Reiven napisał(a):pracujące tłoki wytwarzają ciśnienie w skrzyni korbowej to jest napisane w każdej jednej książce fachowej
podaj jeden przykład i zamilknę na wieki, jeden jedyny przykład, skan strony z takiej książki, link do strony internetowej z wyjątkiem innych for samochodowych, cokolwiek gdzie będzie napisane że to tłoki wytwarzają ciśnienie w komorze korbowej...z wyjątkiem silników dwusuwowych bo tu akurat tłok spręża mieszankę pod sobą czyli w komorze korbowej...ja podałem link i tam pisze jak byk że nadciśnienie w komorze korbowej powodowane jest przedmuchami spalin nawet na nowych silnikach i nech już nikt nie zmienia teorii na temat pracy silnika...a ten ruch powietrza który czujecie nad wlewem to bardziej pulsowanie niż dmuchanie w jedną stronę i gratuluję wszystkim co własnym nosem potrafią określić że nie są to spaliny tylko czyste powietrze pomieszane z drobinkami oleju, skąd się to powietrze tam ciągle dobiera, co skoro cały czas go wydmuchuje? może jest zasysane przez jakiś otwór o którym nie wiem...
[ Dodano: 2008-09-29, 12:39 ]Reiven napisał(a):Ci co się znają wiedzą co to próba olejowa
tylko że próba olejowa jest robiona na rozruszniku i ciśnienie w cylindrze jest wtedy równe około 10-13bar dla benzynowego silnika oraz 25-31 bar dla diesla a ciśnienie w trakcie suwu pracy czyli ciśnienie spalin jest znacznie większe i żaden pierścień nawet w połączeniu z olejem nie jest w stanie tego uszczelnić idealnie
a co do gaśnięcia silnika BMW po odkręceniu korka to prawdopodobnie jest tak że wąż odmy jest podłączony poniżej przepustnicy dlatego silnik łapie lewe powietrze, w golfach odma jest podłączona powyżej przepustnicy i tu nie ma takiego problemu
[ Dodano: 2008-09-29, 12:42 ]
kici, co do jednego się zgodzę z kolegami...to co zaobserwowałeś jest normalne więc tankuj i jeżdzij
a co do Twojego pierwszego pytania na które nikt nie raczył Ci odpowiedzieć to ciśnienie oleju w twoim silniku powinno być 2 bary przy 2000 obr/min