przez opolanin » 11 sty 2008, o 19:40
dj mi sie fajnie zbiera jak ma 2600 na obrotomierzu
[ Dodano: 2008-01-11, 22:56 ]
Silnik
Wtrysk pośredni do komory wirowej typu Ricardo Comet Mark V.
Typ silnika 1Y
Średnica cylindra: 79,5 mm
Skok tłoka: 95,5 mm
Pojemność skokowa: 1896 cm3
Stopień sprężania: 23,0
Ciśnienie sprężania:
- znamionowe 3,4 MPa
- minimalne 2,6 MPa
Moc maksymalna: 47 kW (64 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej: 4400 obr/min
Moment maksymalny: 124 N×m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego: 2200 obr/min
Rozrząd
Wałek rozrządu jest osadzony na pięciu łożyskach oraz napędzany paskiem zębatym, mechaniczny napinacz paska (półautomatyczny od października 1994).
Luz zaworów przy kontroli faz rozrządu - 1 mm.
Fazy rozrządu
- otwarcie zaworu ssącego 6° po ZZ
- zamknięcie zaworu ssącego 20° po ZW
- otwarcie zaworu wydechowego 25°30 przed ZW
- zamknięcie zaworu wydechowego 6°30 po ZZ.
Luz roboczy zaworów jest zerowy. Zastosowano popychacze hydrauliczne.
Pasek zębaty do napędu wałka rozrządu, pompy wtryskowej i wałka pośredniego to Gates 6037 lub Pirelli 135 RH 254.
Układ chłodzenia
Obieg wymuszony przez pompę odśrodkową.
Termostat jest umieszczony na przewodzie wlotowym przy pompie cieczy chłodzącej
- temperatura początku otwarcia od 85°C
- temperatura pełnego otwarcia od 105°C
- skok zaworu - 7 mm.
Wentylator jest elektryczny, o dwóch prędkościach marki Bosch:
- temperatura włączenia
- 1. prędkości 92...97°C
- 2. prędkości 99...105°C
- temperatura wyłączenia
- 1. prędkości 84...91°C
- 2. prędkości 91...98°C
Pasek klinowy do napędu pompy cieczy chłodzącej i alternatora (samochody bez klimatyzacji) to Hutchinson 6 PK 923 (21,36 ´ 963 mm).
Pasek klinowy do napędu pompy cieczy chłodzącej i pompy wspomagania układu kierowniczego (samochody z klimatyzacją) to 11,5 K ´ 790.
Układ smarowania
Chłodnicą oleju typu olej-ciecz. Pompa oleju - zębata - jest napędzana od wałka pośredniego.
Ciśnienie oleju to w temperaturze oleju 80°C przy 2000 obr/min silnika minmum 0,2 MPa.
Filtr oleju to Mann W 940/25 lub Purflux LS 186.
Układ zasilania
Układ zasilania jest wtryskowy, z doładowaniem turbosprężarką.
Filtr paliwa marki Bosch lub Purflux FCS 412 V.
Filtr powietrza (suchy), z wymiennym wkładem papierowym marki Mann 1HO129630A.
Pompa wtryskowa - rozdzielaczowa marki Bosch VE 4/9 F 2300 R 433 lub Bosch VE 4/9 F 2300 R 447-4.
Obsady wtryskiwaczy marki Bosch 0430 211 088 lub Bosch 0430 211 086.
Rozpylacze produkcji Bosch DN0SD 297 lub DN0SD 308.
Ciśnienie otwarcia wtryskiwacza:
- nominalne 15...15,8 MPa
- minimalne dopuszczalne 14 MPa
Regulacja ciśnienia otwarcia wtryskiwacza następuje za pomocą podkładek regulacyjnych o grubości od 1,0 mm do 1,95 mm co 0,05 mm.
Świece żarowe marki Bosch 0250 201 032 (rezystancja od 0,9...1,2 W).
do góry