cykanie w silniku

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

cykanie w silniku

Postprzez łoś » 28 sty 2014, o 19:43

Witam.Problem to metaliczne stukanie w górnej części głowicy w silniku TDI 1Z równomierne z pracą silnika.Stukot przypomina stukanie popychacza.Popychacze wymienione,olej wymieniony na nowy 10W40 Valvoline, ciśnienie oleju sprawdzone i wynosi 1,1-1,3bar na wolnych i 2,4-2,5bar przy 2tys obrotów,wtryski sprawdzone.Co ciekawe stukanie pojawia się w rożnych sytuacjach i nie występuje cały czas.Najczęściej po jeździe gdy silnik jest zagrzany i gdy stoi na wolnych obrotach.Stoi na wolnych powiedzmy 2minuty i zaczyna cykać.To by mogło świadczyć o niskim ciśnieniu ale jeśli stuka i wyłączę silnik i na następny dzień odpalę to dalej stuka mimo większego ciśnienia i zimnego oleju.Wtedy wystarczy że zrobię 2-3 kilometry i stukanie zanika.Tak wygląda jak by coś się wieszało i zaczynało stukać.Również dodawanie gazu (trzymanie na obrotach) nie likwiduje cykania.Wałek rozrządu jest jak nowy,gniazda popychaczy nie wyrobione.Często jest tak że jak zagrzeje silnik po jeździe i kilkukrotnie dodam gaz tak do 2,5- 3tys to po chwili zaczyna stukać.
Czy ktoś z was spotkał się z czymś takim?
Pomyślałem tez że może powoli kończy się uszczelka pod głowicą ale olej do płynu się nie przedostaje.Płyn do oleju też nie.Ciśnienie w układ chłodzenia nie ucieka także nie wiem czy uszczelka może powodować takie stukanie.
Ostatnio edytowano 28 sty 2014, o 20:49 przez łoś, łącznie edytowano 2 razy
łoś
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 19:02
Lokalizacja: KRK

cykanie w silniku

 

Postprzez krzyś » 28 sty 2014, o 20:02

podobny problem poczytaj.http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 8&start=56 może coś pomoże
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez łoś » 28 sty 2014, o 20:48

Tak problem podobny ale też jak widzę nie nierozstrzygnięty.Czytałem go całego i nawet pisałem do tego użytkownika jednak wszytko co on sprawdził ja również sprawdziłem.U tego użytkownika stuka trochę rzadziej niż u mnie bo jak czytam przejedzie kilkaset km bez stukania.U mnie natomiast stuka częściej i zazwyczaj zawsze jak jest zagrzany na wolnych.Również dziwi mnie fakt że jak stuka i zgaszę samochód to na następny dzień po odpaleniu stuka nadal i dopiero muszę przejechać kilka kilometrów by przestało.Jeśli była by to wina ciśnienia to po odpaleniu zimnego ciśnienie jest wyższe więc powinna być cisza.Zresztą ciśnienie zmierzone i z tego co czytałem to w tdi minimalne na wolnych to 1bar.Zresztą czujnik załącza się przy jeszcze niższych wartościach.
łoś
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 19:02
Lokalizacja: KRK


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości

cron