Witam.Problem to metaliczne stukanie w górnej części głowicy w silniku TDI 1Z równomierne z pracą silnika.Stukot przypomina stukanie popychacza.Popychacze wymienione,olej wymieniony na nowy 10W40 Valvoline, ciśnienie oleju sprawdzone i wynosi 1,1-1,3bar na wolnych i 2,4-2,5bar przy 2tys obrotów,wtryski sprawdzone.Co ciekawe stukanie pojawia się w rożnych sytuacjach i nie występuje cały czas.Najczęściej po jeździe gdy silnik jest zagrzany i gdy stoi na wolnych obrotach.Stoi na wolnych powiedzmy 2minuty i zaczyna cykać.To by mogło świadczyć o niskim ciśnieniu ale jeśli stuka i wyłączę silnik i na następny dzień odpalę to dalej stuka mimo większego ciśnienia i zimnego oleju.Wtedy wystarczy że zrobię 2-3 kilometry i stukanie zanika.Tak wygląda jak by coś się wieszało i zaczynało stukać.Również dodawanie gazu (trzymanie na obrotach) nie likwiduje cykania.Wałek rozrządu jest jak nowy,gniazda popychaczy nie wyrobione.Często jest tak że jak zagrzeje silnik po jeździe i kilkukrotnie dodam gaz tak do 2,5- 3tys to po chwili zaczyna stukać.
Czy ktoś z was spotkał się z czymś takim?
Pomyślałem tez że może powoli kończy się uszczelka pod głowicą ale olej do płynu się nie przedostaje.Płyn do oleju też nie.Ciśnienie w układ chłodzenia nie ucieka także nie wiem czy uszczelka może powodować takie stukanie.