Coś się rozsypało przy zapalaniu w MK3 świst i nie zapalił

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Coś się rozsypało przy zapalaniu w MK3 świst i nie zapalił

Postprzez dcs » 5 mar 2012, o 22:54

Rano wsiadłem do MK3 zapalam, zgasł ale cały czas świszczało coś, wyjąłem kluczyk i jeszcze kilka sekund świszczało, jakby coś szybko się kręciło, wysoki dźwięk.
Potem próbowałem zapalić, kręci silnik, jakby łapie, ale gaśnie, a z rury wydechowej powoli się później ulatnia biały dym... Pomocy, gdzie szukać usterki, co mogło paść ?
dcs
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 23 lut 2012, o 02:27
Lokalizacja: Warszawa

Coś się rozsypało przy zapalaniu w MK3 świst i nie zapalił

 

Postprzez Piaggio » 5 mar 2012, o 23:29

rozrząd dano byl zmieniany? przy odpalaniu nie poczuleś uderzenia szarpnięcia silnikiem?
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez slawek5t » 6 mar 2012, o 01:02

Sprawdź koło pasowe na wale. Kilka sekund a chociaz będziesz miał pewnosc że gra.
Tak dla spokoju sprawdź.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez dcs » 6 mar 2012, o 02:20

Rozrząd to jakieś 20 tys km, ale rozrusznik był dzień wcześniej wymieniony na nówkę sztukę.
dcs
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 23 lut 2012, o 02:27
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez slawek5t » 6 mar 2012, o 02:36

dcs napisał(a):wyjąłem kluczyk i jeszcze kilka sekund świszczało, jakby coś szybko się kręciło, wysoki dźwięk.

Jakby bendix rozrusznika nie zaskoczył ?

W silnikach Td czesto zrywa sie ten klin na kole pasowym .
Może przez to nie chce chwycić?
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez igor89xx » 6 mar 2012, o 03:10

biały dymek to objaw rozrządu ale ten świst nie z tym nic wspólnego... mi klin się nadciął i przeskoczył o dwa ząbki a auto i tak odpalało tyle za strasznie nim telepotalo , zazwyczaj przy trzecim ząbku zaczyna krzywic zawory itp... ja bym postawił na rozrusznik ale klinik tez trzeba sprawdzać czasami czy oki... chyba ze zerwalo go do konca a ty jeszcze nim krecisz to :cenzura: :cry:

[ Dodano: 2012-03-06, 02:12 ]
gdy wymieniałeś rozrząd to dawałeś nowe kolo zębate i musowo nowa oryginalną śrubę ??
Avatar użytkownika
igor89xx
Czytacz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 22 mar 2011, o 06:24
Lokalizacja: EPI

Postprzez dcs » 6 mar 2012, o 12:02

czyli napewno nie kręcić nim, bo tylko zniszczenia mogą powstac ?
Teraz nic nie swiszczy, tylko raz zaswiszczało.
Czyli mam sprawdzić koło masowe, ustawienie rozrządu ?
dcs
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 23 lut 2012, o 02:27
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Daante » 6 mar 2012, o 12:13

jedyne co zobaczysz to, to czy Ci go nie zerwało. Miałem podobną sytuacje w Fordzie Fokusie i jeden wtrysk był walnięty ale u Ciebie nie mam pojecia co to może być :P a świece ? jak puszcza białego dymka to mogą też być one. Ja mam jedna urwaną i kopci po odpaleniu, ale jak po 15 sec sie troszkę zagrzeje przestaje :P
Avatar użytkownika
Daante
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 15 lut 2012, o 02:02
Lokalizacja: Gdynia, Rzeszów

Postprzez igor89xx » 6 mar 2012, o 13:24

owszem świece tez mogą być tylko wątpię żeby padły ci wszystkie chyba ze któryś z dwóch przekaźników ale mimo wszystko powinien łapać dość zauważalnie nawet bez nich. sprawdź sobie świece ( jest temat o tym) , oraz rozrząd czy zgadza się na znakach , miales jakies bicie na kole pasowym przed tym??

[ Dodano: 2012-03-06, 12:29 ]
jeśli zerwany klin a ty nadal nim kręcisz to może już być po zaworach,, mi w drugim przypadku przy odpalniu scielo srube na tym kole ale jest to bardzo charakterystyczny metaliczny odglos i mialem do frezowania i planowania glowice , 4 zawory i 2 szklanki :kwasny: zacznij od podstaw swiece,kat wtrysku.
Avatar użytkownika
igor89xx
Czytacz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 22 mar 2011, o 06:24
Lokalizacja: EPI

Postprzez dcs » 7 mar 2012, o 21:58

Sprawdziłem pasek rozrządu, jest cały, czyli teraz muszę świece wykręcić ?
dcs
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 23 lut 2012, o 02:27
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez krysek0309 » 7 mar 2012, o 22:07

dcs,
jak bys miał osobe do pomocy to sprawdz czy tego klina nie zerwało pasek moze być cały jak u mnie ale klin poszedł w pi....
mianowicie niech ktoś sprubuje zakręcic rozrusznikiem ale tylko tak delikatnie a ty zobacz czy koło sie kreci razem z pompą czy nie jak nie to lipa, jesli wszystko gra to możesz sprawdzić te świece
Avatar użytkownika
krysek0309
Badacz tematu
 
Posty: 171
Dołączył(a): 20 lis 2011, o 17:20
Lokalizacja: KNS (Koło Nowego Sącza)

Postprzez PrzemeK » 7 mar 2012, o 22:16

dcs napisał(a):Sprawdziłem pasek rozrządu, jest cały, czyli teraz muszę świece wykręcić ?


Jak chcesz sprawdzić czy świece grzeją to nie musisz ich wykręcać.
Wystarczy tylko kawałek kabla, przykładasz go do + przy akumulatorze i dotykasz tego metalowego czubka świecy, jeżeli się zaiskrzy to świeca jest dobra. tylko musisz odkręcić od każdej świecy kabel bo tak to nawet jak 1 będzie dobra to pokaże ze wszystkie są ok.
PrzemeK
Czytacz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 19 paź 2010, o 10:22
Lokalizacja: Nysa

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości