czemu bierze olej

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

czemu bierze olej

Postprzez LukasX » 22 wrz 2008, o 12:02

Mam dosc duzy problem. niecale 3 miechy temu kupilem golfa 3 1.9 D auto spisuje sie bez zarzutów do tej pory kiedy to po przejechaniu 2 tysiecy km sprawdzilem stan oleju w silniku i bylo pod minium:( kiedy przy kupnie sprawdzalem olej to bylo max nawet trochu wiecej. Golfik przyspiesza bardzo dobrze jak na 64 kM pierscienie raczej są dobre w wydechu nie ma sladu po oleju ,trochu kopci jak to diesel. gdy ogladalem silnik zauwazyłem wyciek oleju spod uszczelki pod głowicą. ale czy wyciek moze być az tak duzy że wział tyle oleju?:( Od momętu kupna jeszcze nic nie wymienilem a autko przyjechalo z niemiec, olej jest w złym stanie lecz to chyba nie wpływa na to ze go tyle ubylo w tym tygodniu planuje wymienic olej. prosze o pomoc.thx
LukasX
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 22 wrz 2008, o 11:27
Lokalizacja: Lubawka

czemu bierze olej

 

Postprzez marcinkoz2910 » 22 wrz 2008, o 13:34

poczytaj ten artykuł może coś pomoże:
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Maximxxx » 22 wrz 2008, o 14:04

To normalne że będzie brał olej każdy klekot :P. Producent daje nawet informacje o możliwości brania olej 1l/1000 km. U mnie nawet jest taki znaczek. Co do uszczelki pod głowicą to troche roboty z nią jest :/
Maximxxx
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 23 gru 2007, o 13:27
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez marcinkoz2910 » 22 wrz 2008, o 16:40

LukasX napisał(a):Od momętu kupna jeszcze nic nie wymienilem a autko przyjechalo z niemiec, olej jest w złym stanie lecz to chyba nie wpływa na to ze go tyle ubylo w tym tygodniu planuje wymienic olej.
olej to podstawa do prawidłowej pracy silnika :!: :cisza:
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez GITgostek » 22 wrz 2008, o 16:55

ja mam 1.9 TD i przejechałem nim już na tym samym oleju 10 tysięcy km odkąd go kupiłem to nic nie zmieniałem żadnego oleju , filtrów itp

ja też mam mały wyciek ale gostek powiedział że to ze skrzyni biegów i objawami tego jest to że jak sie wrzuca z 3 na 2 to zgrzyta

naprawa części plus robocizna kosztuje 120zł
Avatar użytkownika
GITgostek
Badacz tematu
 
Posty: 270
Dołączył(a): 28 lip 2008, o 17:29
Lokalizacja: dolnośląskie

Postprzez marcinkoz2910 » 22 wrz 2008, o 17:11

GITgostek napisał(a):ja mam 1.9 TD i przejechałem nim już na tym samym oleju 10 tysięcy km odkąd go kupiłem to nic nie zmieniałem żadnego oleju , filtrów itp
no to tylko czekać kiedy z oleju zrobi się biały serek i szlak trafi silnik :dobani:
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Re: czemu bierze olej

Postprzez SotoM » 22 wrz 2008, o 17:33

LukasX napisał(a):Mam dosc duzy problem. niecale 3 miechy temu kupilem golfa 3 1.9 D auto spisuje sie bez zarzutów do tej pory kiedy to po przejechaniu 2 tysiecy km sprawdzilem stan oleju w silniku i bylo pod minium:( kiedy przy kupnie sprawdzalem olej to bylo max nawet trochu wiecej. Golfik przyspiesza bardzo dobrze jak na 64 kM pierscienie raczej są dobre w wydechu nie ma sladu po oleju ,trochu kopci jak to diesel. gdy ogladalem silnik zauwazyłem wyciek oleju spod uszczelki pod głowicą. ale czy wyciek moze być az tak duzy że wział tyle oleju?:( Od momętu kupna jeszcze nic nie wymienilem a autko przyjechalo z niemiec, olej jest w złym stanie lecz to chyba nie wpływa na to ze go tyle ubylo w tym tygodniu planuje wymienic olej. prosze o pomoc.thx

a ten wyciek oleju z pod głowicy widzisz od przodu silnika przy obudowie rozrządu??-bo moze miec dość życia uszczelniacz wałka rozrządu i tak cieczy oraz rozchodzi sie na boki. i jest optycznie jakby uszczelka pod głowicą. jeśli by pqlił olej to by było za toba niebiesko - powodem by były pierscienie lub uszczelniacze zaworowe...innej opcjo nie ma. wiec albo olej pali albo gubi....
a zeby być pewnym czy pierścienie sa dobre wystarczy sprawdzić cisnienie sprężania w cylindrach.i bedzie wszystko wiadomo
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez LukasX » 24 wrz 2008, o 11:12

cieknie od tyłu silnika nie od przodu :) aha dodam ze silnik ma przejechane 167 tys i ten przebieg raczej jest prawdziwy chyba ze ktos dobrze dbal o niego :-P
LukasX
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 22 wrz 2008, o 11:27
Lokalizacja: Lubawka

Postprzez Nowal » 24 wrz 2008, o 15:46

mam 162k w moim 1.9D i tez troszke kopci ale to normalne a mzoe sprawdzałes olej zaraz po wylaczeniu silnika /?
Avatar użytkownika
Nowal
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 12 sie 2008, o 22:41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez SotoM » 24 wrz 2008, o 23:26

LukasX napisał(a):cieknie od tyłu silnika nie od przodu :) aha dodam ze silnik ma przejechane 167 tys i ten przebieg raczej jest prawdziwy chyba ze ktos dobrze dbal o niego :-P

hmmm...od tyłu...od strony sciany grodziowej czy masz na mysli tyłu silnika od str.sk.biegów...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Luzak54321 » 14 paź 2008, o 13:41

podłączam się do tematu. Mój golf bierze olej. Jest mały zaciek przy kolektorze wylotowym i na rurze wydechowej jest czarny osad. To coś poważnego ? :-( wymieniłem przed chwila olej na mineralny, czy to coś pomoże ?

[ Dodano: 2008-10-15, 13:32 ]
poradziłem sobie :D wystarczylo wymienić uszczelke pod pokrywa zaworów bo kapało z niej na uklad wylotowy :)
Avatar użytkownika
Luzak54321
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 15 cze 2008, o 11:12
Lokalizacja: PL

Postprzez Reiven » 15 paź 2008, o 17:10

czarny osad na wydechu w dieslu to raczej norma :)
Co do oleju to mam 2 golfy 1.9D i TDI
oba na 10W40 wymiany robię co 15 000 i do żadnego nie dolewam od wymiany do wymiany nochyba że ostro katuje po 170 na autostradzie to wtedy 3-4 setki na 15 000 trzeba dolać.
Ostatnio edytowano 16 paź 2008, o 15:08 przez Reiven, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości