Czyszczenie EGR

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Czyszczenie EGR

Postprzez kbanah » 29 wrz 2014, o 14:58

Witam, chciałbym wyczyścić EGR w moim silniku 1.9 TDI 90 koni. Czy ktoś mógłby wstawić zdjęcie w którym miejscu należy odkręcić EGR i go wymontować? Jak można go zaślepić. Proszę o poradę. Pozdrawiam
kbanah
Czytacz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 8 paź 2011, o 21:11
Lokalizacja: Łódź

Czyszczenie EGR

 

Postprzez BartheZz_3 » 29 wrz 2014, o 15:18

EGR się ściąga z całym kolektorem. I wyczyszczenie to dobry pomysł :)
A skąd pomysł żeby zaślepić?
Przeczytaj wypowiedź kumpla z innego forum:
Zostawić czy zaślepić - ja bym zostawił

Jestem właśnie na etapie budowy AHU + AFN + hybrydy216 i może dmuchawa AWX
Po rozebraniu słupka AHU zastanowiło mnie jedno skąd tyle syfu w kolektorze ssącym i kanałach o zaworach nie wspomnę bo były obklejone ok 10mm warstwą czarnej mazi....
Po przeczytaniu kilku pozycji fachowej literatury i rozmowie z kolesiem, który wynalazek Pana Rudolfa Diesel'a i jego późniejsze modyfikacje ogarnia jak nikt inny - dało mi do myślenia i:

Moje zdanie jest takie.
99% forumowiczów, którzy jeżdżą Dieslem z dmuchawą czy też bez z ickiem czy tez bez.... te jednostki maja już trochę najechane.
Zawory otwierały się już miliony razy, mają na powierzchniach stykowych już jakiś nagar co powoduje zmniejszenie kompresji. Uszczelniacze po takiej liści ruchów również nie trzymają już oleju (w szczególności jak ktoś twierdzi,że olej można co 15 lub 20 tyś kilometrów zmieniać - głupota ale ja nie o tym)
OK więc mamy zawory dochodzą pierścienie na tłokach i nieszczelności w tym temacie + zużyte pompy, które nie generują już ciśnienia w wyższym zakresie obrotów i zawalone wtryski tym co się wytarło w pompie, zamiast rozpylać leja w końcowej fazie wtrysku lub po prostu leją wypalając tłok i zapiekając pierścienie. Cały syf z cylindra wędruje do skrzyni korbowej miesza się z olejem i powstające pary płyną swobodnie przez odmę do górnej części głowicy gdzie przez kolejna odmę trafiają do kanału ssącego i dalej przez dmuchawę i intercooler trafiają do kolektora ssącego i zaworów ssących i koło się zamyka......
Każdy z Was w swoim TDIku ma Turbosprężarkę Garetta, która też po kilkuset tysiącach puszcza olej do zimnej jak i do ciepłej strony.
Tak więc reasumując - co da zaślepienie zaworu???
Szczelna jednostka + dobre wtryski + sprawna pompa w pełnym zakresie + odpowiednia dawka i kąt wtrysku będą produkowały "czyste" spaliny, które będą wtłaczane przez 'bajpas" i wpuszczane do układu ssącego przez zawór EGR (Exhaust Gas Recirculation).
Co to daje:
- przyspieszenie odparowania paliwa (poprzez jego podgrzanie)
- obniżenie temperatury spalania ubogiej w tlen mieszanki paliwowo-powietrznej
- utlenienie pozostałych w spalinach niespalonych węglowodorów (HC)
- Skutkiem działania układu jest obniżenie emisji tlenków azotu (NOx) – spowodowane obniżeniem temperatury spalania ubogiej w tlen mieszanki oraz obniżenie emisji HC poprzez ich utlenienie.
Ale każdy z Was zrobi jak będzie uważał po to ktoś dał nam wolną wolę ;)
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez k-m-r1 » 2 paź 2014, o 22:45

BartheZz_3, prawie jak literatura i wykłady na studiach ten post to esencja kilku wykładów

Nie każdy zrozumie co to NOx i w sumie po co ten EGR jak bez i niby nawet lepiej
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 27 gości