leopard napisał(a):napinacz - z założenia (konstruktora) ruch napinacza min/max - niweluje luzy paska
zgadza się
leopard napisał(a):pmpa wtryskowa - pasek na kole pompy ma stycznośc z krótkim odcinkiem zębów (chyba wiesz o co mam na mysli) dodatkowo w autach z większym przebiegiem wystepuje wyraźne podtarcie zębów koła pompy wtryskowej - rzadziej spotykane na kole wałka rozrządu i nie spotykane na kole zebatym wału
też się zgadza , a wynika to chyba z twardości materiału poszczególnych kół, stosownie do oporów toczenia
leopard napisał(a):wał - tu koło zębate jast małe - ale pasek owinięty jest w 3/4 na nim
zgadza się , przy małym kole musi tak być
leopard napisał(a):różnice w długości paska - nie ma czegoś takiego - jest tylko wiekszy/mniejszy opór w czasie pracy (falowej) silnika (faz pracy)
pasek jest napręzany słabiej/mocniej ale nie rozciągany
zgadza się , poprostu źle nazwałem pewne rzeczy, które w przenośni miały wyolbrzymić istotę sprawy aby to dostrzec
leopard napisał(a):szarpnięcie podczas pchania ... jaka jest róznica między siłami występującymi podczas pchania auta a siłą wystepującą przy kręceniu rozrusznikiem na kole zebatym wału
owszem jest różnica ale to nie dowodzi tego że pasek przeskoczy na kole pompy wtryskowej a jedynie że wogóle przeskoczy
I to stanie się wtedy najszybciej tam gdzie wcześniej opisałem. Tak więc doszliśmy do konsensusu i zamykamy temat.
Ps. na potwierdzenie tego o czym pisałem wcześniej odpowiadając na post Nowal-a i od czego zaczęła się dyskusja masz ostatni post kolegi SotoM-a.
Pozdrawiam