Czyszczenie nastawnika czy przecięcie kabla od ECU

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Czyszczenie nastawnika czy przecięcie kabla od ECU

Postprzez mariuszole » 7 wrz 2009, o 13:28

Witam,
mam po raz kolejny problem z nastawnikiem w moim golfiku, rok oddałem golfika na czyszczenie nastawnika i było ok, po pół roku znowu wróciły objawy nastawnika a dzisiaj to już tak szarpie że szkoda pisać...
I mam tutaj pytanie czytałem kiedyś na forum że można przeciąć kabel od ECU i będzie trzeba nigdy czyścić nastawnika, czy to prawda i jakie są konsekwencję przecięcie tego kabla dla żywotności i spalania silnika? Jakich firm filtry paliwa używacie?
Jak coś źle zrozumiałem to proszę o naprowadzenie mnie na właściwą drogę :)
Mój golfik to zielona rakieta :) z silnikiem 1z, rocznik `94, wybitym wkładem katalizatora i zaślepionym ERG.
mariuszole
Czytacz
 
Posty: 87
Dołączył(a): 11 sie 2008, o 21:52
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Czyszczenie nastawnika czy przecięcie kabla od ECU

 

Postprzez leopard » 8 wrz 2009, o 18:59

kabel to sygnał prędkości jazdy podawany do ECu - zanim go wytniuesz - zrób logi VAGcomem - zobaczymy czy nie ma innej przyczyny poszarpywań (dawka paliwa)
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez SotoM » 9 wrz 2009, o 08:31

mariuszole, narazie nic nie odcinaj. na poczatek odepnij kostkę od czujnika predkości przy sk.biegów i sie przejedź. zobacz czy szarpanie bedzie dalej.(nie bedzie ci działa tylko predkościomierz i przebieg nie bedzie ci sie zmieniał)... potestuj i napisz co odkryłeś... a potem bedziemy pisać dalej... bo moze sie okazać ze wina bedzie sprzegła ale najtańsza opcja to bedzie jak napisał
leopard napisał(a):zobaczymy czy nie ma innej przyczyny poszarpywań (dawka paliwa)
...
Ale mówię - odepnij kostkę i sie przejedz...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez mariuszole » 31 sie 2010, o 19:16

Witam, odkopuje temat po blisko rocznej przerwie, znowu mam ten sam problem... szarpie autem z powodu nastawnika, rok temu wyczyściłem nastawnik (oddałem do mechanika) i problemy ustały, teraz znowu szarpie autem. Po odpięciu kostki od prędkości obok skrzyni biegów szarpanie ustępuje co świadczy o zabrudzonym nastawniku.

Tutaj pojawia się znowu ten sam dylemat czy przeciąć ten kabel czy oddać do mechanika po raz 3 aby go wyczyścił?

Z tego co wyczytałem w necie to kabel od prędkościomierza idzie do licznika a z licznika do ECU. Właśnie między licznikiem a ECU można przeciąć ten kabel, tylko pytanie który to jest bo tam są prawie same białe i oprócz tego jest tam czarno-biały i czarno-zielony przewód, który kabel należałoby przeciąć??

Postaram się zrobić logi i wrzucić na forum :)
mariuszole
Czytacz
 
Posty: 87
Dołączył(a): 11 sie 2008, o 21:52
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Postprzez SotoM » 31 sie 2010, o 19:41

z tego co pamiętam u mnie Leopard odcinał i był to kabelek na pinie 42lub 43 pin. - speed sensor...kolor- już nie pamiętam... może jak się Leoś zjawi to może ci pomorze- chyba ze uderz do niego na PW.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez leopard » 1 wrz 2010, o 00:33

43 pin - w zależności od rocznika mogą być rózne kolory kabla ...

po wycięciu sygnału prędkości - jeśli masz tempomat - nie będzie działał - moim zdaniem - oddaj do czyszczenia jeszcze raz - jeśli nastawnik był robiony - powtórne czyszczenie zajmie o wiele mniej czasu niż pierwsze
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez mariuszole » 7 wrz 2010, o 19:36

Próbuje na razie połączyć się z komputerem w aucie ale mam dziwny problem, jeśli ktoś potrafi to niech pomoże:)

http://golf3.pl/topics4/problem-z-vag-n ... 732fdfeddf
mariuszole
Czytacz
 
Posty: 87
Dołączył(a): 11 sie 2008, o 21:52
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Postprzez SotoM » 8 wrz 2010, o 12:28

wiec napisz o co teraz chodzi...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez mariuszole » 8 wrz 2010, o 21:38

Chciałem przed odcięciem kabelka/czyszczeniem nastawnika zrobić logi ale mam problem. Podczas robienia testu w programie vag-com 311, zaświeca się długo kontrolka świeć żarowych, po czym czym gaśnie i dostaje komunikat w programie że nie udało się nawiązać połączenia. Posiadam kabelek od viakena max232 na com, dokładnie taki:
http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=29
I laptopa compaq evo n400c, jak rozwiązać ten problem bo nie mogę ruszyć z miejsca :(
mariuszole
Czytacz
 
Posty: 87
Dołączył(a): 11 sie 2008, o 21:52
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Postprzez leopard » 9 wrz 2010, o 00:57

mariuszole napisał(a):Posiadam kabelek od viakena max232 na com,
nie masz gniazda USB w laptopie ??
masz w sofcie ustawiony na com a nie USB ??
zmniejsz baudrate - jeśli nie ruszy jest uszkodzony
pisz do viakena - oni bez problemu pomogą
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez mariuszole » 9 wrz 2010, o 08:25

Leopard, posiadam USB w latopie ale nie mam nic podłączone pod usb. Wychodzi na to że mam skopany interfejs bo w drugim aucie (golf III, tdi, 1z, `96) wcale nie reaguje... Gwarancja gdzieś się zawieruszyła, tak więc muszę kupić nowy kabel i mam pytanie, czy ten interfejs k+l line (opto) będzie lepiej działał z moim golfem niż max232? Czytałem że układy na k+l line (opto) są twardsze od max232, prawda?
mariuszole
Czytacz
 
Posty: 87
Dołączył(a): 11 sie 2008, o 21:52
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Postprzez leopard » 9 wrz 2010, o 11:36

mariuszole napisał(a):posiadam USB

nie mam pojecia jak dzialaja tanie interfejsy - osobiscie zainwestowalem w hex-cana i mam spokoj ... niestety to inna polka cenowa

mozesz sprobowac zainstalowac vwtoola i na nim przetestowac interfejs - jesli nie pojdzie kabel skopany - co do reklamacji - reklamowalem jakis czas temu galletto u viakena - do reklamacji nie byl potrzebny paragon - wystarczyla im naklejka gwarancyjna na interfejsie - wymienili bez problemu na nowy

BTW - z tego co wiem viaken nie daje oprogramowania - ale podaja linki gdzie mozna takowe zasycic - popros o pomoc - na pewno zareaguja
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości