Ja osobiście od kiedy popychacze zaworów są hydrauliczne zalewam 10 w 40 i omijam Elf oraz lotos. Co do marki oleju to są różne opinie . Ja Leję Mobil , A dlaczego 10 w 40 ,po 1 jest to kompromis pomiędzy syntetykiem i mineralnym
, a tak poważnie , uważam że syntetyk to olej do silników o małym przebiegu ewentualnie w bardzo dobrej kondycji , a mineralny do silników starej generacji z popychaczami mechanicznymi , gdyż jest to olej dość gęsty a technologia hydrauliczna posiada wiele mikro otworków przez które mineralny olej dość ciężko dociera zanim się rozgrzeje .Po za tym są opinie że zostawia nagar który osadza się i zmniejsza lub zakleja całkiem magistrale olejowe.
Ale to tylko moja opinia i mogę się mylić , najlepiej jak wysłuchasz opinii kilku użytkowników .
Olej półsyntetyczny jest to olej w połowie Mineralny wzbogacany syntetykami aby poprawić właściwości smarne ( mineralny na sterydach
) więc nawet jeśli ktoś twierdzi że półsyntetyk mu bierze a mineralnego mniej spala , to ja wole dolać co jakiś czas , ale zapewnić lepsze smarowanie .