DIAGNOSTYKA

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

DIAGNOSTYKA

Postprzez palio » 9 mar 2013, o 13:41

Przedstawiam krótki poradnik wykonywania logów statycznych/bassic settings/dynamicznych

1. Logi wykonujemy na rozgrzanym silniku temp. minimalna 80*C, czyli 90*C na wskaźniku w aucie.

Odczyt błędów zapisanych w sterowniku silnika - Vag/engine/ Fault Codes (tu sprawdzamy i zapisujemy jakie są zapisane błędy w sterowniku).

LOGI STATYCZNE

Vag/engine/ Measuring blocks / - wybieramy np.: grupę 001

Logi statyczne wykonujemy na biegu jałowym przez 60 sekund - silnik o temperaturze roboczej 90*C w momencie logowanie nie dotykamy gazu.


LOGI BASSIC SETTINGS

Vag/engine/Bassic settings/ i wybieramy np.: grupę 000
Logi bassic settings wykonujemy na biegu jałowym przez 60 sekund - silnik o temperaturze roboczej 90*C w momencie logowania nie dotykamy gazu **



LOGI DYNAMICZNE

Vag/engine/Measuring blocks/ - wybieramy grupę/grupy np.: 003.008.011 - następnie wciskami log/start.
Logi dynamiczne wykonujemy na trzecim lub czwartym biegu od 1400-4000 obr/min trzymając gaz wciśnięty na 100% w całym zakresie obrotów(1400-4000) temperatura silnika 90*C.

DLA SILNIKA TDI WYKONUJEMY LOGI NASTĘPUJĄCYCH GRUP

-> Statyczne - 001 i 013
-> Bassic Settings - 000, 003, 004, 011"
-> Dynamiczne - 003, 004, 008, 010, 011




Logujemy każdą z grup z osobna - jeśli auto w czasie logowania wpada w Notlauf ( nagle traci moc, a po ponownym uruchomieniu silnika odzyskuje) to przed rozpoczęciem logowania za każdym razem gasimy i ponownie uruchamiamy silnik !




** Podczas wykonywania loga będzie mrugać kontrolka świec żarowych.
" Tylko dla silników z turbosprężarką o zmiennej geometrii kierownic - AFN (uwaga nie wszystkie sterowniki obsługują ten blok)

Dodatkowo można zrobić logi dynamiczne grupami:
-> 003 + 011
-> 010 + 011
-> 003 + 008 + 011

Logi proszę wklejać tu - > http://www.vaglog.rtnet.pl/ (do rejestracji potrzebny jest tylko adres @). Następnie linki wklejamy do tematu.


Podczas prośby o sprawdzenie logów proszę o podawanie wszystkich informacji dotyczących danego auta np.: 1.9 TDI 90PS 1Z.
Ostatnio edytowano 21 kwi 2014, o 08:13 przez palio, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

DIAGNOSTYKA

 

Postprzez lukaszwidz3 » 12 mar 2013, o 13:24

Auto mk3 tdi 90 1z kiepsko pali na zimnym, po odpaleniu łapie jakby nie na wszystkie cylindry trzęsie strasznie silnikiem a za autem kupa dymu, aż wstyd przed blokiem odpalać.

Logi do oceny :zdegustowany:
Dynamiczne
Grupy: 011 -

Grupy: 008 -

Grupy: 004 -

Grupy: 003 -

BS
Grupy: 000 -

Grupy: 003 -

Grupy: 004 -

Statyczne
Grupy: 001 -

Grupy: 013 -

No to jestem pierwszy w temacie :-P
Brakuje grupy 001 oraz 010 ale dzisiaj się znajdą jeżeli są potrzebnedo tego tematu:)
Czeekam na propozycje oraz porady :ok:

[ Dodano: 2013-03-14, 09:29 ]
Czy w ogóle ktoś tu zagląda :lol:
Avatar użytkownika
lukaszwidz3
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 20 paź 2010, o 14:28
Lokalizacja: kielce

Postprzez palio » 14 mar 2013, o 18:41

lukaszwidz3 napisał(a):Auto mk3 tdi 90 1z kiepsko pali na zimnym, po odpaleniu łapie jakby nie na wszystkie cylindry trzęsie strasznie silnikiem a za autem kupa dymu, aż wstyd przed blokiem odpalać.

Logi do oceny :zdegustowany:
Dynamiczne
Grupy: 011 -

Grupy: 008 -

Grupy: 004 -

Grupy: 003 -

BS
Grupy: 000 -

Grupy: 003 -

Grupy: 004 -

Statyczne
Grupy: 001 -

Grupy: 013 -

No to jestem pierwszy w temacie :-P
Brakuje grupy 001 oraz 010 ale dzisiaj się znajdą jeżeli są potrzebnedo tego tematu:)
Czeekam na propozycje oraz porady :ok:

[ Dodano: 2013-03-14, 09:29 ]
Czy w ogóle ktoś tu zagląda :lol:




Korekcje - ok
dawka - ok
kąt wtrysku - za wczesny ustaw między 49 - 51
przepływka zaniża wartości - umyj ją płynem do przepływek, benzyna ekstrakcyjną lub WD-40 uważając na drucik wewnątrz. Możesz również zdjąć tą siatkę od strony filtra powietrza. Przed założeniem dobrze ją wysusz.

Natomiast jeśli chodzi o turbo to na ten temat będziemy rozmawiać jak doprowadzisz przepływkę do aby pokazywała wartości zadane. Jest przeładowanie i auto powinno wpadać w tryb awaryjny.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez lukaszwidz3 » 14 mar 2013, o 19:37

Dzięki jeżeli jutro doczyszcze przepływke to jakie grupy zlogować byś mógł coś dalej ogarniać:) :roll:
Avatar użytkownika
lukaszwidz3
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 20 paź 2010, o 14:28
Lokalizacja: kielce

Postprzez palio » 14 mar 2013, o 19:40

Ustaw kąt początku wtrysku, przemyj przepływkę.

Następnie zrób logi BS 000 i 003 i dynamiczny 003 i 011.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez lukaszwidz3 » 14 mar 2013, o 20:00

Ok wielkie dzięki za zainteresowanie jutro wrzuce logi po ustawieniu wszystkiego tak jak należy:)

[ Dodano: 2013-03-15, 17:36 ]
Siemanko
Przepływomierz czyszczony specjalnym do tego środkiem kąt ustawiony idealnie :-D i tak jak wspomniałeś logi po:
dynamiczne
Grupy: 003 -
Grupy: 011 -
BS
Grupy: 000 -
Grupy: 003 -

Oceniajcie:)
Avatar użytkownika
lukaszwidz3
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 20 paź 2010, o 14:28
Lokalizacja: kielce

Postprzez palio » 15 mar 2013, o 19:13

Kąt początku wtrysku - ok

Przepływomierz powyżej 2500obr/min obniża dawkę. Wydaje mi się, że zbliża się jego powolna śmierć. Prędzej czy później musisz się nastawić na kupno nowego.

Co do turbo - nadal masz przeładowanie. Czy czasem auto nie wpada w tryb awaryjny?

Na którym biegu robione są logi.

Zrób jeszcze tak: połącz ze sobą dwa przewody od zaworka N75 (czerwony z niebieskim) i wrzuć ponownie loga 003+011
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez lukaszwidz3 » 15 mar 2013, o 19:38

;-) Na początku wielkie dzięki
momentami jest w stanie wpaść w awaryjny lecz dzieje się to naprawde rzadko np w ostatnich dwóch trzech miesiącach może dwa razy:)
Ok zrobię tak jak mówisz dodam tylko że zaworek n75 wymieniony zostal przez "mechanika" jakieś pół roku temu:)

Tylko co może wpływac na to dupne odpalanie z rana:) w czym ty widzisz problem?

A dynamiczne na trójce od 1500 do 4000 obr okolo :)
Avatar użytkownika
lukaszwidz3
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 20 paź 2010, o 14:28
Lokalizacja: kielce

Postprzez palio » 15 mar 2013, o 19:43

Sprawdź czy czasami paliwo się nie cofa. Zaworek nówka czy używka?
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez lukaszwidz3 » 15 mar 2013, o 20:04

Kurcze no nie mam pojęcia zaworek razem z filtrem wymieniony i nic się nie zmieniło dodatkowo wpiąłem zaworek zwrotny i też zero zmiany :-/

Kilka miesiecy temu auto przebywało u pompiarza z wielu źródeł dowiedziałem się że najlepszy w okolicy choc nie tani, nie mówiąc że na wizytę u niego czekalem ok 2 tyg. I po uszczelnieniu pompy, wyczyszczeniu nastawnika ,ustawienia kątu, sprawdzeniu czy paliwo się nie cofa (podobno), oraz wymianie n 75 stwierdzil że podwieszają się żebym głupoty nie walnął chyba zawory i one będą odpowiadac za takie odpalanie auta po postoju. Po czym dał mi namiar na swojego kolege na mieście i stwierdzil że on to dokończy :zdegustowany: No to wtedy się zdenerwowałem się bo nie oczekiwałem pchnięcia do kolejnego mechanika tylko rzetelnej naprawy.

Kolejno rozmawiałem z kilkoma znajomymi mechanikami i stwierdzili że to jakaś bujda dlatego nie drążyłem dalej tej sprawy.

Nie mam pomysłów na to odpalanie :wsciekly:
Rano to wstyd przed blokiem bo dymi jak rudy 102 :)
Ostatnio edytowano 15 mar 2013, o 20:09 przez lukaszwidz3, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
lukaszwidz3
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 20 paź 2010, o 14:28
Lokalizacja: kielce

Postprzez krzyś » 15 mar 2013, o 20:10

może warto by sprawdzić kompresje na zimnym silniku i na ciepłym.
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez palio » 15 mar 2013, o 20:13

Gazujesz auto podczas odpalanie, aż pod czerwone pole? Podczas normalnego odpalanie nie powinny się podwieszać zawory.

Sprawdź jeszcze czujnik temperatury. Znajduje się on w głowicy. Odepnij od niego wtyczkę i wtedy odpalaj.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości