DIAGNOSTYKA

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez hellaflush » 13 sie 2014, o 21:12

Podsumowując:

Została wyciągnięta turbina, wyczyszczona, wypiaskowane łopatki oraz wieniec. Po tym zabiegu autko :cenzura: jak wściekłe, żadnych błędów ecu. Przy okazji wyciąłem też katalizator także różnica jest kolosalna aż chce się jeździć :)
Ostatnio edytowano 13 sie 2014, o 21:12 przez hellaflush, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

 

Postprzez bbkamien » 23 wrz 2014, o 19:40

Witam. Mój golfik mk3 1.9 tdi 1z ma problem z porannym odpalaniem :-( a mianowicie tak kopci przy porannym odpalaniu, że prawie auta nie widać. Dym jest bardzo ostry dla gardła. Chodzi przez chwile jakby na 3 gary. Po chwili się uspokaja i każde kolejne odpalenie jest już ok...!. Problem zaczyna się pojawiać w zimie i chłodnych jesienno- wiosennych dniach. Czyli jak jadę rano do pracy jest problem z odpaleniem i jak wychodzę z pracy znów to samo. Niestety już się to zaczyna... :/
Kolejnym problemem jest spadek mocy. Znaczy przy robieniu logów na 3 biegu przy ok 3500 obrotów zamiast ciągnąc dalej jest już spadek mocy... Filtry dopiero wymieniłem. Kat ustawiłem. I szukam dalej.
Przesyłam logi i liczę na pomoc. Dzięki

STATYCZNE:
Grupa 006, 007, 008: http://vaglog.rtnet.pl/log_187261.html
Grupa 009, 010, 011: http://vaglog.rtnet.pl/log_187262.html
Grupa 000, 001, 002: http://vaglog.rtnet.pl/log_187263.html
Grupa 003, 004, 005: http://vaglog.rtnet.pl/log_187264.html
Grupa 012, 013, 015: http://vaglog.rtnet.pl/log_187265.html

BASIC SETTINGS:
Grupa 011: http://vaglog.rtnet.pl/log_187251.html
Grupa 008: http://vaglog.rtnet.pl/log_187250.html
Grupa 015: http://vaglog.rtnet.pl/log_187249.html
Grupa 010: http://vaglog.rtnet.pl/log_187252.html
Grupa 009: http://vaglog.rtnet.pl/log_187253.html
Grupa 013: http://vaglog.rtnet.pl/log_187254.html
Grupa 007: http://vaglog.rtnet.pl/log_187255.html
Grupa 004: http://vaglog.rtnet.pl/log_187256.html
Grupa 005: http://vaglog.rtnet.pl/log_187257.html
Grupa 001: http://vaglog.rtnet.pl/log_187258.html
Grupa 003: http://vaglog.rtnet.pl/log_187259.html
Grupa 000: http://vaglog.rtnet.pl/log_187260.html

DYNAMICZNE:
Grupa 012, 013, 015: http://vaglog.rtnet.pl/log_187248.html
Grupa 009, 010, 011: http://vaglog.rtnet.pl/log_187247.html
Grupa 003, 004, 005: http://vaglog.rtnet.pl/log_187246.html
Grupa 000, 001, 002: http://vaglog.rtnet.pl/log_187245.html
Grupa 006, 007, 008: http://vaglog.rtnet.pl/log_187244.html
Ostatnio edytowano 23 wrz 2014, o 19:51 przez bbkamien, łącznie edytowano 2 razy
bbkamien
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 15 wrz 2014, o 21:24
Lokalizacja: Działdowo

Postprzez palio » 23 wrz 2014, o 20:11

A błędy jakie sterownik zapisał?

Masz przeładowanie. Zrób bypassa i połącz ze sobą 2 wężyki wychodzące z n75 niebieski z czerwonym. Jak będzie poprawa (auto nie złapie trybu awaryjnego do wymiany zaworek n75). Posprawdzaj dokładnie wszystkie wężyki czy są całe i niepopękane.

Jakiego koloru jest dym? Jaki ma zapach? Nie ubywa zbyt dużo oleju?
Auto przypadkiem nie jest po wirusie?

Bardzo duże napięcie nastwanika na wolnych obrotach. Znacznie za dużo. Dawki 009 ruszone nic więcej. Delikatnie podniesione doładowanie.

Ktoś gmerał w sofcie i zorbił to mocno nieudolnie lub kupiony jakiś gotowiec.

Aby ocenić stan auta proponuję najpierw wgrać ori soft.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez krzyś » 23 wrz 2014, o 22:27

Zobacz czy przypadkiem nie buja sie na boki koło pasowe na wale. Sprawdź także poprawność ustawienia rozrządu.
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez bbkamien » 24 wrz 2014, o 21:08

Błędy z vcda-a:

2 Faults Found:
00575 - Intake Manifold Pressure
17-10 - Control Difference - Intermittent
00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
28-10 - Short to Plus - Intermittent

Juto wymienię wężyki bo są już leciwe :) i z zrobię bypassa.

Jakiego koloru jest dym?
Hm.. Coś jakby siwy.

Jaki ma zapach?
Strasznie dusi, ostry. Ciężko opisać ale strasznie nieprzyjemny i nie czuć w nim nic charakterystycznego.

Nie ubywa zbyt dużo oleju?
ok. 100 ml na pół roku

Auto przypadkiem nie jest po wirusie?
Mam go ok 5 lat i co zima siwo podczas odpalania. Po rozłożeniu rąk przez paru mechaników przyzwyczaiłem się do tego więc nie wiem.

A jak można wgrać nowego softa? :-)
bbkamien
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 15 wrz 2014, o 21:24
Lokalizacja: Działdowo

Postprzez palio » 25 wrz 2014, o 20:04

Auto jest po wirusie. Dziwne są niektóre wskazania 009 podniesione na maksa a w dynamicznym 001 są ori dawki.

Korekcje wtrysków tez są wysokie. Sprawdziłbym wtryski czy nie leja i kompresję na silniku.


575 - błąd przeładowania. Klasyka. Zapewne n75 do wymiany.
519 - błąd czujnika MapSensora.

Czy po wykasowaniu błędów powracają takie same?

Na początek proponuję wymieć te wężyki i n75. Błędy powinny zniknąć. Po wymianie zrób logi ponownie.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez bbkamien » 26 wrz 2014, o 19:14

Wężyki wymienione. Stare były już popróchniałe i... odwrotnie podłączone. Ale na forum jest wszytko i już ogarnąłem :) Któryś z mechaniorów musiał coś kombinować bo opaski były już nieoryginalne. I teraz jest rewelacja. Nie traci mocy powyżej 3500 obrotów. Stał się dynamiczniejszy po załączeniu turbo. Teraz szybciej kręci do 160 km :P

Błędy wykasowane i nie wracają nawet po przeprowadzeniu logów dynamicznych :)

Wirus? Hm... Czyli 51 to max dawka? Można ją mechanicznie zmniejszyć czy tylko przez jakiś program ?

Rozrząd wymieniany rok temu razem z kołem pasowym wału i kołem od rozrządu. Nie buja się na boki.

Przesyłam aktualne logi

Moje sugestywne spostrzeżenie:
W mojej okolicy nie ma dobrych mechaników od diesli.

Dzięki z góry za pomoc :)

DYNAMICZNE:
Grupa 009, 010, 011: http://vaglog.rtnet.pl/log_187491.html
Grupa 006, 007, 008: http://vaglog.rtnet.pl/log_187492.html
Grupa 000, 001, 002: http://vaglog.rtnet.pl/log_187493.html
Grupa 012, 013, 015: http://vaglog.rtnet.pl/log_187494.html
Grupa 003, 004, 005: http://vaglog.rtnet.pl/log_187495.html

BASIC SETTINGS:
Grupa 001: http://vaglog.rtnet.pl/log_187477.html
Grupa 004: http://vaglog.rtnet.pl/log_187478.html
Grupa 003: http://vaglog.rtnet.pl/log_187479.html
Grupa 006: http://vaglog.rtnet.pl/log_187476.html
Grupa 005: http://vaglog.rtnet.pl/log_187480.html
Grupa 002: http://vaglog.rtnet.pl/log_187481.html
Grupa 015: http://vaglog.rtnet.pl/log_187482.html
Grupa 012: http://vaglog.rtnet.pl/log_187483.html
Grupa 000: http://vaglog.rtnet.pl/log_187484.html
Grupa 013: http://vaglog.rtnet.pl/log_187485.html
Grupa 011: http://vaglog.rtnet.pl/log_187486.html
Grupa 010: http://vaglog.rtnet.pl/log_187487.html
Grupa 009: http://vaglog.rtnet.pl/log_187488.html
Grupa 007: http://vaglog.rtnet.pl/log_187490.html
Grupa 008: http://vaglog.rtnet.pl/log_187489.html

STATYCZNE:
Grupa 000, 001, 002: http://vaglog.rtnet.pl/log_187475.html
Grupa 006, 007, 008: http://vaglog.rtnet.pl/log_187474.html
Grupa 003, 004, 005: http://vaglog.rtnet.pl/log_187473.html
Grupa 009, 010, 011: http://vaglog.rtnet.pl/log_187472.html
Grupa 012, 013, 015: http://vaglog.rtnet.pl/log_187471.html
bbkamien
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 15 wrz 2014, o 21:24
Lokalizacja: Działdowo

Postprzez palio » 26 wrz 2014, o 19:21

Przpływomierz zaczyna zaniżać. Wymienić filtr powietrza lub umyć przepływomierz.
51mg to życzenie kierowcy ;-) nie dawka.

Brak BS 000.

Zrób osobno logi dynamiczne grup 001, 003, 004, 008, 010 i 011 (każdy z osobna na 3 lub 4 biegu od 1400 do 4000 obr/min)

Widać poprawę. Co do turbo wypowiem się jak dostanę logi każdy z osobna.
Ostatnio edytowano 29 wrz 2014, o 21:31 przez palio, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez bbkamien » 29 wrz 2014, o 20:03

Filtr powietrza nowy.
Zero błędów.
Jest dynamiczny na wysokich obrotach.

DYNAMICZNE:
Grupa 003: http://vaglog.rtnet.pl/log_187857.html
Grupa 004: http://vaglog.rtnet.pl/log_187858.html
Grupa 008: http://vaglog.rtnet.pl/log_187859.html
Grupa 011: http://vaglog.rtnet.pl/log_187860.html
Grupa 001: http://vaglog.rtnet.pl/log_187861.html
Grupa 010: http://vaglog.rtnet.pl/log_187862.html
bbkamien
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 15 wrz 2014, o 21:24
Lokalizacja: Działdowo

Postprzez palio » 29 wrz 2014, o 20:20

No i jest poprawa, ale dalej masz niedoładowanie po całości. Szukaj nieszczelności w układzie dolotowym lub turbo kolektor. Chyba, że zawór WG się przyciął.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Elmo » 20 paź 2014, o 20:21

palio, Palio prosił bym o sybką analizę

1.9 TDI podo 1Z ale nie jestem tego powny rocznik 96

http://vaglog.pl/log_190363.html dynamiczny 010, 011
http://vaglog.pl/log_190362.html dynamiczny 03,04,08

Nie zrobiłem statycznych bo vag mi walił problemami do basic settings...
Jak to ogarnę to podeślę statyczne.
[center][glow=red]

I zapraszam na BlackMambaMK3[/glow]
[/center]
Avatar użytkownika
Elmo
Czytacz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 22 lip 2013, o 00:30
Lokalizacja: Ustroń

Postprzez mackus1019 » 14 lis 2014, o 19:06

STATYCZNE:
Grupa 023: http://vaglog.pl/log_193096.html
Grupa 018: http://vaglog.pl/log_193109.html
Grupa 014: http://vaglog.pl/log_193108.html
Grupa 013: http://vaglog.pl/log_193107.html
Grupa 007: http://vaglog.pl/log_193106.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_193105.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_193104.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log_193103.html

DYNAMICZNE:
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_193102.html
Grupa 010: http://vaglog.pl/log_193101.html
Grupa 008: http://vaglog.pl/log_193100.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_193099.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_193098.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log_193097.html

Turbo dziura w przedziale 900-2300rpm, w tym przedziale rowniez slabo wkreca sie na obroty. Filtry wymienione, turbo wczoraj wyczyszczone, n75 rowniez, 0 bledow.
mackus1019
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 28 mar 2014, o 17:45
Lokalizacja: Płock

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości