Coś dziwnego z Golfem!!!

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez Portos » 8 lut 2010, o 22:29

leopard napisał(a):napinacz - z założenia (konstruktora) ruch napinacza min/max - niweluje luzy paska

zgadza się :-)
leopard napisał(a):pmpa wtryskowa - pasek na kole pompy ma stycznośc z krótkim odcinkiem zębów (chyba wiesz o co mam na mysli) dodatkowo w autach z większym przebiegiem wystepuje wyraźne podtarcie zębów koła pompy wtryskowej - rzadziej spotykane na kole wałka rozrządu i nie spotykane na kole zebatym wału

też się zgadza :-) , a wynika to chyba z twardości materiału poszczególnych kół, stosownie do oporów toczenia
leopard napisał(a):wał - tu koło zębate jast małe - ale pasek owinięty jest w 3/4 na nim

zgadza się :-/ , przy małym kole musi tak być
leopard napisał(a):różnice w długości paska - nie ma czegoś takiego - jest tylko wiekszy/mniejszy opór w czasie pracy (falowej) silnika (faz pracy)
pasek jest napręzany słabiej/mocniej ale nie rozciągany

zgadza się :roll: , poprostu źle nazwałem pewne rzeczy, które w przenośni miały wyolbrzymić istotę sprawy aby to dostrzec
leopard napisał(a):szarpnięcie podczas pchania ... jaka jest róznica między siłami występującymi podczas pchania auta a siłą wystepującą przy kręceniu rozrusznikiem na kole zebatym wału

owszem jest różnica ale to nie dowodzi tego że pasek przeskoczy na kole pompy wtryskowej a jedynie że wogóle przeskoczy
I to stanie się wtedy najszybciej tam gdzie wcześniej opisałem. Tak więc doszliśmy do konsensusu i zamykamy temat.
Ps. na potwierdzenie tego o czym pisałem wcześniej odpowiadając na post Nowal-a i od czego zaczęła się dyskusja masz ostatni post kolegi SotoM-a.
Pozdrawiam 8-)
Portos
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 1 lut 2010, o 13:25
Lokalizacja: Świętokrzyskie

 

Postprzez leopard » 8 lut 2010, o 23:05

Portos napisał(a): masz ostatni post kolegi SotoM-a.
Pozdrawiam


:ok:
na sotoma bierz poprawkę - młody jeszcze jest ;-)
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Portos » 9 lut 2010, o 01:04

leopard napisał(a):
Portos napisał(a): masz ostatni post kolegi SotoM-a.
Pozdrawiam


:ok:
na sotoma bierz poprawkę - młody jeszcze jest ;-)




Sprowokowałeś mnie do zajrzenia w ten profil i tak zapytam przy okazji(może śmiesznie),mam nadzieję że moderator za bardzo nie będzie sie wściekał bo odbiegam od tematu. O co chodzi z tymi poziomami i poszczególnymi składnikami w kolorowe kreski
Portos
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 1 lut 2010, o 13:25
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Postprzez leopard » 9 lut 2010, o 03:05

Portos napisał(a):O co chodzi z tymi poziomami i poszczególnymi składnikami w kolorowe kreski

nie mam zielonego pojęcia ... pierwszy raz to widze :D
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez SotoM » 9 lut 2010, o 12:52

leopard napisał(a):na sotoma bierz poprawkę - młody jeszcze jest
odezwał sie dziadek... :lol:
co z tego ze młody...ale wiele różnych tematów przerobiłem(przerobiliśmy razem) i mamy za sobą...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Portos » 9 lut 2010, o 22:38

SotoM napisał(a):
leopard napisał(a):na sotoma bierz poprawkę - młody jeszcze jest
odezwał sie dziadek... :lol:
co z tego ze młody...ale wiele różnych tematów przerobiłem(przerobiliśmy razem) i mamy za sobą...



Słuszna uwaga :roll: , dopiero wszedłem i czym prędzej śpieszę do tych tematów :-)
Portos
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 1 lut 2010, o 13:25
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Postprzez leopard » 10 lut 2010, o 02:11

SotoM napisał(a):ale wiele różnych tematów przerobiłem

dlatego też oponuje co do przeskakujących rozrządów - teoretycznie Portos dobrze opisuje problem - praktycznie - więcej tego było z przestawioną pompą niż krzywymi zaworami :cwaniak:
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez SotoM » 10 lut 2010, o 14:19

leopard napisał(a):więcej tego było z przestawioną pompą niż krzywymi zaworami
tak jak mówisz...to było standardem niz przeskok na wale lub wałku...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości