DIAGNOSTYKA

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez palio » 27 gru 2013, o 09:11

Zrób tak: 003, 008, 010 i 011 dynamiczny każdy z osobna dodatkowo zrób loga 004 tak jak kolega krzyś pisze.

Jak BS to przyspiesz kąt początku wtrysku.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

 

Postprzez hellaflush » 27 gru 2013, o 13:27

Ok a 004 to jeżeli dobrze zrozumiałem mam dać statyczny, dynamiczny i z BS?
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez palio » 27 gru 2013, o 18:35

Tak statyczny, dynamiczny i BS każdy z osobna po 60s .
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez mlody86 » 28 gru 2013, o 15:13

OK porobiłem dodatkowe logi, więc wrzucę wszystko razem :
dynamiczne :

statyczne:


Objawy : niekiedy po odpaleniu ciepłego silnika samochód w ogóle nie ma mocy, praktycznie nie da się jechać. Czasami przechodzi to samo po kilku minutach a czasami trzeba odpalić od nowa.

Na co wskazuje taka rozbieżność wartości w grupie 04 basic settings ? Po wejściu w grupę 04 basic settings pojawia się niekiedy błąd 00550. Czy wartości kata początku wtrysku mogą zostać takie jakie są ? Zółty punkt wychodzi nieco poniżej niebieskiej linii.

Pozdrawiam
mlody86
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 8 mar 2013, o 14:23
Lokalizacja: LDZ

Postprzez palio » 28 gru 2013, o 16:05

mlody86, masz gdzieś nieszczelność. Szukaj między kolektor ssący - turbo, wszystkie wężyki od N75 i ten co idzie do ECU oraz sprawdź ryry idące od ICka.

Kąt delikatnie opóźniony ja bym go przyśpieszył do wartości 55.


Co do błędu 550 - tu masz podobny temat -> http://www.golf3.pl/topics10/glof-iii-1 ... 453,15.htm
poczytaj może pomoże.

[ Dodano: 2013-12-28, 15:07 ]
mlody86, jak możesz to również zrób loga 004 statycznego, dynamicznego i BS każdy z osobna po 60s.
Kiedy był rozrząd zmieniany? Sprawdź czy znaki się zgadzają.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez mlody86 » 28 gru 2013, o 17:05

palio tutaj jest 004 dynamicznie Log (0 - 004)
Basic Settings

i MesBlock


Wężyki do końca powymieniam niebawem, część już za mną i pozbyłem się w ten sposób np przeładowywania turbo.
Co do nieszczelności to poci mi się rura przy ICku, ale to chyba typowe ? Swoją drogą skąd widać że jest nieszczelność ?
Rozrząd zmieniony był jakieś 45 tys km temu. Autko generalnie dobrze odpala, jak jest zimno to po odpaleniu tylko twardo chodzi chwilę i przy odpalaniu puszcza chumrę siwo-niebieskiego dymu.
mlody86
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 8 mar 2013, o 14:23
Lokalizacja: LDZ

Postprzez palio » 28 gru 2013, o 17:25

mlody86 napisał(a): Swoją drogą skąd widać że jest nieszczelność ?


Widać to w logu dynamicznym grupa 010.
Ustaw kat początku wtrysku tak jak się należy czyli nad niebieską linię.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez mlody86 » 28 gru 2013, o 17:40

Ok powalczę z tym początkiem wtrysku.
Ale czy to może być przyczyną tego, że raz autko jedzie bardzo fajnie, a raz bardzo słabo ?
Czasami wywalał mi też błąd przepływki 00553, ale nie każdy przypadek takiego zamulenia kończył się zapisanym błędem.
mlody86
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 8 mar 2013, o 14:23
Lokalizacja: LDZ

Postprzez palio » 28 gru 2013, o 17:47

553 czujnik G70 to błąd przepłwki sprawdź okablowanie jej. Być może gdzieś kabel jest przerwany.
Ewentualnie sprawdź wężyk wewnątrz ECU może być uszkodzony.

Poczytaj ten temat - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 0&t=243161 naprawa regeneracja przepływomierza Pierburg vag wywala błąd 553.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez mlody86 » 28 gru 2013, o 19:36

A możliwe żeby sama przepływka była walnięta i wyrzucała taki błąd ? Tutaj mam log wykonany w momencie kiedy silnik jest w takim zamuleniu Log (0 - 003) przepływka niby coś mierzy ale zupełnie od czapy. Którymś razem przy pomiarze tak nagle od jakiś 3 tys silnik odzyskał kopa, przepływka zaczęła mierzyć prawidłowo.
mlody86
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 8 mar 2013, o 14:23
Lokalizacja: LDZ

Postprzez palio » 28 gru 2013, o 19:59

W tym logu co pokazałeś to przepływka trup. Wskazania na sztywno.

Może być jeszcze tak, że MAP SENSOR będzie uszkodzony. Ale bardziej obstawiam LMM. Aby to sprawdzić zrób test przepływki na diodzie.

Napisz jaki masz przepływomierz. Może zrób ten test.
Użyj diody 1N4148

Poniżej załączam zdjęcia jak należy podłączyć diodę.

2.jpg
2.jpg (10.36 KiB) Przeglądane 740 razy

3.jpg
3.jpg (15.76 KiB) Przeglądane 740 razy
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez mlody86 » 28 gru 2013, o 20:20

Mam pierburga wiec wtyczka jak ta czarna. Mogę spróbować z ta diodą, tyle że te zamułki są dość sporadyczne. Rozumiem że w momencie kiedy silnik wpadnie w muła mam odpiąć wtyczkę, założyc diodę i to symuluje maksymalną wartość masy powietrza ? Może od razu przycelować w jakąś używkę ? Dodam że mój silnik ma już przynajmniej 400 tys km za sobą (o ile licznik byl tylko raz kręcony ;) ) więc może to już czas na przepływkę ?
mlody86
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 8 mar 2013, o 14:23
Lokalizacja: LDZ

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości

cron