Ciśnienie oleju

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Ciśnienie oleju

Postprzez pawelus6 » 10 wrz 2012, o 21:12

Witam.

Mam pytanie, a jednocześnie, dla tych którzy mogą, aby to sprawdzili jak mają u Siebie.
Jakie powinno być ciśnienie oleju przy czujniku ciśnienia, nad filtrem? (1.9td AAZ)
Pytam gdyż zarżnąłem turbine po regeneracji, dałęm na gwarancje a gdy wróciła zmierzono ciśnienie które wynosiło na odpowiednio zimnym silniku w okolicac 0.3MPa (3bar) a na rozgrzanym troche ponizej 0.2MPa(2bar).

I to rzekomo, zbyt małe cisnienie zatarło turbine, i po raz 2 muszę płacic za jej regenerację :-x

Mechanik powiedział że winne mogą być panewki czyli moze byc generalka silnika około 1000zł+,
Drugi zaś powiedział iż jak się zdejmie miskę olejową tam istnieje jakies sitko któe mogło sie przypchac (dzisiaj przy pomiarze na ciepłym silniku na wolnych cisnienie było 2bary, a po dodaniu gazu wzrastało nawet do 5-6) I niby dlatego ze sitko jest przypchane jest małe cisnienie.
Zaś 3 mechanik powiedział ze to mozliwosc zastosowania nagle innego oleju z 15w40 mineralny na 10w40półsyntetyk
(rzekomo ten 3 mechanik w swoim W124 stosował ten 1, a gdy przy wymianie wlał ten podany 2 to auto klepało strasznie głosno, ale jakos nie wiem juz komu wierzyc, mam wrazenie ze wszyscy widzą we mnie skarbonke już)

Mechanik mechanikowi nierówny.
Jakie ciśnienie jest u was koledzy?
przepraszam za może niezbyt dokładne i jednolite zredagowanie ale jestem cały zdenerwowany taką sytuacja, ze musze włozyc prawie 2500zł w robote auta.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Ciśnienie oleju

 

Postprzez marcino1 » 10 wrz 2012, o 22:29

jedynie co moge powiedziec to tylko to ze nigdy sie nie przechodzi z mineralu na polsyntetyk czy na pelny syntetyk odwrotnie tak ale nie z gorszego na lepszy
Moj TDi http://www.golf3.pl/topics2/mk3-czarny- ... t48647.htm

JEDNO SERCE JEDNO BICIE JAZDA GOLFEM TO JEST ŻYCIE



AUTO-COMPLEX
-mechanika
-blacharstwo
-konserwacja
-czesci oleje filtry
e-mail:auto.complexx@interia.eu
Tel 723317489
KOLUSZKI ul NATOLIŃSKA 18
Avatar użytkownika
marcino1
Badacz tematu
 
Posty: 293
Dołączył(a): 5 wrz 2012, o 21:15
Lokalizacja: EBR

Postprzez Bradley » 10 wrz 2012, o 23:54

marcino1 napisał(a):jedynie co moge powiedziec to tylko to ze nigdy sie nie przechodzi z mineralu na polsyntetyk czy na pelny syntetyk odwrotnie tak ale nie z gorszego na lepszy

bullshit
Poprzyj swoja teze argumentami, a nie bredniami pokutujacymi z czasow PRL.




W okolicach 2tys obr. powinno byc min. 2 bary, max 6-7bar. Pompa ma zawor przelewowy, wiec jak jest sprawny to zbyt wysokie cisnienie bedzie zbijane.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez pawelus6 » 11 wrz 2012, o 12:48

No tak, u mnie cisnienie wynosiło 0.18MPa to daje 1.8bara przy 1000rpm. Czyli mam ciśnienie około 2bar przy 1k a nie przy 2 jak napisałes. I ciśnienie rosło do około 4-5 bar po dodaniu gazu normalnie.

Interesuje mnie czy to moze byc wina oleju lub nie.

Oraz czy ktoś z was mógłby sprawdzic jakie ma cisnienie na wolnych przy czujniku przy filtrze oleju.
Oraz czy te rzekome sitko które sie czysci po zdjeciu miski olejowej moze blokowac, i czy komuś się tutaj zdarzyło takie cos?

Wróce koło 16 ze szkoły wkleje zdjecie z ostatniego pomiaru jezeli komus byłoby przydate.

Pytam sie bo boje sie autem jeździc bo nie chce 3 raz turbiny zatrzeć bo nie stac mnie co 2-3 tygodnie wydawac 1000zł na regenerację.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez marcino1 » 11 wrz 2012, o 18:10

Bradley napisał(a):
marcino1 napisał(a):jedynie co moge powiedziec to tylko to ze nigdy sie nie przechodzi z mineralu na polsyntetyk czy na pelny syntetyk odwrotnie tak ale nie z gorszego na lepszy

bullshit
Poprzyj swoja teze argumentami, a nie bredniami pokutujacymi z czasow PRL.

drogi kolego dla mnie to mozesz przechodzic z mineralu na syntetyk Ja tylko powtarzam slowa dobrych mechanikow Jedz do dobrego warsztatu zobaczysz co Ci pow
Moj TDi http://www.golf3.pl/topics2/mk3-czarny- ... t48647.htm

JEDNO SERCE JEDNO BICIE JAZDA GOLFEM TO JEST ŻYCIE



AUTO-COMPLEX
-mechanika
-blacharstwo
-konserwacja
-czesci oleje filtry
e-mail:auto.complexx@interia.eu
Tel 723317489
KOLUSZKI ul NATOLIŃSKA 18
Avatar użytkownika
marcino1
Badacz tematu
 
Posty: 293
Dołączył(a): 5 wrz 2012, o 21:15
Lokalizacja: EBR

Postprzez matigby » 11 wrz 2012, o 18:27

rowniez przeszedlem z 15w40 na 10w40 i jezdze juz 40 tys km, ile nic sie nie dzieje jedynie zaczelo kapac spod gumku oslonki zaworow :) a panewki daja cisnienie oleju:)
The Power of dreams
Avatar użytkownika
matigby
Czytacz
 
Posty: 67
Dołączył(a): 18 lip 2011, o 21:15
Lokalizacja: Bytów

Postprzez Bradley » 11 wrz 2012, o 19:04

marcino1 napisał(a):
Bradley napisał(a):
marcino1 napisał(a):jedynie co moge powiedziec to tylko to ze nigdy sie nie przechodzi z mineralu na polsyntetyk czy na pelny syntetyk odwrotnie tak ale nie z gorszego na lepszy

bullshit
Poprzyj swoja teze argumentami, a nie bredniami pokutujacymi z czasow PRL.

drogi kolego dla mnie to mozesz przechodzic z mineralu na syntetyk Ja tylko powtarzam slowa dobrych mechanikow Jedz do dobrego warsztatu zobaczysz co Ci pow


Olej syntetyczny z zalozenia ma mniejsza lepkosc na zimno. Lepkosc jest miara tarcia wewnetrznego w cieczy. Czyli na chlopski rozum im mniejsza lepkosc tym olej "rzadszy". Latwiej wyproznic sie jak masz rozwolnienie czy zatwardzenie? :) Zgoda, przy zatwardzeniu bedzie wieksze cisnienie i z olejami jest podobnie. Ale zauwaz, ze w popularnych olejach lepkosc kinematyczna w wyzszych temperaturach jest oznaczona jako "40". Czy to 5W40 czy tez 15W40.

pawelus6, wydaje mi sie, ze to nie przez cisnienie oleju zarznales turbine ale przez regeneracje do d.... Czy przed zalozeniem turbiny po regeneracji byla ona zalewana olejem? Bo jesli nie to zanim olej dotrze do panewek to juz bedzie ladny poczatek zuzycia trybologicznego :)
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez pawelus6 » 11 wrz 2012, o 19:55

Bradley napisał(a):
marcino1 napisał(a):
Bradley napisał(a):
marcino1 napisał(a):
pawelus6, wydaje mi sie, ze to nie przez cisnienie oleju zarznales turbine ale przez regeneracje do d.... Czy przed zalozeniem turbiny po regeneracji byla ona zalewana olejem? Bo jesli nie to zanim olej dotrze do panewek to juz bedzie ladny poczatek zuzycia trybologicznego :)


Tak była zalewana, nie robiłęm tego osobiscie ale pamietam jak mechanik jeszcze mi tez o tym mowił.
Też stawiam na regeneracje, z poczatku jak trafiła na gwarancje dostałem informacje ze dali za szerokie tuleje dlatego olej sie lał w dolot, ale tez jednoczesnie mogło spaść ciśnienie w układzie smarowania przeciez. Czekam na ich "ekspertyze" i najwyzej bede z nimi wojował.
Mam wrażenie ze nie chcą sie przyznać do spartolonej roboty.
No ale zobaczymy.

@EDIT

Dostałem analizę od firmy regenerującej turbiny. Jej treść poniżej:

1. Wytarte powierzchnie ślizgowe wałka wirnika
2. Zmiany chemiczne na powierzchni wałka wirnika.

Przyczyny powstania:

Wytarcie wszystkich powierzchni ślizgowych ułożyskowania wałka wirnika turbosprężarki jest spowodowane niewłaściwymi warunkami smarowania któe mogły pojawić się w wyniku;
-niesprawnosci pompy olejowej/ciśnienie i czas zassania
-niedrożność kanałów i przewodu smarującego zatkanie lub zbyt duże przegięcie
-niewłaściwej jakosci olej w tym rozrzedzenie
-wyłączenie silnika na wysokich obrotyach
-niedrożność smoka oleju
-niski poziom oleju w silniku

koniec


Stawiam narazie na ten smok, raczej jego niedrożność, ale dla bezpieczenstwa będe stopniowo wszystko sprawdzał i zobaczymy co z tego wyjdzie.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez hardmen969 » 19 gru 2012, o 22:30

Odświeżę temat. U mnie w 1.8 ADZ na wolnych i ciepłym silniku mam 4.2 bara. Czy to nie za dużo?
hardmen969
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 10 sie 2011, o 10:52
Lokalizacja: rakszawa


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 22 gości