DIAGNOSTYKA

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez palio » 28 gru 2013, o 20:29

Dobrze rozumiesz. Można spróbować z używkami. Tylko przed zakupem poproś sprzedawcę czy możesz ją sprawdzić.

400kkm to dużo - nie wiem mój ma 700kkm i żyje w zgodzie z wirusem, większym turbem i większymi wtryskami.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

 

Postprzez mlody86 » 28 gru 2013, o 23:04

wow zacny przebieg ;) remontowałeś silnik ? co do przepływki to już mam nawet jedną dogadaną z możliwością ewentualnego zwrotu, zaryzykuję :)
mlody86
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 8 mar 2013, o 14:23
Lokalizacja: LDZ

Postprzez Szefuniek » 6 sty 2014, o 12:59

Golf III 1.9 TDI.
Statyczne:



Basic Settings:



palio napisał(a):Szefuniek,
dawka - ok
termostat - ok
korekcje - do bani
kąt wtrysku przyśpiszony

Wtryski prawdopodobnie są do wymiany. Korekcje straszne. Zapewne leją.
Kąt wtrysku należy opóźnić tak aby był między 49 - 54 jednostek.

Po logu 004 widać, że coś się dzieje z N108. Zrób jeszcze dynamiczny 004 będzie wtedy wiadomo czy zaworek N108 działa.


Tutaj dynamiczny 004:

Dodatkowo: Grupy: 003,001,010 -


Gdy zrobiłem te logi (15 min temu), przyjechałem pod dom, otworzyłem maskę i zauważyłem że ta część się "spociła":


Dodam jeszcze że robiąc logi: 004,001,010 (wszystkie na raz) to przy dużych obrotach szarpnęło silnikiem, bądź tak jak by przerwało na chwilkę dostawę paliwa ;/
Avatar użytkownika
Szefuniek
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 20 lip 2013, o 13:08
Lokalizacja: Małopolskie
Rocznik: 1994
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez palio » 6 sty 2014, o 13:41

Szefuniek,
kąt wtrysku opóźniony
dawka - ok
termostat - ok
przepływomierz padł wymiana na nowy

Korekcje masakryczne wszystkie poza zakresem. Dawki masakrycznie duże. Czy czasami auto nie szarpie?
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Szefuniek » 6 sty 2014, o 14:08

Dzięki palio za szybką odpowiedź :)

Auto szarpało masakrycznie gdy był zaj**ny nastawnik pompy wtryskowej, pojechałem do dobrego elektromechanika od diesel'i, podłączył auto pod VAG'a i zrobiliśmy rundkę po drodze, i w tym czasie sprawdzał właśnie różne bloki, powiedział tak jak Ty - że te korekcje są poza zakresem, ale że nie koniecznie jest to wina wtrysków, ale może też być coś z którymś cylindrem.
Wymienił nastawnik od pompy wtryskowej (ok. 3 tyg. temu) i autko chodziło jak igła - zero szarpnięć. W tym momencie na niskich obrotach można wyczuć minimalne szarpnięcia, ale przy normalnej jeździe ich nie czuć. Mechanik dodał że ten model 1.9 TDI 90konny jest nie do zajechania, i żeby się tak zbytnio tymi korekcjami nie przejmować (znam się z nim, bo to sąsiad także myślę że mogę mu zaufać, a z diesel'ami robi nie od dziś).
Ostatnio edytowano 6 sty 2014, o 14:10 przez Szefuniek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Szefuniek
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 20 lip 2013, o 13:08
Lokalizacja: Małopolskie
Rocznik: 1994
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez palio » 6 sty 2014, o 14:14

Kole ok. Tylko z takimi korekcjami nie można jeździć. Dawka jest duża.
Ja dla własnego spokoju sprawdziłbym koniecznie kompresje na każdym cylindrze i porobił próby olejowe. Może okazać się, że pierścienie są pęknięte ewentualnie podmienił wtrysk sterujący a dlaczego - dlatego, że ECU bierze od niego dane.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Szefuniek » 6 sty 2014, o 14:26

Te kompresję to można VAG'iem zrobić?
Próby olejowe? Mógłbyś wyjaśnić szerzej? :)
Wtryskiem sterującym może być któryś z pozostałych wtrysków, czy trzeba załatwiać osobny?

I wybacz z góry że o to wszystko pytam, ale mój zawód w ogóle nie jest spokrewniony z mechaniką. Pozdrawiam.


@EDIT:
A o tym mógłbyś coś powiedzieć?
"Gdy zrobiłem te logi (15 min temu), przyjechałem pod dom, otworzyłem maskę i zauważyłem że ta część się "spociła":

Co to za część jest?
Avatar użytkownika
Szefuniek
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 20 lip 2013, o 13:08
Lokalizacja: Małopolskie
Rocznik: 1994
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez palio » 6 sty 2014, o 14:37

Szefuniek napisał(a):I wybacz z góry że o to wszystko pytam, ale mój zawód w ogóle nie jest spokrewniony z mechaniką. Pozdrawiam.

Mój też nie :-P

Szefuniek napisał(a):Te kompresję to można VAG'iem zrobić?

Nie zrobisz tego vagiem.


Szefuniek napisał(a):Próby olejowe? Mógłbyś wyjaśnić szerzej? :)


poczytaj może coś rozjaśni

[ Dodano: 2014-01-06, 15:56 ]
Szefuniek napisał(a):A o tym mógłbyś coś powiedzieć?
"Gdy zrobiłem te logi (15 min temu), przyjechałem pod dom, otworzyłem maskę i zauważyłem że ta część się "spociła":

Co to za część jest?


To pompa vacum wysrtaczy dekielek odkręcić i wymienić oring gumowy, tylko trzeba dopasować odpowiedni rozmiar.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez krzyś » 6 sty 2014, o 17:22

Dodam coś od siebie :mrgreen: wtrysk sterujący masz prawdopodobnie klapnięty stąd szarpanie na wysokich obrotach(iglica się wiesza) sprawdź oporność cewki(90-120ohm) kabelek czy nie uszkodzony gdzieś oraz tak zwana metodą "młotkową" ale wystarczy klucz , a mianowicie wprowadź samochód (z pomocą kolegi) na 2500 obrotów i stuknij w wtrysk sterujący jak przerwie prace jest klapnięty, po za tym wyjmij wszystkie daj do sprawdzenia bo korekcje sa nieciekawe o czym kolega PALIO wspomniał :ok: . Kompreche można także obadać.
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Bradley » 8 sty 2014, o 20:11

Palio napisał(a):przepływomierz padł wymiana na nowy

Po czym to wnioskujesz?

Poza tym korekcje pomijajac, ze sa za duze to sa na "-" minus, czyli paliwa dawkowane jest mniej, a nie wiecej. Bo cylinder wykazuje wieksza moc, stad sterownik obcina dawke.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez KrOlikkk » 9 sty 2014, o 09:57

witam mam pewne pytanie. Posiadam vag com 388 cos takiego starsza wersje nie za 409.5 pelna wersja moge podgladac grupe 000 ale nie moge zobaczyc grupy 016.
Co jest winne kabel ? Program vag ? Mam golfa 3 1.9 silnik 1z
Avatar użytkownika
KrOlikkk
Badacz tematu
 
Posty: 230
Dołączył(a): 20 maja 2013, o 11:19
Lokalizacja: Felinów

Postprzez Nerwusek » 1 lut 2014, o 20:42

witam
mam takie pytanie :-P kto wie czym różni się silnik 1.9td

miedzy wersją GTD 1994r a 1997r

jak ze spalaniem chodzi mi tu głównie o silnik w roczniku 97r ponieważ osobiście posiadam GTD AAZ 94r i dostrzegłem parę różnic już w samym wyglądzie jeśli ktoś wie coś na ten temat proszę o pomoc
pozdrawiam :-D
Avatar użytkownika
Nerwusek
Czytacz
 
Posty: 106
Dołączył(a): 2 sie 2012, o 19:11
Lokalizacja: Wałbrzych

Poprzednia stronaNastępna strona

mechanik samochodowy Pruszcz Gdański - - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości

cron