DIAGNOSTYKA

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez palio » 23 lip 2014, o 19:47

Nic ciekawego w nich nie ma poza ciśnieniem barometrycznym. Możliwe, że czujnik szwankuje.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

 

Postprzez hellaflush » 2 sie 2014, o 20:30

Siemka, udało mi się zrobić log dynamiczny. Od ostatnich logów pozmieniane są wężyki, zrobiony rozrząd, ustawiony kąt wtrysku oraz wymieniona przepływka. Sprawdziłem też czy w ecu nie ma oleju ale jest w środku czysto.

011 dynamiczny

http://vaglog.rtnet.pl/log_181376.html

Co ciekawe przy pełnym butowaniu na chwilę niby wpadł w awaryjny ale później ciągnął dalej, co widać po logu.

Mam jeszcze takie że tak powiem poglądowe bo nie wyszły tak jak powinny:

003, 008 i 011 http://vaglog.rtnet.pl/log_181377.html

010 i 011 http://vaglog.rtnet.pl/log_181378.html - tutaj jednak nie wyłączyłem co widać dalej :P
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez palio » 2 sie 2014, o 20:35

Wężyki dobrze pozakładane? N75 sprawny?

Turbo pompuje na maksa. Nie można z takim doładowaniem jeździć bo rozwalisz turbo.


Kolego masz uwalony czujnik barometryczny, który znajduje się wewnątrz ECU.
Ostatnio edytowano 2 sie 2014, o 20:38 przez palio, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez hellaflush » 2 sie 2014, o 20:36

tak wężyki dobrze założone, n75 szczerze nie wiem, podmieniłem z n18 ale bez różnicy.

No i takie błędy:

3 Faults Found:

65535 - Internal Control Module Memory Error 28-10 - Short to Plus - Intermittent

00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71) 28-10 - Short to Plus - Intermittent

00575 - Intake Manifold Pressure 17-10 - Control Difference - Intermittent

Tak więc pozostaje wymiana kompa na inny...


Co ciekawe wskazania przepływki były idealne takie jak powinny być, po zrobieniu logów podskoczyły jakby x2, czyli map sensor w kompie może powodować wszystko?
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez palio » 2 sie 2014, o 20:47

Tak Map może wszystko psuć.

Wężyk co idzie od rury intercoolera do ECU sprawdzony?
Ostatnio edytowano 2 sie 2014, o 20:50 przez palio, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez hellaflush » 2 sie 2014, o 20:50

Dobra a druga sprawa to kierownice, jest sens wyciągać teraz turbo i czyścić?
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez palio » 2 sie 2014, o 20:51

Na razie nie ma sensu. Trzeba uporać się z błędami. Dopiero potem będziemy myśleć co dalej. Możesz kupić sam czujnik MapSensor i próbować go samemu wlutować.

Ja bym zaczął od podmiany kompa. Jak wszystko wróci do normy to mamy winowajce.
Ostatnio edytowano 2 sie 2014, o 20:53 przez palio, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez hellaflush » 6 sie 2014, o 18:57

A więc komp podmieniony, immo zaadoptowane. Przejażdżka i dalej notlauf :dobani:

Zrobiłem logi dynamiczne po zmianie kompa:

003, 010 i 011:
http://vaglog.rtnet.pl/log_181861.html

Przed próbą dynamiczną zero błędów, po próbie znowu to samo:

2 Faults Found:

00575 - Intake Manifold Pressure 17-00 - Control Difference

00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71) 28-00 - Short to Plus

Czyli co, turbo na stół i czyścimy?
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez krzyś » 6 sie 2014, o 20:28

Tak czy siak kompa masz do wymiany lub czujnik sam wymienisz ciśnienia atmosferycznego.. jeżeli podmieniałeś zaworek n75 i wszystkie podciśnienia sa ok przyjrzyj się gruszce przy turbo poruszaj nią zobacz czy sie nie zacina..

[ Dodano: 2014-08-06, 20:35 ]
błędy zapisane z podmienionego kompa dotyczą tylko i wyłącznie przeładowania turbo.. na starym miałeś dodatkowo błąd świadczący o uszkodzeniu ECU a to dlatego że właśnie padł czujnik ciśnienia atmosferycznego ,który wlutowany jest na płycie głównej kompa.
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez hellaflush » 6 sie 2014, o 20:38

Nie ma opcji, że drugi komp jest uszkodzony. Turbo przeładowuje i przez to są te błędy. Wiadomo, że jak turbina przeładowuje to wychodzi poza zakres czujnika ciśnienia dlatego wywala błąd. Także wszystko mam sprawdzone więc w weekend biorę się za czyszczenie turbiny. Jeżeli to nie pomoże to zostawiam to jak jest bo szkoda mi urlopu na takie akcje :lol:


Albo robię swapa na 1Z :lol: :lol:
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez krzyś » 6 sie 2014, o 20:43

hellaflush napisał(a):Nie ma opcji, że drugi komp jest uszkodzony.


Drugi komp jest ok. Twój oryginalny jest uwalony o czym pisał "palio"..
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez palio » 6 sie 2014, o 20:45

Przeładownie pod sam sufit.
Sztanga przy gruszce chodzi lekko bez przycięć? Ma chodzić w zakresie około 2 cm.

Możesz podmienić n75 z n18 są bliźniacze, ale może to nic nie dać.
Wężyki oczywiście całe i szczelne.

Nie pozostaje nic innego jak tubo na stół i dokładnie czyścimy, głównie bieżnię po której poruszają się kierownice. Sprawdź dokładnie czy nie ma wżerów bo szkoda roboty żeby ją wyciągać jeszcze raz. Zwróć uwagę jak jest założony pierścień.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 37 gości