ciśnienie oleju

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez leopard » 28 wrz 2008, o 20:27

SotoM napisał(a):mi nie rzuca

tylko i wyłącznie z jednego powodu - masz osłonę plastikową nad wałkiem ... jesli nie ma osłony drobinki oleju wylatują przez odkręcony korek wlewu oleju - dlatego na "szmatce masz kropki oleju" :cwaniak:
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

 

Postprzez mani51 » 28 wrz 2008, o 20:52

SotoM napisał(a):akurat cos takiego przerabiałem ostatnio...


to się pochwal bo ja takiego problemu nie miałem i nie wiem i jedyne co mi do głowy przychodzi to właśnie to co napisał leopard,

a jak nie wierzycie mi po co jest odma to polecam to http://www.motofakty.pl/artykul/zapomniana_odma.html
pierwsze co się znalazło po wpisaniu w google "odma silnika" . Dokładnie to samo mi kładli do głowy w technikum samochodowym
Ostatnio edytowano 29 wrz 2008, o 15:13 przez mani51, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez SotoM » 28 wrz 2008, o 23:17

mani51 z niektórymi sprawami sie z toba nie zgodzam.akurat ten problem co napisałem to w tym silniku nie wystepuje osłona w pokrywie wałków o której pisał leopard, akurat to jest silnik ML320CDI V6 M-B.i akurat tam jest nie możliwe aby była osłona bo jest koło z łańcuchem wydechowego wałka rozrządu. ale nie ważne...bo nawet inżynierowie w niemczech nie rozgryźli tego problemu...nie ważne. także nie denerwuj sie juz...a ten link do głownie mówi o małych przebiegach w zimę.i z tym sie zgodze...ale to co napisał leopard, ze to ciśnienie jest wytworzone przez opadający tłok w dól-owszem ale na tym tłoku jest w tym czasie zapłon.reszta tłoków jest w suwie albo wydechu albo ssania lub pracy.wiec siły nie bardzo mają jak napisałeś = 0.
Ja myslę że nasz kolegakici, nie ma sie czym przejmować,jest wszystko w porzadku.
A kolego mani51, np. w autach BMW gdy silnik pracuje a odkręcisz korek wlewu oleju to silnik gaśnie,ponieważ jest tak skonstruowany ze musi miec jakieś cisnienie w skrzyni korbowej jak i w silniku.nie to że ma przedmuchy i kompresja znika poprostu tak jest. nie znam technologji BMW bo nie lubię tych aut i nie lubie ich naprawiać...ale mam kolesi którzy sąfanatykami tej marki i mi o tym mówili.
Ostatnio edytowano 29 wrz 2008, o 15:16 przez SotoM, łącznie edytowano 1 raz
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Reiven » 29 wrz 2008, o 08:16

Wiadomo ze pracujące tłoki wytwarzają ciśnienie w skrzyni korbowej to jest napisane w każdej jednej książce fachowej żadne odkrycie, co do spalin to mało prawdopodobne żeby spaliny przedostawały się przez pierścienie w zdrowym silniku a na pewno nie w takich ilościach żeby dmuchało z pod korka bo silnik musiał by przy tym brać spore ilości oleju (zgodzicie się ze mną ze skoro w jedną stronę coś sie przedostaje to w drugą też) gdzie koło się zamyka bo jak wiadomo olej uszczelnia pierścienie dlatego kiepskie silniki często mają dobrą kompresje zresztą Ci co się znają wiedzą co to próba olejowa :) Tak więc dmuchanie z pod korka jest jak najbardziej prawidłowe (oczywiście w granicach normy) a co do odrzutnika jak się go wyjmie silnik przeciaga olej odmą w kolektor (sprawdzone osobiście) :)

Pozdrawiam :)
Ostatnio edytowano 29 wrz 2008, o 15:18 przez Reiven, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez kici » 29 wrz 2008, o 09:43

a jak jest w ''granicach normy''??????????? bo tak się nie orientuje :-|
u mnie jest tak ze jak przyłoże ręke w miejsce odkreconego korka to czuje wyraźnie jak dmucha jegnak bez problemu jestem w stanie "zatkać" ręka ten otwór i nie czyje zeby mi ciśnienie po chwili uciekało......jak włoże korek w otwór bez zakręcenie go to tak fajnie sobie "pyrka"... tak powinno być???? :-/
czekam na wypowiedzi :] :hyhy:
kici
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 16 maja 2007, o 10:53
Lokalizacja: GUBIN

Postprzez Reiven » 29 wrz 2008, o 09:47

Dokładnie tak, jak dodasz gazu to powinno trochę mniej dmuchać.
Poza normą jest wtedy kiedy wali ci z korka jak z rury wydechowej wtedy to na pewno silnik ma przedmuchy i to już są spaliny :)
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez mani51 » 29 wrz 2008, o 11:05

Reiven napisał(a):pracujące tłoki wytwarzają ciśnienie w skrzyni korbowej to jest napisane w każdej jednej książce fachowej


podaj jeden przykład i zamilknę na wieki, jeden jedyny przykład, skan strony z takiej książki, link do strony internetowej z wyjątkiem innych for samochodowych, cokolwiek gdzie będzie napisane że to tłoki wytwarzają ciśnienie w komorze korbowej...z wyjątkiem silników dwusuwowych bo tu akurat tłok spręża mieszankę pod sobą czyli w komorze korbowej...ja podałem link i tam pisze jak byk że nadciśnienie w komorze korbowej powodowane jest przedmuchami spalin nawet na nowych silnikach i nech już nikt nie zmienia teorii na temat pracy silnika...a ten ruch powietrza który czujecie nad wlewem to bardziej pulsowanie niż dmuchanie w jedną stronę i gratuluję wszystkim co własnym nosem potrafią określić że nie są to spaliny tylko czyste powietrze pomieszane z drobinkami oleju, skąd się to powietrze tam ciągle dobiera, co skoro cały czas go wydmuchuje? może jest zasysane przez jakiś otwór o którym nie wiem...

[ Dodano: 2008-09-29, 12:39 ]
Reiven napisał(a):Ci co się znają wiedzą co to próba olejowa


tylko że próba olejowa jest robiona na rozruszniku i ciśnienie w cylindrze jest wtedy równe około 10-13bar dla benzynowego silnika oraz 25-31 bar dla diesla a ciśnienie w trakcie suwu pracy czyli ciśnienie spalin jest znacznie większe i żaden pierścień nawet w połączeniu z olejem nie jest w stanie tego uszczelnić idealnie


a co do gaśnięcia silnika BMW po odkręceniu korka to prawdopodobnie jest tak że wąż odmy jest podłączony poniżej przepustnicy dlatego silnik łapie lewe powietrze, w golfach odma jest podłączona powyżej przepustnicy i tu nie ma takiego problemu

[ Dodano: 2008-09-29, 12:42 ]
kici, co do jednego się zgodzę z kolegami...to co zaobserwowałeś jest normalne więc tankuj i jeżdzij ;-)

a co do Twojego pierwszego pytania na które nikt nie raczył Ci odpowiedzieć to ciśnienie oleju w twoim silniku powinno być 2 bary przy 2000 obr/min :]
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez kici » 29 wrz 2008, o 17:42

mani51 napisał(a):
a co do Twojego pierwszego pytania na które nikt nie raczył Ci odpowiedzieć to ciśnienie oleju w twoim silniku powinno być 2 bary przy 2000 obr/min :]

2bary to przy 2000obr/min a na biegu jałowym???? wtedy bede m iał odniesienie czy dmuchanie z mojego silnika mieści sie w nornie :roll:
qrde ale chyba tak bo spaliny maja ładny zapach czystego DIESLA :-P , nie kopci, żadnych płynów eksploatacyjnych mi nie ubywa :-Dno poza ON ale to normalne :-P (przy spokojnej jeździe spala ok 4,3l/100km według MFA co pokrywa sie z realnym spalaniem :] ) autko ladnie się zbiera/nic nie kombinuje ani na wyższych obrotach ani na niższych :hyhy: , pali od bez problemowo zarówo na zimnym jak i na rozgrzanym silniku....więc chyba jest dobrze i na siłe szukam dziury w całym :-P
kici
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 16 maja 2007, o 10:53
Lokalizacja: GUBIN

Postprzez mani51 » 29 wrz 2008, o 22:02

kici napisał(a):2bary to przy 2000obr/min a na biegu jałowym????


pewnie Cię rozczaruję ale ciśnienie oleju nie ma nic do dmuchania a wartość jaką Ci podałem wziąłem z serwisówki i tam nie ma podanego ciśnienia na biegu jałowym

kici napisał(a):więc chyba jest dobrze i na siłe szukam dziury w całym


chyba tak...więc zakręć korek i nie zaglądaj pod niego bez potrzeby. Tylko dobrze wytrzyj uszczelkę i to miejsce z którym ona się styka, ma byś suchutko przed zakręceniem i jak nie będzie Ci się tam bardzo pociło to najnormalniej w świecie nie odkręcaj tego korka ...ja go nie ruszam od wymiany do wymiany oleju
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości