Dawka paliwa i kąt wtrysku - czy poprawne?

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Dawka paliwa i kąt wtrysku - czy poprawne?

Postprzez QbaB » 25 sie 2010, o 12:46

Witam. Jakiś czas temu mój golf TDI 1Z przeszedł wymianę pompy wtryskowej. Po odebraniu auta zauważyłem, że nieznacznie spadła moc na niskich obrotach. Wcześniej golf lepiej się zbierał i miał trochę lepszy start, teraz wyraźnie idzie dopiero gdzieś od 2tys, kiedy włączy się turbo. Dopiero teraz postanowiłem sprawdzić kąt wtrysku i dawkę na nastawniku VAGiem i nieco się zdziwiłem.
Kąt wtrysku przedstawia się tak:
Obrazek

chyba ciut zbyt wyprzedzony, ale nie sądzę żeby to było przyczyną. Auto pali na dotyk - zimno czy ciepło.

Natomiast dawka paliwa lekko mnie zszokowała:
Obrazek

Powinna miescić się między 3-9, u mnie waha się między 2.4 a 2.6 więc teoretycznie powinienem zwijać asfalt. Może zmniejszenie do 3.5-4.0 coś poprawi?

Dodam, że przy ostrym bucie z tyłu absolutnie nie ma zasłony dymnej.
Ktoś ma pomysł, co może byc przyczyną? Dodam, że auto ma nieco lepszy start przy zimnym silniku, po rozgrzaniu jest tak jak opisałem wyżej. Spalanie jest w normie, ok 5l/100
Pozdrawiam
QbaB
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 22 paź 2009, o 13:06
Lokalizacja: Zielona Góra/Wrocław

Dawka paliwa i kąt wtrysku - czy poprawne?

 

Postprzez Bradley » 25 sie 2010, o 19:38

Jest jak mowisz.
Kat wtrysku ciut wyprzedzony, teoretycznie powinien lepiej palic w zimie i miec wiecej mocy. Dawka paliwa tez troche za duza.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości