Ciężko odpala na zimnym silniku, po wymianie wtrysków TDI

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Ciężko odpala na zimnym silniku, po wymianie wtrysków TDI

Postprzez goatee » 31 paź 2008, o 00:19

Witam wszystkich,
Mam problem tego typu.. ale najpierw opowiem całą historię mianowicie dwa tygodnie temu w sobotę pojechałem do pracy wszystko było ok jak zwykle działał normalnie odpalił bez problemu na autostradzie jak nigdy 190km/h i nawet jeszcze chciał iść ale musiałem zjechać, do pracy dojechałem normalnie. Po kilku godzinach postoju ok 4 chciałem pojechać do chaty a tu zonk, za cholerę nie mogłem go odpalić coś tam łapał i strasznie zaczął kopcić na biało i nie odpalił. Sprawdziłem świeczki i okazało się że żadna nie działa (zawsze palił na dotknięcie), więc wymieniłem je, napięcie na świece jest, po długim oczekiwaniu na mechanika w końcu udało się nam go odpalić na zaciąg z pomocą rozrusznika tak żeby się na rozrządzie nie przestawił, jakoś do chaty dojechałem. W niedzielę rano próbowałem go odpalić ale bez skutku, więc w poniedziałek na lawetę i do mechanika, pierwsze co zrobił to wyjął wtryski sprawdził i okazało sie że leją, więc dałem do regeneracji i ustawienia, ok po regeneracji założył je i może po paru godzinach prób odpalenia w końcu odpalił, ale pojawił się problem przy ok 3700 obr zajebiście coś w nim strzela tak jakby miał się rozlecieć, nie wiem może tak jak to inni twierdzą wtryski muszą się ułożyć czy coś takiego, no ok dzisiaj wyjechałem od mechanika do chaty dojechałem ale nie ma ducha ten silnik, po 2 godzinach postoju znów próbowałem go odpalić i ni chu chu nie chciał więc psiknąłem mu plaka no i zapalił pochodził z 10 min zgasiłem go i próbowałem zapalić no i zapalił bez problemu na tyknięcie więc pojechałem na stację i kupiłem startera żeby nie mieć problemów jutro z rana, ale tak nie może być. Może macie jakieś sugestie co do tego przypadku?
Pasek rozrządu wymieniałem 37tyś km temu, wraz z filtrem paliwa, olej jakieś 3 tyg temu, sam już nie wiem co może być może jakiś czujnik czy coś, proszę o pomoc i dzięki z góry.
Trochę się rozpisałem ale wolę jak ktoś ma sytuację jasno naświetloną.
Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź.
goatee
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 23 lut 2008, o 09:47
Lokalizacja: Poznań

Ciężko odpala na zimnym silniku, po wymianie wtrysków TDI

 

Postprzez Reiven » 31 paź 2008, o 21:40

jeździj częściej po 190 to będzie lepiej chodził najlepiej to go na zimno po gazuj tak do 5000 rpm ludzie kupujecie diesle a traktujecie je jak benzynę, potem płacz i lament skatowałeś silnik to tak masz.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez SotoM » 1 lis 2008, o 01:18

a wogole było auto podłanczane pod komputer?? moze wina tkwić w pompie wtryskowej...moze coś w niej nie fafa...kąt wtrysku dobry?? dawka paliwa na nastawniku prawidłowa?? jeszcze jedno...odepnij wtyczkę z czujnika temperatury(systemowego)znajduje sie w krućcu wodnym łączącym przewód górny z chłodnicą.czujnik jest wciśniety i zabezpieczony zawleczką...napewno go znajdziesz bo jest tam tylko 1.odepnij od niego wtyczke i próbuj palić...
ale cos sądze ze pompa wtryskowa ci kuca...
Reiven, co ma predkośc do tego,auto ma nalatane kupe kilosów wiec ma prawo coś w końcu kucnąć....po za tym ja widze chłopie ze ty sie ostro tu sadzisz jak szypior na wiosne na tym 4um,na miejscu MODÓw bym usunoł kupe twoich postów,bo ty piszesz byle by cos napisać...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez leopard » 1 lis 2008, o 04:15

goatee napisał(a):pierwsze co zrobił to wyjął wtryski sprawdził i okazało sie że leją, więc dałem do regeneracji

wtryskiwaczy w TDI nie regeneruje się !!!
ile razy można pisac jedno i to samo - wtryski mają 2 spręzyny - pierwsza odpowiedzialna za dawkę pilotową druga za wtrysk zasadniczy - jeśli ktokolwiek gmerał we wtryskach - dawki zostały rozregulowane - takie wtryski to śmietnik

podłącz VAG'a rozgrzej silnik do 90'C i zobacz jakie korekcje są na wtryskach do tego dawka rozruchowa i napięcie na nastawniku do sprawdzenia - co do samego problemu z odpaleniem - strzelanie przy wyższych obrotach może świadczyć o złamanej spręzynie napinającej tłokorozdzielacz pompy wtryskowej - po zdjęciu nastawnika pompy bedzie wszystko jasne - tylko daj tym razem komuś wykwalifikowanemu to do zrobienia - jesli mechanik nie sciągał głowiczki pompy w TDI - nie bedzie wiedział jak ustawić parametry podstawowe pompy

BTW - czy nie cofa się paliwo w rurkach zasilających pompę wtryskową ??
po zdjęciu głowiczki możesz przy okazji sprawdzic zawór zwrotny pompy
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Reiven » 1 lis 2008, o 10:02

SotoM, masz 100% racji przy 190 km/h silnik TDI osiąga swoje optymalne obroty i jest to optymalna prędkość przelotowa na trasy.
Jeśli tak jak kolega leopard, napisał pękła sprężyna tłokorozdzielacza to na pewno te obroty jej pomogły.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez goatee » 7 lis 2008, o 08:51

Witam, bardzo dziękuję za rady i podpowiedzi w sprostowaniu tematu napiszę że podłączałem go do VAGa i wywalał następujące błędy:
522 - czujnik temperatury cieczy chłodzącej G62 (tak się stało po odłączeniu wtyczki czujnika, i dalej nie odpalał)
542 - czujnik położenia(wzniosu) iglicy G80 (po 2 dniach jazdy przestał się pojawiać)
550 - regulacja początku wtrysku różnica doregulowania
575 ciśnienie w przewodzie dolotowym różnica doregulowania (pojawia się bardzo często)

Rozmawiałem również z różnymi fachowcami od diesli i mówili że jak na zimnym odpala w miarę dobrze a na gorącym nie to może być pompa, ale ja się nie znam na tym.

Poza tym zauważyłem taki objaw:
jadę np na 4 biegu puszczam całkowicie nogę z gazu następnie dodaję gazu a on się dusi i straszna dymówa za mną (biały dym), następnie jak wcisnę sprzęgło i zdejmę nogę z gazu to wchodzi na swoje obroty ok 900 i mogę dalej jechać i dym znika, może coś Wam to podpowie.

Chciałbym sprawdzić pompę ale nie wiem od czego mam zacząć tzn nie chciał bym żeby znów ktoś mnie w jajo robił i naciągał na kasę, więc jeśli moglibyście dać mi jakieś rady to byłbym wdzięczny.

Acha najlepsze jest to że we wtorek odpalił mi rano bez problemu, auto jechało normalnie tyle że nie miał "ducha" tak jak by turbina nie działała no i max prędkość to 130km jak chciałem więcej to tak jak by odcinał dopływ paliwa i zwalniał do ok 125km ale dym nie leciał, podobny przypadek miałem jak kiedyś wymieniał mi gość filtr powietrza i zapomniał podpiąć wtyczkę od przepływomierza masowego to ten w rurze za filtrem wtedy tez tylko mogłem do 130km jechać i "nie szedł".
Minęły 2 dni i auto nie odpala muszę starterem psikać wtedy odpali ale jest masakra to nie ta sama jazda jak na początku kiedy był sprawny :-)

Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam
goatee
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 23 lut 2008, o 09:47
Lokalizacja: Poznań

Postprzez leopard » 7 lis 2008, o 17:30

goatee napisał(a):może coś Wam to podpowie 550 - regulacja początku wtrysku różnica doregulowania


źle ustawiony kąt wtrysku - woda w paliwie-zatkane sitka/kanały w pompie wtryskowej-zatkany smok w baq - uszkodzony przestawiacz kata wtrysku/uszkodzone kable
takie możliwości jeśli chodzi o zasilanie

co do braku doładowania - N75 do sprawdzenia - ewentualnie wypalony bypass turbiny ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez goatee » 8 lis 2008, o 10:43

Postaram się najpierw wymienić ten czujnik temperatury (jak odepnę wtyczkę od tego czujnika to coś próbuje zapalić ale nie może a jak jest wpięta to nic się nie dzieje), a jak to nie pomoże to chyba zostaje pompa no i ustawienie kątów wtrysków,
leopard napisał(a):co do braku doładowania - N75 do sprawdzenia - ewentualnie wypalony bypass turbiny ...

co to jest to N75?
Dzięki
goatee
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 23 lut 2008, o 09:47
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Reiven » 8 lis 2008, o 19:12

Zawór sterujący sprężarką (taki nieduży wchodzą do niego przewody podciśnienia)
Tak to wygląda:
http://www.golf3.pl/topics10/3-pytania- ... hlight=n75
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez goatee » 11 lis 2008, o 18:44

Reiven napisał(a):Zawór sterujący sprężarką (taki nieduży wchodzą do niego przewody podciśnienia)
Tak to wygląda:
http://www.golf3.pl/topics10/3-pytania- ... hlight=n75


No to chyba wszystko jasne, kiedyś cały czas "cykał" a teraz nic się nie dzieje, czy jest możliwe że cała praca silnika jest zależna od czujnika temperatury wody, czy ma jakiś wpływ na N75?

Co do tej sprężynki napinającej tłoko rozdzielacz w pompie wtryskowej to czy jest możliwe naprawienie tego?
Dzięki

[ Dodano: 2008-11-14, 18:49 ]
Witajcie, no i się wszystko wyjaśniło, nie żadne wtryski czy pompa czy inne rzeczy.
Byłem u mechanika naprawdę dobrego jego diagnoza trwała ok 30 sek, po prostu byłem w szoku, nie wiem czy dobrze to napiszę ale chodziło o koło zębate które jest połączone z wałem i paskiem rozrządu miało luzy. Dlatego nie było synchronizacji. Koleś mi to wymienił ustawił rozrząd i teraz zapala jak dawniej, czyli cyk i pali :) jeszcze jest jeden problem trochę cienko się zbiera wymieniłem N75 i teraz przy odpalonym silniku 'cyka' ten stary w ogóle nie dawał życia. No i mam pytanie ponieważ mam dziurę za kolektorem wydechowym to czy ma znaczenie to jeśli chodzi o poprawne działanie turbiny? Kiedyś jak mu depnąłem (jeszcze nie było dziury w wydechu) to od ok 2300 obrotów szedł jak burza a teraz tak trochę ślimaczy się.
Dzięki za odpowiedź
Acha teraz już błędów żadnych nie wywala.
goatee
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 23 lut 2008, o 09:47
Lokalizacja: Poznań


- - - Skrzynia biegów Dacia Duster



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości