cos blokuje powyzej 3500 obrotów

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

cos blokuje powyzej 3500 obrotów

Postprzez marcin2105 » 18 lis 2008, o 00:57

Witam
mam golfa z silnikiem TDI 1Z 90KM ostatnio zrobiłem jakies 200 km bardzo spokojnej jazdy tak max do 2700 obrotów bo miałem duzo krótkich odcinków i nie chciałem na zimnym silniku go butowac. Dzisiaj postanowiłem sie troche przewieżdz dalej zeby troche podeptac bo ilez mozna spokojnie jezdzic i zauwazełem niepokojące objawy bo przy około 3500 obrotów na 4 i 5 biegu zaczyna tak jakos przyspieszac i hamowac autem i ledwie osaiaga 4000 obrotów a po drugie po trasie jak juz chwile pochodzil na wolnych obrotac to po zgaszeniu silnika jeszcze chwile tak jakby bylo słychac turbine. Wie ktos moze co to jest?

Moze to być zaworek N75??
marcin2105
Czytacz
 
Posty: 135
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 23:04
Lokalizacja: Potok

cos blokuje powyzej 3500 obrotów

 

Postprzez lysutki » 20 lis 2008, o 10:14

no to ladnie katujesz swojego dieselka :D do 4000 obr? czy czasem turbo w tym silniku nie wylacza sie przy 3500? (sory za offtopa)
Avatar użytkownika
lysutki
Badacz tematu
 
Posty: 294
Dołączył(a): 8 mar 2008, o 23:58
Lokalizacja: Łódź

Postprzez leopard » 20 lis 2008, o 15:38

lysutki napisał(a):czy czasem turbo w tym silniku nie wylacza sie przy 3500?


nie

co do problemu z autem - po zgaszeniu słyszysz "wolne koło" alternatora zapewne ... żeby sprawdzić co go boli - zapnij VAG'a
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez marcin2105 » 29 lis 2008, o 10:06

Zapiołem VAG'a ale nic nie pokazało zadnych blędów. Zastanawiam sie nad tym zaworkiem co dochodza do niego trzy wezyki od turbiny. Bo dawniej jak przekreciłem kluczyk w stacyjce co było słychac jak tyka a teraz go słychac dopiero jak silnik pracuje
marcin2105
Czytacz
 
Posty: 135
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 23:04
Lokalizacja: Potok

Postprzez leopard » 29 lis 2008, o 17:24

marcin2105 napisał(a):słychac dopiero jak silnik pracuje

na razie niech tak zostanie

zaslep EGR i w drogę testowac
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez lesmian83 » 15 gru 2008, o 11:09

marcin2105, u mnie N75 też tyka po przekręceniu stacyjki, a jak kiedyś przestał tykać to okazało się że jest zwalony, tylko objawy były trochę inne.
lysutki napisał(a):no to ladnie katujesz swojego dieselka do 4000 obr? czy czasem turbo w tym silniku nie wylacza sie przy 3500?

zgadzam się z kolegom, trochę wysoko go kręcisz.. :shock:
a własnie, przy jakich obrotach odcina turbinę??
Avatar użytkownika
lesmian83
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 15 sty 2008, o 08:18
Lokalizacja: Piaseczno

Postprzez Karol B. » 15 gru 2008, o 20:46

witam, dolaczam sie do tematu. ja mam tak samo w takim samym silniku. taka jazda jest okazjonalna,tzn na takich obrotach, ale chyba jest cos nie tak skoro na 4 biegu dojdzie do 3500 obrotow i koniec... a pedal w podlodze :shock: ,a jak odpuszcze gaz i znow nacisne to jakby zaczyna lepiej ciagnac. to napewno nie jest normalne zachowanie silnika :zalamany: ale co to moze byc??? :cry: a i jeszce to ze na postoju,1,2,3 biegu jest ok,tylko ta 4 :cry: na 5 nie sprawdzalem, bo nie mialem jeszcze kiedy i gdzie :-P
Avatar użytkownika
Karol B.
Members
 
Posty: 1620
Dołączył(a): 30 lis 2008, o 21:15
Lokalizacja: Podlasie-BSK

Postprzez Golfik1986 » 15 gru 2008, o 21:29

qrde ludzie sorka ze sie wtrace ale gdzie wy tak katujecie te samochody ja dochodze do maksa 3000obrotow na biegu i zmiana. dorzuce pytanie nie na temat z gory przepraszam od jakich obrotow zalazcza sie turbinka. wydaje mi sie ze od troche ponad 2000??? mam racje???
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Karol B. » 15 gru 2008, o 21:59

ale chyba na kazdych obrotach powinien jechac normalnie, nie wazne czy to max 3000 czy nawet 5000... tu niechodzi o to jak sie jezdzi tylko dlaczego tak sie dzieje jak wyzej napisano... wiec o co halo?
Avatar użytkownika
Karol B.
Members
 
Posty: 1620
Dołączył(a): 30 lis 2008, o 21:15
Lokalizacja: Podlasie-BSK

Postprzez lesmian83 » 16 gru 2008, o 09:16

b]Karol B.[/b], masz rację, ale nie do końca ;) autko powinno iść narmalnie/równo na kazdych obrotach, aż do momentu odcięcia turbiny. Na każdym biegu jest jakaś graniczna wartość obrotów przy której ECU odcina turbo.
Co do objawów które podają Karol B. i marcin2105 przyczyn takiej zawieszki może być kilka:
- nieszczelne przewody od turbo
- zapchany przepływomierz
- filtr powietrza do wymiany
- padnięty zawór N75
U mnie problemem był padniety elektro zawór N75 który dawał fałszywą informację do sterownika o przeładowaniu turbiny, efekt był taki że ECU wchodził w tryb awaryjny i odcinał mi doładowanie przy 120/140 km/h.
:!: Panowie poczytajcie tematy na forum bo ten problem był już nie raz poruszany:
http://www.golf3.pl/topics10/utrata-moc ... vt1337.htm
http://www.golf3.pl/topics10/mala-predosc-vt2311.htm
http://www.golf3.pl/topics10/130-km-h-i ... vt3641.htm
Golfik1986, z tego co wiem turbinka w naszych goferach powinna się załaczać przy obrotach około 1900, ale ja mam wrażenie że u mnie jest to około 2100 :-)
Avatar użytkownika
lesmian83
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 15 sty 2008, o 08:18
Lokalizacja: Piaseczno

Postprzez tomekzmc » 16 gru 2008, o 11:30

turbina załącza się przy 2100 obr co do tego że katowanie bo 4000 obr. jak jest silnik odpowiednio nagrzany to mu się nic nie stanie gorzej jak by to było na zimnym silniku a co do problemu kolegi ja mam podobny tzn. już się rozwiązał padło ecu a dokładniej mapowanie czy coś takiego w ecu i psuje wszystko :-|
Avatar użytkownika
tomekzmc
Czytacz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 16 paź 2008, o 18:05
Lokalizacja: zamość

Postprzez leopard » 16 gru 2008, o 18:41

tomekzmc napisał(a):padło ecu a dokładniej mapowanie czy coś takiego w ecu


kto takie pierdoły ci wciska ??
chcesz się może pozbyc tego "uszkodzonego" ECU ??
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości