Moderator: Moderator
Zostawić czy zaślepić - ja bym zostawił
Jestem właśnie na etapie budowy AHU + AFN + hybrydy216 i może dmuchawa AWX
Po rozebraniu słupka AHU zastanowiło mnie jedno skąd tyle syfu w kolektorze ssącym i kanałach o zaworach nie wspomnę bo były obklejone ok 10mm warstwą czarnej mazi....
Po przeczytaniu kilku pozycji fachowej literatury i rozmowie z kolesiem, który wynalazek Pana Rudolfa Diesel'a i jego późniejsze modyfikacje ogarnia jak nikt inny - dało mi do myślenia i:
Moje zdanie jest takie.
99% forumowiczów, którzy jeżdżą Dieslem z dmuchawą czy też bez z ickiem czy tez bez.... te jednostki maja już trochę najechane.
Zawory otwierały się już miliony razy, mają na powierzchniach stykowych już jakiś nagar co powoduje zmniejszenie kompresji. Uszczelniacze po takiej liści ruchów również nie trzymają już oleju (w szczególności jak ktoś twierdzi,że olej można co 15 lub 20 tyś kilometrów zmieniać - głupota ale ja nie o tym)
OK więc mamy zawory dochodzą pierścienie na tłokach i nieszczelności w tym temacie + zużyte pompy, które nie generują już ciśnienia w wyższym zakresie obrotów i zawalone wtryski tym co się wytarło w pompie, zamiast rozpylać leja w końcowej fazie wtrysku lub po prostu leją wypalając tłok i zapiekając pierścienie. Cały syf z cylindra wędruje do skrzyni korbowej miesza się z olejem i powstające pary płyną swobodnie przez odmę do górnej części głowicy gdzie przez kolejna odmę trafiają do kanału ssącego i dalej przez dmuchawę i intercooler trafiają do kolektora ssącego i zaworów ssących i koło się zamyka......
Każdy z Was w swoim TDIku ma Turbosprężarkę Garetta, która też po kilkuset tysiącach puszcza olej do zimnej jak i do ciepłej strony.
Tak więc reasumując - co da zaślepienie zaworu???
Szczelna jednostka + dobre wtryski + sprawna pompa w pełnym zakresie + odpowiednia dawka i kąt wtrysku będą produkowały "czyste" spaliny, które będą wtłaczane przez 'bajpas" i wpuszczane do układu ssącego przez zawór EGR (Exhaust Gas Recirculation).
Co to daje:
- przyspieszenie odparowania paliwa (poprzez jego podgrzanie)
- obniżenie temperatury spalania ubogiej w tlen mieszanki paliwowo-powietrznej
- utlenienie pozostałych w spalinach niespalonych węglowodorów (HC)
- Skutkiem działania układu jest obniżenie emisji tlenków azotu (NOx) – spowodowane obniżeniem temperatury spalania ubogiej w tlen mieszanki oraz obniżenie emisji HC poprzez ich utlenienie.
Ale każdy z Was zrobi jak będzie uważał po to ktoś dał nam wolną wolę
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości