czy to koło pasowe?

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

czy to koło pasowe?

Postprzez method » 14 sty 2009, o 19:38

czesc:) mam dziwny problem tego typu ze podczas uruchomionego silnika pasek od alternatora (klinowy?) przestal sie krecic stoi w miejscu i tylko drga jakby trzeba bylo mu pomoc go rozpedzic:[
method
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 16 lis 2008, o 16:27
Lokalizacja: warszawa

czy to koło pasowe?

 

Postprzez wojtek070580 » 14 sty 2009, o 19:47

o hej może po prostu jest za lużny
Avatar użytkownika
wojtek070580
Badacz tematu
 
Posty: 238
Dołączył(a): 16 paź 2008, o 19:23
Lokalizacja: RTA TRZEŚŃ

Postprzez method » 14 sty 2009, o 19:49

nie jest za luzny:) naciskam na niego to mozee z cm w dol idzie-tak jest napiety
method
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 16 lis 2008, o 16:27
Lokalizacja: warszawa

Postprzez marivsz » 14 sty 2009, o 21:14

zdejmij pasek i zobacz czy koło alternatora bez paska da sie obrócic
każda podpowiedz może być trafna
marivsz
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 19 wrz 2008, o 15:12
Lokalizacja: czyzów szl.

Postprzez method » 14 sty 2009, o 21:27

mechanik mowil ze byc moze alternator sie zatarl;/ tyle ze nie mam jak auto przytargac do warsztatu;/ chcialbym dodac ze auto dalej jezdzi ale temperatura sie przegrzewa:/
method
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 16 lis 2008, o 16:27
Lokalizacja: warszawa

Postprzez marcin2105 » 15 sty 2009, o 00:20

method napisał(a):mechanik mowil ze byc moze alternator sie zatarl;/ tyle ze nie mam jak auto przytargac do warsztatu;/ chcialbym dodac ze auto dalej jezdzi ale temperatura sie przegrzewa:/



A czy przed ta usterka piszczało Ci cos tak jakby pasek??
Sprawdz koło pasowe to glówne na wele bo ona składa sie tak jakby z dwóch połączonych guma i jak ta guma sie rozwulkanizuje to srodek sie bedzie krecił a zewnętrane koło nie. U mnie strasznie piszczało jak silnik był zimny bo jeszcze gumy dokońca nie rozwaliło a jak u ciebie guma sie rozleciało to moze sie tak dziac jak piszesz.
marcin2105
Czytacz
 
Posty: 135
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 23:04
Lokalizacja: Potok

Postprzez method » 15 sty 2009, o 00:50

masz racje kolego! wczesniej jak silnik byl zimny strasznie piszczalo cos:/ zawieszal sie na obrotach czasami;/ wiec moze byc to kolo pasowe?
method
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 16 lis 2008, o 16:27
Lokalizacja: warszawa

Postprzez marcin2105 » 16 sty 2009, o 00:29

method napisał(a):masz racje kolego! wczesniej jak silnik byl zimny strasznie piszczalo cos:/ zawieszal sie na obrotach czasami;/ wiec moze byc to kolo pasowe?


Według mnie tak. Zaznacz krese na kole tylko na calym i odpal auto i zobaczysz ze ci sie przestawi bo to kolo składa sie tak jakby z dwuch jedno mniejsze w srodku, potem guma i drugie na zewnatrz. Guma jest poto aby tlumila drgania ale z biegiem czasu sie rozwulkanizuje i tak sie dzieje ze male kolo sie obraca a duze nie. u mnie to piszczalo po odpaleniu i mechanik zaznaczył kreske i po odpaleniu przesunelo sie o jakies 5 cm ale podejzewam ze u ciebie wogule sie to duze nie kreci bo guma sie wytopila jak piszczalo i nie ma co napedzac duzego kola. Koszt takiego kola 285 zł.
marcin2105
Czytacz
 
Posty: 135
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 23:04
Lokalizacja: Potok

Postprzez SotoM » 16 sty 2009, o 00:51

pompa wody napedzqana jest tym samym paskiem?? sprawdź koło wolnobierzne na alternatorze-jeśli pasek jest wielorowkowy 6PK....
moze staneła rolka od napinacza... najlepiej zdiac pasek i chwycić za każde koło i zobaczyć czy jakis ma opór czy coś w tym rodzaju

[ Dodano: 2009-01-15, 23:52 ]
co do koła pasowego wału korbowego ono sie nie rozwali tak ze pasek nie bedzie sie obracał... jak ma sie rozwalic to odpadnie zewnetrzna jego czesc...
szukaj przyczyny w oprzyządowaniu które jest napedzane tym paskiem...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez method » 16 sty 2009, o 17:19

okazalo sie jednak ze w ogole w kole pasowym walu nie ma tlumika drgan:/ guma gdzies sobie wyleciala:/ teraz musze szukac nowego kola albo naprawic stare:/
method
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 16 lis 2008, o 16:27
Lokalizacja: warszawa

Postprzez SotoM » 17 sty 2009, o 00:58

koła nie naprawisz - lepiej szukaj uzywki....moze trafisz w dobrym stanie...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez marcin2105 » 18 sty 2009, o 23:54

SotoM napisał(a):koła nie naprawisz - lepiej szukaj uzywki....moze trafisz w dobrym stanie...


po co uzywki zeby za pare miesiecy to samo robic??
Nowe kosztuje 280 zł przynajmniej ja tyle płaciłem
marcin2105
Czytacz
 
Posty: 135
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 23:04
Lokalizacja: Potok

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości