Mam pytanie odnośnie elementów zaznaczonych na rys. Ten na niebiesko to EGR, zaślepiony zresztą z tego co udało mi się dojrzeć
.
<
a tu jest widać gdzie one są w aucie:
<
Znalazłem takie u siebie w autku, i zauważyłem że z jednego był wypięty wężyk.
Podłączyłem go lecz nie wyczuwam żadnych zmian w pracy silnika.
Jaką rolę pełnią te zaworki w tym modelu?, czy mają podobną rolę jak w TD i TDI? , gdyż ja w moim nie posiadam turbiny.
Ten zaznaczony na zielono jest połączony z przepustnicą między przepływką a kolektorem dolotowym (taką gruszką która nią steruje) lecz nie zauważyłem żeby to coś działało, znaczy odchylało się.
Chciałbym sprawdzić czy przyczyną odpięcia nie było przypadkiem uszkodzenie któregoś.
I stąd moja prośba o zindentyfikowanie rzeczy zaznaczonych na rys. (czy dobrze sie domyślam że:
1. czerwony - konewrter ciśnienia układu wydechowego
2. niebiewski - zawór recylkulacji spalin
3. żółty - ?
4. zielony - zaworek N75 czyli Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania w silniku 1Z ? czy to to samo co u mnnie?,
i ewentualnie czy ktoś potrafił by pomóc jak sprawdzić taki czujnik czy zawory i oświecić mnie jaka jest ich rola.
Dodam jeszcze że ten silnik posiada również przepływomierz masy powietrza, jak sprawdzić czy jest sprawny?
Czy najlepszym sposobem będzie podpięcie autka pod VAG-COM, mam taka możliwość, lecz niestety nie wiem gdzie szukać wskazań z tych czujników o ile takie są pokazane w VAGu.
Zdaję sobie sprawę że nie jest to mocny silnik , bo zależało mi raczej na tym żeby był oszczędny, ale jechałem podobnym i jego praca była inna.
Głównie chodzi o to że przy redukcji biegów (>2300obr/min) jest szarpanie, ale spowodowane tak jakby tym że obroty szybko spadają, co nie jest chyba dobre.
Dziękuję z góry za wszelką pomoc.