Czarny Dym ;p

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Czarny Dym ;p

Postprzez Dj Devilek » 31 maja 2012, o 20:49

Siema mam pytanie bo zastanawia mnie to czemu w moim golfie jak mu przycisnę na 1biegu to dymi na czarno i to nawet ostro :/ też zdarza sie na wyższym biegu oczywiście wiem że każdy diesel coś tam kopci na czarno nawet nowe fury ostatnio leciałem za nowym paskiem i tez jak redukował bieg i dał gazu to potrafił dymka walnąć . Moje pytanie jest takie czy da się jakos zredukować te dymienie bo mnie to wku.. trochę czy to mogą być już brudne wtryski ? dodam ze mam trochę nad palony tłumik ;p
Avatar użytkownika
Dj Devilek
Badacz tematu
 
Posty: 175
Dołączył(a): 21 wrz 2011, o 20:25
Lokalizacja: Malbork

Czarny Dym ;p

 

Postprzez AdiK__ » 31 maja 2012, o 21:44

Najlepszym i najszybszym sposobem jest nie dawanie mu do 5k obr ;p kazdy diesel musi zadymić nie ma opcji że nie ;)
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Adrian1607 » 31 maja 2012, o 21:55

podobno zaślepienie EGR zmniejsza dym.
A co do dymienia to może masz coś że turbo za mało ładuje? albo nie dostaje tyle ile powino i nie przepala sie cała miesznka w sensie za mało powietrza do paliwa. Ja tak miałem bo przewody od turbo dziurawe były turbo nie ładowało powietrza mało i samo paliwo i czarno z tyłu jak nie wiem co
Avatar użytkownika
Adrian1607
Badacz tematu
 
Posty: 156
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 17:22
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez Dj Devilek » 31 maja 2012, o 22:12

brałem golfa pod vag i wyskoczył mi błąd cisnienie w kolektorze dolotowym jakoś tak. A co do obrotów to nie daje mu 5tys ;p dam z 3 tys na 1 i czarno się zrobi :// coś mechanik też mówił o sztanga turbiny jak by do konca sie nie podnosiła

[ Dodano: 2012-05-31, 21:16 ]
Adrian1607 o i tu mam pytanie do Ciebie po tez mysle ze to coś z powietrzem . Powiedz mi bo jak odłączę przeplywomierz to samochud chodzi tak samo jak z podłączoną przeplywka :/ gdy się go odłączy samochód powinien być taki chyba zamulony ?
Avatar użytkownika
Dj Devilek
Badacz tematu
 
Posty: 175
Dołączył(a): 21 wrz 2011, o 20:25
Lokalizacja: Malbork

Postprzez slawek5t » 1 cze 2012, o 00:46

Dj Devilek napisał(a):gdy się go odłączy samochód powinien być taki chyba zamulony

Masz racje. Ale najpierw wykonaj słynne logi...
Albo przepływka albo zapieczone turbo.
Nie jedzie Ci czasem 130kmh i KONIEC ? ? - błąd ciśnienia w kolektorze ...
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez boleK1315 » 1 cze 2012, o 06:19

Diesel musi kopcić, ale też nie za dużo. Jak widzisz, że na prawdę przesadza na każdym biegu to wtedy bierzesz się za robotę. Logi dynamiczne 003, 008, 010, 011
boleK1315
Czytacz
 
Posty: 82
Dołączył(a): 11 lut 2012, o 23:46
Lokalizacja: Juszczyn

Postprzez Dj Devilek » 1 cze 2012, o 10:53

Sławek5t nie no jezdzi i 200 km / h potrafi tylko na 4 i 5 biegu jak mocno przycisnę na małych obrotach przeladowac turbine i sie wlonczy tryb awaryjny i brak mocy jest wtedy.
Avatar użytkownika
Dj Devilek
Badacz tematu
 
Posty: 175
Dołączył(a): 21 wrz 2011, o 20:25
Lokalizacja: Malbork

Postprzez witboy » 1 cze 2012, o 11:33

jak kopci bez chipsa i podkreconej dawki to znaczy ze turbo za malo dmucha sprawdz czy niemasz nigdzie lewego powietrza, oraz sprawdz ile turbo ci dmucha masz afn to moze kierownice sie zasyfily? przeciagnij go czesciej na biegach aby kierownice sie rozruszaly...i sprawdz cis turbo, no chyba ze wtryski ci leja albo przeplywka siada i tez wiecej wtryski podaja, czyli wlasnie slynne logi

chyba ze masz tuning rezystor tez ci bedzie kopcic ;p
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Adrian1607 » 1 cze 2012, o 13:43

Kolego słuchaj zacznij od najprostszych rzeczy, nie żadne logi itd... sprawdź te węże czy nie sąprzetarte itd.. u mnie były przetarte i podziurawione nie było tego widac ale mogą być sparciałe czy coś te gumy... Syczy Ci bardziej jak się włącza turbina"?
Ja to jużmiałę 50 diagnoz typu n75, przepływomierz, turbo do wywalenia, wtryski leja i sa do wymiany itd... :) zacznij od najprostrzego:)
Avatar użytkownika
Adrian1607
Badacz tematu
 
Posty: 156
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 17:22
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez Piaggio » 1 cze 2012, o 15:30

Jeżeli auto przykapca twoim zdaniem za mocno na czarno to zacznij od filtra powietrza!! to podstawa, następnie dokładnie obejrzyj cały dolot od turba do interculera i do kolektora, i szczególną uwage zwroc na gumowe połączenia, czy nie sa popękane przez co może wystepowac nieszczelność! i czarny dym za tobą dróga sprawa- jeżeli pod obciążeniem na 4 czy 5 biegu nagle odcina i auto nie chce ciągnąć to proponuje zrobić wczesniej wspomniane logi dynamicznbe grupy 03,08,011 wtedy bedzie można powiedziec cos więcej ale sprawdz wszystkie gumowe wezyki a jak nie to tutaj w twoim przypadku w silniku afn obstawiał bym na zapieczone łopatki zmiennej geometri w turbo.
Ostatnio edytowano 1 cze 2012, o 19:41 przez Piaggio, łącznie edytowano 1 raz
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez K@mil » 1 cze 2012, o 16:20

AdiK__ napisał(a):kazdy diesel musi zadymić nie ma opcji że nie


Nie kazdy musi kopcic

1) sprawdz filtr powietrza
2) jak Ci odcina turbo trzeba zrobic logi...
3) sprawdzic wezyki i zaworek n75
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez MTi » 1 cze 2012, o 21:59

Mam podobne pytanie jak to w sumie jest..
Kopci na Czarno - za duza dawka - za malo powietrza [ cisnienie na turbo do góry i powinien byc git? ]
Na bialo zaś odwrotnie za duze cisnienie za mala dawka
A na niebiesko to turbina żre olej.
Mam racje?
Tak kiedys gdzies wyczytalem i zauwazylem ze umnie w td [ podkrecona pompa w kilka sposobów ] i dzis zauwazylem no Bączki strzela na postoju jak go docisne. ;)
MTi
Badacz tematu
 
Posty: 291
Dołączył(a): 12 kwi 2011, o 18:41
Lokalizacja: KN-a

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości