diagnoza auta

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

diagnoza auta

Postprzez michal33333 » 27 lut 2013, o 18:02

witam prosze o skometowanie Obrazek
michal33333
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 01:04
Lokalizacja: OPOCZNO

diagnoza auta

 

Postprzez leopard » 27 lut 2013, o 20:08

dawka zbyt wysoka - temperatura silnika kosmos - rozrzad zle ustawiony - wtryskiwacze smietnik (jesli to nie wina zle ustawionego rozrzadu) ...

zacznij od termostatu - pozniej ustawienie rozrzadu i dynamicznej regulacji kata wtrysku - jak tu bedziesz mial fabryke - zobaczymy czy wtryskiwacze dzialaja poprawnie
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez K@mil » 27 lut 2013, o 20:09

Mi najbardziej nie podoba sie temeratura silnika :)
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez michal33333 » 27 lut 2013, o 23:37

teperatura zle pokazuje na vagu było 115 na zeraru w liczniku nie całe 70 stopni ale wtryski tez mi sie nie podoba ,rorzod był wymieniony temostat tesz ale nie wiem co jest nie tak ? wczoraj mi kolega tak na szpko podłączył auto do kopa .
co powinem sprawdzić jak podłocze auto pod kopa bo? nie znam jeszcze na tym
michal33333
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 01:04
Lokalizacja: OPOCZNO

Postprzez brzesiu » 28 lut 2013, o 12:31

Panowie a przypadkiem korekcje wzgłędem wtrysku sterującego na (+) nie mówią nam ze wtryski sa szrot?
Zapraszam wszystkich do odwiedzenia mojego firmowego Bloga https://www.rabbittranspoland.com/pl/blog a gdyby ktoś potrzebował taksówki na lotnisko w Gdańsku zapraszam na stronę https://www.rabbittranspoland.com/pl
brzesiu
Badacz tematu
 
Posty: 298
Dołączył(a): 31 sty 2013, o 16:04
Lokalizacja: Gdańsk
Rocznik: 1993
Silnik: 1z
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez leopard » 28 lut 2013, o 18:05

brzesiu napisał(a):Panowie a przypadkiem korekcje wzgłędem wtrysku sterującego na (+) nie mówią nam ze wtryski sa szrot

nie
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez brzesiu » 28 lut 2013, o 18:31

Ok no to może ja coś żle interpretuje.

Ja widze to tak. ECU dostaje sygnał z czujnika położenia wału i np dowiaduje sie że po spaleniu mieszanki w cylindrze 1 następuje wolniejszy ruch niż w cylindrze 3.
Wiec przy nastepnym suwie dodaje wyliczona dawkę by prędkość tego suwu wyrównać wzgledem cylindra z wtryskiem sterującym.

I z tąd dawka na plusie.

Popraw mnie jeśli coś źle rozumiem.

Obrazek

Bo jak tak jest to jak ja mam interpretować swoje logi w których mam dawki od 0.70 do 1.20?
brzesiu
Badacz tematu
 
Posty: 298
Dołączył(a): 31 sty 2013, o 16:04
Lokalizacja: Gdańsk
Rocznik: 1993
Silnik: 1z
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez k-m-r1 » 1 mar 2013, o 00:04

Korekcja jest w normie + - 2 czyli u Ciebie OK.
Zrób test i nalej jakiś preparat do czyszczenia wtrysków i spradz ponownie

na 2 może słabsza kompresja i dlatego wieksza korekcja

Jeśli nastawnik masz zabrudzony to też korekcje będą gorsze.

zrobisz vag w Basic Settings na 4 kanale 2 i 3
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez leopard » 1 mar 2013, o 01:08

brzesiu napisał(a):Ok no to może ja coś żle interpretuje.

tak - interpretujesz to zle ... sqpiasz sie na kanale 13 (skutku) a problem jest w kanale 4 (przyczyna)

ECU nie interesuja wartosci w 013 - w tej chwili priorytetem jest to ze w 04 jest zle i trzeba cos z tym zrobic zeby ustabilizowac obroty silnika (to jest nadrzedne zadanie w tym momencie ) - w takim przypadku nie wazne jak rozjedzie sie 013 - najwazniejsze zeby obroty silnika byly stabilne ...

dlatego dopiero po ustawieniu rozrzadu wyjdzie czy wtryski leja (lub cylindry sa w zlym stanie)

scenariusze sa 2 - po regulacji 04 - wtryskiwacze wroca do normy lub nadal beda duze korekty - bedzie wiadomo co z tym dalej robic
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez brzesiu » 1 mar 2013, o 11:37

Aha czaje już czacze ;) Dzieki za wyjaśnienie ;)
Zapraszam wszystkich do odwiedzenia mojego firmowego Bloga https://www.rabbittranspoland.com/pl/blog a gdyby ktoś potrzebował taksówki na lotnisko w Gdańsku zapraszam na stronę https://www.rabbittranspoland.com/pl
brzesiu
Badacz tematu
 
Posty: 298
Dołączył(a): 31 sty 2013, o 16:04
Lokalizacja: Gdańsk
Rocznik: 1993
Silnik: 1z
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości