem też po wszystkim i olej był tak ze 3mm pod maksem, czyli w miarę dobrze.
Zadzwoniłem do mechanika i opowiedziałem mu wszystko już powiedział że muszę kontrolować ilość oleju przed wyjazdami. w razie wu mam podjechać w tygodniu obejrzymy na kanale cały silnik czy to czasem nie inne miejsce. także lajt.
:arrow: Co do kolegi Reivena, silnik oczyszczaliśmy z mechanikiem, filtr oleju który był lekko odkręcony ciekł trochę powiedział bym nawet sporo. Po dokręceniu nie ma na nim krzty oleju, samochód nie cieknie, a i nie dymi, jest wszystko w granicach normy, teraz tylko pytanie czy będzie pożerał szybko olej w czasie jazdy czy nie? a jeśli tak to co może być tą przyczyną.
W każdym bądź razie na pewno przy tym poście będę umieszczał refleksje, uwagi i postępy dotyczące tego problemu...
Dziękuje mocno i Pozdrawiam :ok:
Paweł
Byne
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 12:31
Lokalizacja: Góra

Postprzez SotoM » 18 paź 2008, o 23:28

w TDi to jak bedzie palił olej to turbo głównie leci... ale moga też oczywiście byc uszczelniacze zaworowe lub piescieni tłokowe...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez opolanin » 19 paź 2008, o 00:50

Byne, sprawdz jeszcze czy z odmy nic nie leci
opolanin
 

Postprzez Nowal » 19 paź 2008, o 09:39

ciesze sie ze pomogłem. Sprawdzaj olej przewaznie rano bo wtedy autko stoi dłuzej aaa i zostawiaj go na równym podłozu jak sprawdzasz. KOntroluj olej co jakis czas, kazdy diesel troszke oleji wszama ale nie powinna byc to duza ilosc.
Avatar użytkownika
Nowal
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 12 sie 2008, o 22:41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Byne » 19 paź 2008, o 22:33

Sprawdzałem dzisiaj rano, było ok, później pojechałem do szkoły po powrocie było nawet więcej ale chyba właśnie stał krzywo, jest na razie wszystko ok, tłumik po wymianie pięknie chodzi,

po za małymi drganiami na 1000 obrotach i nie ustawionej zbieżności kół, i zaślepki obok włącznika świateł jest jak na razie
"mucuś cycuś" :)))


opolanin zdefiniuj jak możesz słowo odma :) wybacz.

Dzięki i
Pozdrowienia ;-)
Byne
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 12:31
Lokalizacja: Góra


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości