DIAGNOSTYKA

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez piaseq » 16 kwi 2015, o 20:04

slawek5t napisał(a):Tak na marginesie : można drucikiem delikatnie przez króciec w zaworku sprawdzić czy tłoczek ładnie chodzi na sprężynce . No i oczywiście bajpas - mostek niebieskiego i czerwonego wężyka potwierdza usterkę n75


Miałem dzisiaj trochę czasu po pracy i rozgrzebałem auto. Powyciągałem wszystkie rury dolotowe żeby nie przeszkadzały, zdjąłem pokrywę silnika, wyciągnąłem N75 i stwierdziłem co następuje:

- przewody podciśnienia/nadciśnienia są ogólnie podstarzałe;
- w wylocie od turbo było trochę oleju;
- N75 na wtyczce po włączeniu stacyjki dostaje 7V;
- rezystancja N75 29,6 Ohm czyli prawidłowa;
- N75 ma prawdopodobnie pękniętą sprężynkę bo nie czuć aby cokolwiek się w nim ruszało;
- wężyk od ECU wygląda na cały i niezasyfiony olejem.

No i z jazdy:
- auto na bajpasie nie wpada w notlauf;
- dolot trzeba składać czysty i suchy :-P bo inaczej się stoi na poboczu i składa go z powrotem do kupy :lol:

[ Dodano: 2015-04-22, 22:36 ]
Serdeczne dzięki za pomoc. N75 wymieniony na nowy za 115zł z wysyłką. Niby Pierburg ;) Powymieniane przewody podciśnienia/nadciśnienia i przelewowe od wtrysków. Auto zasuwa aż miło. Spokojnie rozpędziłem Golfika do 170km/h. Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
piaseq
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 15 kwi 2015, o 12:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała

 

Postprzez przemas_91 » 24 kwi 2015, o 10:25

logi po zmianie filtrow i olejua tak profilaktycznie jest oki ?:)

003 - http://vaglog.pl/log_214338.html
010 - http://vaglog.pl/log_214336.html
011 - http://vaglog.pl/log_214337.html


zrobilem tylko te 3 dynamiczne bo wydaje mi sie ze wszystko jest oki no chyba ze sie myle ?
Avatar użytkownika
przemas_91
Czytacz
 
Posty: 51
Dołączył(a): 19 lis 2014, o 01:06
Lokalizacja: Miastko (pomorskie)
Rocznik: 2000
Silnik: 1.9 Tdi AHF
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez palio » 26 kwi 2015, o 09:20

przemas_91, lać do baku i cieszyć się z jazdy.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez przemas_91 » 26 kwi 2015, o 10:18

no i okej to mnie cieszy podziwkowal :)
Avatar użytkownika
przemas_91
Czytacz
 
Posty: 51
Dołączył(a): 19 lis 2014, o 01:06
Lokalizacja: Miastko (pomorskie)
Rocznik: 2000
Silnik: 1.9 Tdi AHF
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez R4VE » 3 maja 2015, o 00:13

Witam :mrgreen:
Samochód przeszedł kilka napraw (min. uszczelnianie pompy wtryskowej, wymianę przepływomierza i zabieg zaślepienia EGR blachami) i w związku z nimi proszę o analizę wykonanych dziś logów. :niepewny:

Avatar użytkownika
R4VE
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 13 mar 2015, o 23:29
Lokalizacja: Wrocław
Rocznik: 1997
Silnik: 1.9TDi AFN
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez krzyś » 3 maja 2015, o 07:18

Wszystko niby OK... niby bo turbo cos kiepsko się budzi do życia. Przejrzyj dokładnie wężyki podciśnienia oraz gruszkę przy turbo.
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez R4VE » 4 maja 2015, o 23:01

Dzięki bardzo :super:
Avatar użytkownika
R4VE
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 13 mar 2015, o 23:29
Lokalizacja: Wrocław
Rocznik: 1997
Silnik: 1.9TDi AFN
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez piaseq » 7 maja 2015, o 12:10

Zrobiłem nowe logi na wymienionym zaworku i przewodach. Proszę o zerknięcie na logi i ich ocenę:

DYNAMICZNE:
Grupa 003, 008, 011: http://vaglog.pl/log_216221.html
Grupa 010, 011: http://vaglog.pl/log_216222.html
Grupa 003, 011: http://vaglog.pl/log_216223.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_216224.html

STATYCZNE:
Grupa 013, 001: http://vaglog.pl/log_216225.html

Dodam, że filtry powietrza, paliwa są nowe.
Avatar użytkownika
piaseq
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 15 kwi 2015, o 12:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez krzyś » 7 maja 2015, o 17:44

Czujnik ciśnienia atmosferycznego masz najprawdopodobniej uszkodzony, więc albo go wymień albo całego kompa szukaj na podmiankę ..
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez piaseq » 7 maja 2015, o 18:25

krzyś napisał(a):Czujnik ciśnienia atmosferycznego masz najprawdopodobniej uszkodzony, więc albo go wymień albo całego kompa szukaj na podmiankę ..


Gdzie znajdę ten czujnik w moim Golfie? To jest Golf III Variant Syncro 1996 z silnikiem 1Z. Czytam coś, że jest albo w ECU albo gdzieś koło pedału gazu...
Avatar użytkownika
piaseq
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 15 kwi 2015, o 12:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez krzyś » 7 maja 2015, o 20:58

najprawdopodobniej siedzi sobie wlutowany w płytę sterownika.. ;-)
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez piaseq » 7 maja 2015, o 21:51

krzyś napisał(a):najprawdopodobniej siedzi sobie wlutowany w płytę sterownika.. ;-)


Znaleźć go to jakaś masakra. Pół internetu przekopałem. Mam: Motorola 8 905 958 460... Gdzie to paścidło teraz kupić to następny problem. Chociaż lutowanie będzie dziecinną zabawą jak już go dorwę ;)
Avatar użytkownika
piaseq
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 15 kwi 2015, o 12:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości