co to jest

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

co to jest

Postprzez kerad40 » 1 mar 2009, o 14:08

VW golf 3 1.9 TD 1994 koledzy co to jest
kerad40
Czytacz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 5 kwi 2008, o 14:46
Lokalizacja: Parszów

co to jest

 

Postprzez SotoM » 2 mar 2009, o 23:35

zawór od sterowania bypasa w turbinie tzw zaworekN75...popatrz z czym ten zaworek jest połączony wężykami....
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez To_mas » 5 mar 2009, o 02:08

kerad40, a ten zaworek jest brudny i ma białą głowowiczkę ??
bo jeśli tak to jest zawór N75 tyle ze z silnika AFN
a jak patrze po twoim opisie to masz golfa z 94 roku czyli silnik 1Z a do tego silnika jest inny zawór N75 !
gg 6794125 lub PW

- Diagnostyka VAG (głównie silniki TDI)
- Blacharka Lakiernictwo i mechanika pojazdowa !!

- Polerowanie aluminium - felgi / pokrywy itp!!!!
- Podniesienie moc w twoim TD :)
Avatar użytkownika
To_mas
Czytacz
 
Posty: 66
Dołączył(a): 5 mar 2009, o 01:27
Lokalizacja: Żywiec

Postprzez SotoM » 5 mar 2009, o 10:53

To_mas napisał(a):kerad40, a ten zaworek jest brudny i ma białą głowowiczkę ??
bo jeśli tak to jest zawór N75 tyle ze z silnika AFN
a jak patrze po twoim opisie to masz golfa z 94 roku czyli silnik 1Z a do tego silnika jest inny zawór N75 !

no to jesteś w bardzo grubym błedzie. w AFNie jest inny zaworek(inaczej wyglada) a TD to nie TDI ;-)
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez To_mas » 5 mar 2009, o 11:19

SotoM napisał(a):a TD to nie TDI ;-)
a gdzie ja to napisałem ??
prosze Cie bo juz 2 raz piszesz czegoś czego ja NIE napisałem !!


SotoM napisał(a):w AFNie jest inny zaworek(inaczej wyglada)
tak ? no to pokaż jak jesteś taki mądry

1Z ma N75 ma metalowa obudowe a N18 zwykły jak każdy
AFN ma oba zaworki podobne.

p.s
następnym razem jak mnie będziesz chciał poprawiać to prosze nie wymyślaj tak jak tu tylko czytaj dobrze i konkretnie.
gg 6794125 lub PW

- Diagnostyka VAG (głównie silniki TDI)
- Blacharka Lakiernictwo i mechanika pojazdowa !!

- Polerowanie aluminium - felgi / pokrywy itp!!!!
- Podniesienie moc w twoim TD :)
Avatar użytkownika
To_mas
Czytacz
 
Posty: 66
Dołączył(a): 5 mar 2009, o 01:27
Lokalizacja: Żywiec

Postprzez opolanin » 6 mar 2009, o 16:46

CISZA :krzeslem: :krzeslem: :krzeslem: :krzeslem:
opolanin
 

Postprzez kerad40 » 11 mar 2009, o 12:45

Ja mam silnik AAZ TD
kerad40
Czytacz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 5 kwi 2008, o 14:46
Lokalizacja: Parszów

Postprzez mihmih » 11 mar 2009, o 13:34

tez mam silnik AAZ ale nie mam żadnych zaworków.
Artystyczne lakierowanie motocykli i samochodów
mihmih
Czytacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 6 paź 2008, o 14:50
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez dr.pajchiwo » 11 mar 2009, o 22:27

To_mas napisał(a):a jak patrze po twoim opisie to masz golfa z 94 roku czyli silnik 1Z


i tu sie mylisz bo 1,9 TD to AAZ(Tylko i wylacznie)
****Volkswagen****Team****Łódź****
Avatar użytkownika
dr.pajchiwo
Czytacz
 
Posty: 85
Dołączył(a): 26 sie 2007, o 10:34
Lokalizacja: Łódź

Postprzez SotoM » 11 mar 2009, o 23:54

To_mas napisał(a):kerad40, a ten zaworek jest brudny i ma białą głowowiczkę ??
bo jeśli tak to jest zawór N75 tyle ze z silnika AFN
a jak patrze po twoim opisie to masz golfa z 94 roku czyli silnik 1Z a do tego silnika jest inny zawór N75 !

Ja nic nie zmyslam tylko ty poprostu nie potrafisz kojarzyć i rozruzniać kolego - takie jest moje zdanie.
ty patrzysz po zaworku i piszesz ze silnik 1Z a ja ci napisałem ze to nie jest TDI tylko TD co kerad40 napisał co ma pod maską... wiec cię poprawiłem -kod 1Z to kod silnika TDI 90km - wiec nie sadź sie i ty czytaj dobrze,konkretnie i ze zrozumieniem - bez obrazy ,nie unoś sie tak bo osiwiejesz za młodu ;-) zbastuj z emocjami...
co do pokazania zaworków i ich róznicy ...prosza cie bardzo koleżko :-)
zaworek N75 czyli Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania w silniku 1Z

7.jpg
7.jpg (4.11 KiB) Przeglądane 337 razy


zaworek N75 czyli Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania w silniku AFN


a w AFN i 1Z owszem Konwerter ciśnienia układu wydechowego jest taki sam

jakoś na pierwszy rzut oka to ani 1en ani 2gi nie sa podobne do zaworka jaki przedstawił kerad40

tu z koleji jest Zawór sterowania wydechem recyrkulacji spalin jak ma kerad40

Wieć przyznasz mi racje ze chyba troche bardzo sie róznia te zaworki od siebie porównujac TDI a TD czy GTD...
ojjj jeszcze musisz sie duzo nauczyć , ale spoko kolo ja kiedys tez jeszcze byłem mało wiedzacy nie rozrózniałem itp...czas i praktyka to lek... ;-)
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez leopard » 12 mar 2009, o 17:37

SotoM napisał(a):ojjj jeszcze musisz sie duzo nauczyć

oj musisz ... N75 jest taki jak w TDI - a zaworek który przedstawiłeś jako zawór recyrkulacji spalin w TD to zaworek obiegu zamkniętego (sterowanego podciśnieniem) w TDI z klimą :wstyd:
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Podepnę się pod temat :)Pytanie o Golf III AEY 1.9SDi 1995r.

Postprzez kapsel2105 » 16 mar 2009, o 13:36

Mam pytanie odnośnie elementów zaznaczonych na rys. Ten na niebiesko to EGR, zaślepiony zresztą z tego co udało mi się dojrzeć :).

<
1.jpg


a tu jest widać gdzie one są w aucie:

<
2.jpg


Znalazłem takie u siebie w autku, i zauważyłem że z jednego był wypięty wężyk.
Podłączyłem go lecz nie wyczuwam żadnych zmian w pracy silnika.
Jaką rolę pełnią te zaworki w tym modelu?, czy mają podobną rolę jak w TD i TDI? , gdyż ja w moim nie posiadam turbiny.

Ten zaznaczony na zielono jest połączony z przepustnicą między przepływką a kolektorem dolotowym (taką gruszką która nią steruje) lecz nie zauważyłem żeby to coś działało, znaczy odchylało się.
Chciałbym sprawdzić czy przyczyną odpięcia nie było przypadkiem uszkodzenie któregoś.
I stąd moja prośba o zindentyfikowanie rzeczy zaznaczonych na rys. (czy dobrze sie domyślam że:
1. czerwony - konewrter ciśnienia układu wydechowego
2. niebiewski - zawór recylkulacji spalin
3. żółty - ?
4. zielony - zaworek N75 czyli Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania w silniku 1Z ? czy to to samo co u mnnie?,
i ewentualnie czy ktoś potrafił by pomóc jak sprawdzić taki czujnik czy zawory i oświecić mnie jaka jest ich rola.
Dodam jeszcze że ten silnik posiada również przepływomierz masy powietrza, jak sprawdzić czy jest sprawny?
Czy najlepszym sposobem będzie podpięcie autka pod VAG-COM, mam taka możliwość, lecz niestety nie wiem gdzie szukać wskazań z tych czujników o ile takie są pokazane w VAGu.

Zdaję sobie sprawę że nie jest to mocny silnik , bo zależało mi raczej na tym żeby był oszczędny, ale jechałem podobnym i jego praca była inna.
Głównie chodzi o to że przy redukcji biegów (>2300obr/min) jest szarpanie, ale spowodowane tak jakby tym że obroty szybko spadają, co nie jest chyba dobre.

Dziękuję z góry za wszelką pomoc.
kapsel2105
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 24 wrz 2008, o 17:10
Lokalizacja: Gdańsk


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 22 gości