Cieknąca pompa wtryskowa

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Cieknąca pompa wtryskowa

Postprzez Szyszek26pl » 6 maja 2014, o 07:35

Witam zaczęła mi się pocić pompa wtryskowa w górnej części i mam pytanie czy mogę to jakoś samemu uszczelnić ??
Szyszek26pl
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 22 kwi 2014, o 21:04
Lokalizacja: Konin

Cieknąca pompa wtryskowa

 

Postprzez Krystek » 6 maja 2014, o 12:11

Górna pokytwa przykręcona jest na 4 śruby i uszczelniana gumową uszczelką. Pod nią jest nastawnik pompy. Sam możesz ją odkręcić i poszukać gdzieś w sklepie uszczelki(taka prostokątna). Proponuje jakiś zakład, który regeneruje pompy może sprzedadzą a mają na pewno. Ja płaciłem swojego czasu ok 10 złoty. Powinno pomóc ale nie wiem na jak długo. Z doświadczenia wiem, że jak wymieniłem górną uszczelkę to po ok miesiącu puścił dolna a tej sam nie wymienisz. Dlatego, że trzeba podłącz auto pod kompa i ustawiać potem kont wtrysku i dawkę przesuwając właśnie pompę lewo lub w prawo. Jeżeli tak się stanie, że zacznie ciec od spod to oddaj pompę do uszczelnienia koszt ok 700 zł i wymienią Ci wszystkie uszczelki, simeringi i zużyte elementy.
Gram by żyć , żyje by grać w gry przegladarkowe mmo.
Avatar użytkownika
Krystek
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 6 maja 2014, o 11:27
Lokalizacja: Łeba

Postprzez Szyszek26pl » 6 maja 2014, o 17:53

Dzięki wielkie za pomoc krzykneli mi za uszelnienie 350zl wiec jak moge samemu to fajnie

[ Dodano: 2014-05-06, 17:45 ]
a po zdjeciu tej pokrywy nic sie nie rozreguluje ??
Szyszek26pl
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 22 kwi 2014, o 21:04
Lokalizacja: Konin

Postprzez krzyś » 6 maja 2014, o 20:07

Szyszek26pl napisał(a):a po zdjeciu tej pokrywy nic sie nie rozreguluje


nie.. ale rozumiem że masz specjalny kluczyk do jednej śruby :mrgreen:
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Krystek » 6 maja 2014, o 20:16

Nie nic się nie rozleci. Spokojnie możesz odkręcać i zdjąć pokrywę.
Na zdjęciu 1 i 2 nasz dwie główne uszczelki pierwszą możesz sam wymienić.
Obrazek
Gram by żyć , żyje by grać w gry przegladarkowe mmo.
Avatar użytkownika
Krystek
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 6 maja 2014, o 11:27
Lokalizacja: Łeba

Postprzez palio » 6 maja 2014, o 20:37

Druga też może sam wymienić. Dodaj jeszcze do tego uszczelkę od sekcji - tez sam wymieni. A jak się boi to niech odda do zakładu.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Szyszek26pl » 6 maja 2014, o 21:17

jaki specjalny kluczyk?? Czyli mogę sam trzy uszczelki wymienić?? jest coś na co powinienem szczególnie uważać ??
Szyszek26pl
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 22 kwi 2014, o 21:04
Lokalizacja: Konin

Postprzez krzyś » 6 maja 2014, o 21:34

Możesz sam wymienić uszczelkę pokrywy nastawnika.. poczytaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=135193
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez palio » 6 maja 2014, o 21:38

krzyś, ale Ty piszesz o jednej uszczelce, a ja mówię o trzech ;-)
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez d350z » 7 maja 2014, o 12:30

Mam podobny problem, z tego co czytam to wynika że można wymienić wszystkie 3 uszczelki i obędzie się bez ustawiania pompy ? Tak ?
Avatar użytkownika
d350z
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 23 lut 2013, o 14:02
Lokalizacja: LUBELSKIE

Postprzez krzyś » 7 maja 2014, o 16:23

d350z napisał(a):można wymienić wszystkie 3 uszczelki i obędzie się bez ustawiania pompy ? Tak ?



Nie kolego. możesz wymienić sobie sam uszczelkę pokrywy nastawnika tylko! Wymiana uszczelki pod nastawnikiem wiąże się z ustawieniem dawki paliwa wiec potrzeba Vaga i wprawionej ręki, natomiast wymiana uszczelki na tłokorozdzielaczu sama w sobie nie jest skomplikowana ale także trzeba zdjąć nastawnik dawki paliwa a najlepiej wyjąć pompę z auta..po uszczelnieniu i założeniu pompy trzeba ustawić kąt wtrysku oraz dawke paliwa... Są osoby które wymieniają oring na tłokorozdzielaczu na aucie ale ja nie polecam tej metody można bidy na robić sobie..


Tak po za tym w sieci jest multum tematów na temat wymiany owych uszczelek więc można poczytać. ;-)
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez gacekx1 » 14 maja 2014, o 23:09

Witam koledzy. Niedawno postanowiłem zaryzykować i sam zdemontowałem rozebrałem i uszczelniłem całą pompę wtryskową. lało mi na łączeniu głowicy tłokorozdzielacza z korpusem. Bardzo pomocny okazał mi się ten filmik:

http://majsterek-debesciak.pl/filmy.php ... film&id=23

oraz ten artykuł

http://www.audi80.pl/allrozbieranie-pom ... t65472.htm

Trzeba uzbroić się w cierpliwość bo trochę trwa, ale gościu na filmie ogarnia temat. Zaoszczędziłem tym samym dużo kasy, komplet uszczelek mnie wyniósł około 50zł. Musiałem wymienić też wąż od wody gdyż nasiąkł ropą i rozerwał mi się w dłoni. Na koniec podpiąłem golfa do kompa poustawiałem i malinka. Zeszło mi 2 dni na spokojnie;)

Dodam jeszcze że śruby trzymającej nastawnik nie udało mi się odkręcić, ktoś wcześniej przy niej kombinował i była kompletnie obrobiona, musiałem ją rozwiercić.

Gdyby ktoś miał jakieś pytania chętnie pomogę;)
Avatar użytkownika
gacekx1
Czytacz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 3 wrz 2012, o 13:50
Lokalizacja: Tomaszów lubelski


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości