czysty przelot czy moze jednak nie ?????? TDI AFN

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

czysty przelot czy moze jednak nie ?????? TDI AFN

Postprzez Piatek TDI » 30 kwi 2011, o 14:04

Witam ! Czy cos sie stanie jak wytne i wspawam na miejsce tłumikow przelotowa rurke?

bo niewiem czy czasem to nie podziala zle na turbine :-/ ? bo katem juz sie zaopiekowałem i wyciolem tylko niewiem co z reszta :-|
piatek0302
Avatar użytkownika
Piatek TDI
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 4 kwi 2011, o 18:58
Lokalizacja: Trzebnica

czysty przelot czy moze jednak nie ?????? TDI AFN

 

Postprzez SotoM » 30 kwi 2011, o 15:24

jesli silnik nie grzeszy duza iloscia koni powyzej serii to nie kombinuj bo starci na mocy. jesli miał byc program tzw mocnego konia to jeszcze mozna zrobic przelotowy układ wydechowy a tak to co najmniej 1 tłumik musi zostać w ukladzie aby utrzymac cisnienie.
nalepiej jakbys zostawił przedostatni a koncowy wywalił i poprowadził rure do konca
jeśli zostawisz na wysokości koła tylnego to będzie zawirowanie spalin do środka przy jeździe z zimnym łokciem lub paznokciami po asfalcie :-D
przy 2500rpm będzie miał fajny basowy pomruk -nie pierdzenie i gwizd suszary będzie dość słyszalny...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Bradley » 30 kwi 2011, o 16:18

SotoM, ale to przeciez silnik turbodoladowany. Im szybciej spaliny pojda w powietrze tym lepiej. Jedyny minus w tym to halas.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez SotoM » 1 maja 2011, o 12:16

owszem w silnikach dużej pojemności z dużą ilością koni mechanicznych zrobienie przelotowego wydechu nie zagrozi mocy ale w silnikach małej pojemności niestety...bez oporowy układ pogorszy prace turbiny... kiedyś koleś kombinował w ibizie AFN'nie z wydechami tez u siebie wywalił kata wspawał rure,zalepił EGR i zrobił całkowicie przelotowy wydech i stwierdzilismy dźwięk był fajny ale czulismy pod tyłkiem ze zaczął sie lipnie odpychać. włozył przedostani tłumik i do konca poszła rura i całkiem inny efekt. zaczał sie fajnie odpychac...
koles w tej ibizie miał chyba jakos 150-160km.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Piatek TDI » 3 maja 2011, o 12:28

I Własnie o To mi Chodziło :-D Dzięki wielkie za wypowiedz :-) i tak własnie zrobię zostawię przed ostatni tłumik i zobaczę jaki Bedzie efekt ;-)
piatek0302
Avatar użytkownika
Piatek TDI
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 4 kwi 2011, o 18:58
Lokalizacja: Trzebnica

Postprzez mroova » 1 cze 2012, o 12:15

Panowie, pozwolę sobie zrobić odkop :hyhy:

Mianowicie... Jakiś czas temu wywaliłem katalizator z wiadomych względów. Przy okazji znalazłem info i pełnych przelotach w TDI. Dowiedziałem się, że pełny przelot w TDI to jest to, jest moc i zajefajny ssssyk suszary :-|

Kiedyś z nudów odkręciłem łącznik między katalizatorem (kiedyś takowy tam był :P ) i 1szym tłumikiem, przywiązałem rure drutem tak, żeby wydech był wolny od tłumików. Chciałem się przekonać jaki będzie dźwięk i jak z mocą.
Przejechałem się dosłownie kawałek i wyleczyłem się! Na postoju dźwięk był w miarę fajny, cichy, ale w czasie jazdy był straszny hałas i śmieszne ćwierkanie turbiny... Przy wyższych obrotach (powyżej 3000rpm) hałas zagłuszał radio!

Teraz przy okazji remontu auta zauważyłem, że 1szy tłumik zaczyna mocno rdzewieć i może już długo nie pociągnąć więc zastanawiam się nad wyrzuceniem go, a zostawieniem ostatniego.
Teraz tutaj czytam wypowiedzi znawców, że lepiej jest zostawić ten środkowy (1szy) tłumik z powodu ciśnienia spalin.

Ma ktoś z was zrobiony którykolwiek z zabiegów (przelot pełny / "półprzelot")? Jak wrażenia? Oglądałem na youtube filmiki z autami posiadającymi takie mody w 1Z (AHU) i większość jest na postoju z przegazówką... ten dźwięk mi się nawet podobał :P

Na forach różne opinie są, dużo ludzi wywalało właśnie środkowy tłumik, a zostawiali ostatni. Na youtube filmików z takim modem nie znalazłem, a forumowa wypowiedź "wywaliłem środkowy i jest fajnie" za dużo mi nie pomaga :P

Co do mojego silnika, seryjny AHU, bez jakichkolwiek modów "mocowych". Jedynie EGR i KAT out.

Będę dźwięczny za porady i opinie :-P
Avatar użytkownika
mroova
Czytacz
 
Posty: 150
Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:22
Lokalizacja: Pszów
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości