DIAGNOSTYKA

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez palio » 4 maja 2013, o 22:22

Ja bym tak zrobił bo:
- podniesiona jest sama mapa dawki paliwa
- nie jest podniesione ciśnienie doładowania (zakładam, że ECU 16 bit - ciśnienie doładowania dla ECU 8bit wynosi 0,85bara a dla ECU 16 bit o ile się nie mylę 0,95 bara - jeśli chodzi o ori mapy).
- nie zmieniona mapa powietrza
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

 

Postprzez maxx » 4 maja 2013, o 22:46

wielkie dzięki postaram się to załatwić w następnym tygodniu i powiadomić o wszystkim jak się sprawa potoczyła
Avatar użytkownika
maxx
Badacz tematu
 
Posty: 251
Dołączył(a): 5 lis 2008, o 22:05
Lokalizacja: Ośw

Postprzez Bradley » 4 maja 2013, o 23:00

Przyznaje sie ;) Logi zrobilem. Po statycznych wynikalo, ze dawka paliwa, kat wtrysku i synchronizacja walka rozrzadu, wszystko jest ok. Auto mialo problem z osiagnieciem zadanego cisnienia doladowania. Po przejrzeniu przewodow, byly zle popodlaczane. Po przelozeniu, a jeszcze wczesniej tescie z dioda i moim zaworkiem n75 bylo juz ok.

Sam program jak mowilem jest dziwnie napisany. Limiter wywalony w kosmos i paliwa leje ile bozia poda...
Seryjny program laduje z cisnieniem atmosferycznym ok. 1850mbar. Tutaj jest 1978mbar. Dodatkowo na uwage zasluguje brak ogranicznika obrotow, mozna silnik zakrecic do 5tys... jakis hardcore jak dla mnie :wstyd:
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez maxx » 6 maja 2013, o 16:31

juz wszystko w porządku , przyczyną tego wszystkiego były pozamieniane wężyki zaworka n75 i do tego był robiony program była za duża dawka paliwa , dziś byłemu pana "tunera" został wgrany stary soft pojechałem na hamownie i seria wyszła 92,7 KM nie kopci nie szarpie :)
Ostatnio edytowano 11 maja 2013, o 14:46 przez maxx, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
maxx
Badacz tematu
 
Posty: 251
Dołączył(a): 5 lis 2008, o 22:05
Lokalizacja: Ośw

Postprzez Ketan » 11 maja 2013, o 13:48

Chciałbym wstawić logi do sprawdzenia:
Basic:


Statyczne:



Jak tylko będę miał chwilkę to zrobię jeszcze logi dynamiczne.
Moje autko to Golf III 1.9 TDI 90 KM silnik prawdopodobnie AHU. Niech mi ktoś podpowie jak to sprawdzić to potwierdzę, ale coś takiego w programie mi wyskoczyło.

Ok dorzucam jeszcze logi dynamiczne. Logi sporządzone na 3 biegu.

Dynamiczne:
Ketan
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 6 maja 2013, o 20:33
Lokalizacja: Wągrowiec

Postprzez palio » 11 maja 2013, o 18:49

Ketan, jesteś pewny, że log grupy 000 jest na pewno w BS?

Dawka :mrgreen: może być jak lubi power
termostat - ok
korekcje - ok
przepływka - ok

Turbo mocno przeładowuje. Nie wpada auto w tryb awaryjny? Jedzie do określonych obrotów lub max 140 km/h i nie ciągnie dalej.

Jeżeli nie to masz gdzieś dziurę w układzie dolotowym. Należy sprawdzić wszystkie wężyki wychodzące od turbo i od N75 oraz idący do ECU. Czy nie są popękane, dziurawe i czy dobrze siedzą w końcówkach. Należy również sprawdzić czy węże idące od IC są szczelne. Do sprawdzenia również szczelność między kolektorem ssącym a turbo.


Co do oznaczenia silnika: jest na obudowie rozrządu lub w bagażniku na wlepce.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Ketan » 11 maja 2013, o 19:18

Co do logu grupy 000 jestem pewnien na 99,9% ponieważ każdy log zapisywałem pod konretną nazwą. Ogólnie to jest tak, że w trakcie wykonywania logu dynamicznego auto traciło moc w przedziale obrotowym 3000-4000 ale po ok 1-2 sekund wracało do normy i ciągnęło mocno dalej. A w trakcie normalnego użytkowania, auto tak przy 130 zatrzymuje się na tej prędkości i dopiero jak zdejmę nogę z gazu i zacznę delikatnie wciskać to idzie dalej, ale muszę delikatnie dociskać, ponieważ jak wcisnę za mocno to momentami przerywa. Ogólnie 175 już poszedł :mrgreen:
Palio co zrobić w tym przypadku?

To dawka jest duża?? Ale kiedyś jak go sprawdzałem to mi spalił tak ok 6,5l na 100km, a ja dość dynamicznie jeżdżę. NO i nie powiem ale ciągnie dobrze. Idzie autko lepiej niż focus 1.8 tdci 110km z 2002 roku.
Ketan
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 6 maja 2013, o 20:33
Lokalizacja: Wągrowiec

Postprzez palio » 11 maja 2013, o 19:44

Skoro jesteś pewien, że log grupy 000 jest w BS to masz mocno przyspieszony kąt początku wtrysku. Trzeba go opóźnić. Prawidłowe wartości początku kąta wtrysku są między 49 a 54. Najlepiej jest ustawić bliżej 54. U kolegi jest między 24 a 27.

Zrób tak : połącz ze sobą 2 przewody niebieski z czerwonym (te które znajdują się przy N75) i zrób loga dynamicznego 010+011. Zobaczymy czy będzie jakaś zmiana.


Dawka duża. Fabryczna dawka to 3,6 mm/str.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Bradley » 12 maja 2013, o 11:12

palio45 napisał(a):że log grupy 000 jest w BS to masz mocno przyspieszony kąt początku wtrysku. Trzeba go opóźnić. Prawidłowe wartości początku kąta wtrysku są między 49 a 54. Najlepiej jest ustawić bliżej 54. U kolegi jest między 24 a 27.

Jest odwrotnie, on ma opozniony kat wtrysku.

Poza tym sprawdzilbym ustawienie rozrzadu bo synchronizacja walka rozrzadu ostro rozjechana, na nstawach podstawowych nic sie nie dzieje...
Zloguj 004 dynamicznie.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez Ketan » 12 maja 2013, o 13:24

Dla pewności wykonałem jeszcze raz loga Bassic Settings grupy 000:


I logi dynamiczne:


I łączony log dynamiczny grup 010+011
Ketan
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 6 maja 2013, o 20:33
Lokalizacja: Wągrowiec

Postprzez palio » 12 maja 2013, o 13:44

Winny jest zaworek N75 i jest do wymiany.
Przyspieszenie kata wtrysku -ok

Kąt początku wtrysku mocno opóźniony należy go przyspieszyć do wartości 49-54.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez roziwelet » 4 cze 2013, o 10:16

witam, bardzo proszę o analizę logów statycznych , golf 3, 1.9 TDI 90KM (1Z)
http://vaglog.rtnet.pl/fryderyks15_129635.html (001)

http://vaglog.rtnet.pl/fryderyks15_129640.html (013)

Mam pytanie, ściągnąłem z internetu vag-com 409 i nie da się zrobić basic settings, wyskakuje, że trzeba się gdzieś zalogować czy coś, wiecie jak to ominąć? Albo czy da się zrobić basic settings na polskim vagu ?? Proszę o odpowiedź :)

[ Dodano: 2013-06-04, 11:00 ]
Dodaję teraz jeszcze logi dynamiczne, mogą nie być w 100 procentach wiarygodne, bo nie jechałem po idealnie równej drodze, momentami lekko pod górkę, momentami pod ;p

003 http://vaglog.rtnet.pl/fryderyks15_129652.html

008 http://vaglog.rtnet.pl/fryderyks15_129653.html

010 http://vaglog.rtnet.pl/fryderyks15_129654.html

011 http://vaglog.rtnet.pl/fryderyks15_129655.html
roziwelet
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 1 cze 2013, o 12:36
Lokalizacja: Zabrze

Poprzednia stronaNastępna strona

- - - skoda octavia lellek



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości