DIESEL

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

DIESEL

Postprzez SAMSUNG » 9 sty 2008, o 22:04

:-x :-x CZY KTOS MA DIESLA 1.9 D? CO TO ZA AUTO?ILE PALI? JAKIE MA SłABE STRONY?
SAMSUNG
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 9 sty 2008, o 20:29
Lokalizacja: RUCIANE NIDA

DIESEL

 

Postprzez K@mil » 9 sty 2008, o 22:09

napewno ktos ma !! hehe
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez marekkety87 » 9 sty 2008, o 23:56

zależy na jakiego trafisz :-) mój kumpel miał i cały czas narzekał :-x pozdro
Avatar użytkownika
marekkety87
Czytacz
 
Posty: 100
Dołączył(a): 7 sty 2008, o 22:44
Lokalizacja: Kęty

Postprzez tomek;) » 10 sty 2008, o 20:54

Ja takiego posiadam. Przedmowca ma racje zalezy na jakiego trafisz. Ale jedno jest pewne ze to bardzo wytrzymaly motor jezeli chodzi o 1.9 D:). Moj golfik pali sredni 5.5 litra/100km. A slabe strony... narazie to nie narzekam na niego, wymienilem tylko czesci ktore sie zuzywaja typy szczeki hamulcowe, lozyska, sworznie wahacza... Ogolnie rzecz biorac polecilbym ten samochod osoba ktore chca tanio jezdzic a nie potrzebuja duzo mocy... Chodz 65 KM nie jest zle:). Mialem wczesnie astre 1.4 i chodzila duzo gorzej... Pozdro
żyj chwilą...
Avatar użytkownika
tomek;)
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 4 sty 2008, o 23:05
Lokalizacja: Oświęcim

Postprzez marekkety87 » 10 sty 2008, o 21:12

wiadomo że nie ma co porównywać golfa 1.9 do opla(bleee)1.4....... :-) Musze przyznać że ten 1.9 kumpla nawet miał kopa :-)
Avatar użytkownika
marekkety87
Czytacz
 
Posty: 100
Dołączył(a): 7 sty 2008, o 22:44
Lokalizacja: Kęty

Postprzez baastii » 10 sty 2008, o 21:28

heh jako mechanik i elektryk moge tylko powiedzieć ze 1.9 TD,TDI i ttemat godny uwagi,tylko musisz dobrze trafic i z blacharka i z silnikiem zeby było minimum wydatków
ale gorąco polecam bo fajne silnki,mało pala i fajnie mozna je podkręcić!!!!!
pzdr Obrazek
Avatar użytkownika
baastii
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 23:23
Lokalizacja: k?odzko

Postprzez Damiano_TM » 11 sty 2008, o 00:07

Mam takiego szrota i jestem "prawie" bardzo zadowolony... To prawie to tylko jego moc. Nie duża ale silnik bardzo wytrzymały... tygodniowo zdarza mi sie robić po 2000km :-P ehh te baby :-D :-D i nadal śmiga bez zarzutów, jedyne co wymieniam to te części które sie zużywają typu klocki, olej, jutro zmieniam sprężynki bo juz wysiadają a dodam ze od nowosci nie zmieniane... Jeśli Ci trzeba jakies konkret info to pisaj.. pozdro
Damiano_TM
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 17 gru 2007, o 23:44
Lokalizacja: Bilgoraj

Postprzez uniq3 » 11 sty 2008, o 17:45

ja mam 1.9 diesel, kupilem go chyba pol roku temu i non stop musze wkladac w niego, teraz stoi u mechanika zmienia uszczelke pod glowica ;/
uniq3
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 16 gru 2007, o 20:13
Lokalizacja: Gostyń

Postprzez virus_wrona » 11 sty 2008, o 18:57

Ja tez miałem 1,9D. Silnik nie do zajeżdżenia. Jak go sprzedawałem to miał 280 000 km przebiegu i chodził jak złoto. Niestety miał w przeszłości poważny wypadek i zaczęła go zjadać rdza. Co do osiągów,to powiem, że niejeden się zdziwił.
Avatar użytkownika
virus_wrona
Badacz tematu
 
Posty: 232
Dołączył(a): 28 gru 2007, o 02:06
Lokalizacja: Niepołomice

Postprzez opolanin » 11 sty 2008, o 19:33

witam posiadam 1,9 D czyli zwykly diesel konstrukcja przestarzala, jest to silnik wolnossacy ze wstepna komora spalania, do niej jest wtryskiwane paliwo, silniczek ma 64 konie zostal zastapiony nowa jednostka o tej samej pojemnosci i mocy ale z pominieciem komory wstepnej przez co silnik stal sie bardzo ekonomiczny, zwykle diesle maja kod silnika 1Y, sa to dobre silniki w miare dynamiczne malo pala bo moj pali 5 litrow na trasie przy 90 godz i do max 8 litrow po miescie ale to musze troche gazowac, jesli chodzi o slabe punkty tej jednostki napedowej to jedynie przestarzala konstrukcja i nic wiecej, pozdrawiam, mam nadzieje ze pomoglem i rozwialem watpliwosci
opolanin
 

Postprzez DJ Mays » 11 sty 2008, o 19:35

:oops: ja mam takiego silnik nie do zatarcia :lol: 300tys. km przeszło na liczniku i cyka elegancko :-| spalanie małe 6/10 jedyny minus ,że wolno sie zbiera bez turbiny ale jak juz złapie 90km to już sie buja fajnie :-P

a z turbinami to tylko problemy :lol: nejlepszy zwykły 1,9D
Avatar użytkownika
DJ Mays
Czytacz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 22 wrz 2007, o 12:44
Lokalizacja: Ruda Maleniecka

Postprzez opolanin » 11 sty 2008, o 19:40

dj mi sie fajnie zbiera jak ma 2600 na obrotomierzu

[ Dodano: 2008-01-11, 22:56 ]
Silnik

Wtrysk pośredni do komory wirowej typu Ricardo Comet Mark V.

Typ silnika 1Y

Średnica cylindra: 79,5 mm
Skok tłoka: 95,5 mm
Pojemność skokowa: 1896 cm3
Stopień sprężania: 23,0
Ciśnienie sprężania:
- znamionowe 3,4 MPa
- minimalne 2,6 MPa
Moc maksymalna: 47 kW (64 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej: 4400 obr/min
Moment maksymalny: 124 N×m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego: 2200 obr/min

Rozrząd

Wałek rozrządu jest osadzony na pięciu łożyskach oraz napędzany paskiem zębatym, mechaniczny napinacz paska (półautomatyczny od października 1994).
Luz zaworów przy kontroli faz rozrządu - 1 mm.


Fazy rozrządu
- otwarcie zaworu ssącego 6° po ZZ
- zamknięcie zaworu ssącego 20° po ZW
- otwarcie zaworu wydechowego 25°30 przed ZW
- zamknięcie zaworu wydechowego 6°30 po ZZ.

Luz roboczy zaworów jest zerowy. Zastosowano popychacze hydrauliczne.
Pasek zębaty do napędu wałka rozrządu, pompy wtryskowej i wałka pośredniego to Gates 6037 lub Pirelli 135 RH 254.

Układ chłodzenia

Obieg wymuszony przez pompę odśrodkową.
Termostat jest umieszczony na przewodzie wlotowym przy pompie cieczy chłodzącej
- temperatura początku otwarcia od 85°C
- temperatura pełnego otwarcia od 105°C
- skok zaworu - 7 mm.


Wentylator jest elektryczny, o dwóch prędkościach marki Bosch:
- temperatura włączenia
- 1. prędkości 92...97°C
- 2. prędkości 99...105°C
- temperatura wyłączenia
- 1. prędkości 84...91°C
- 2. prędkości 91...98°C

Pasek klinowy do napędu pompy cieczy chłodzącej i alternatora (samochody bez klimatyzacji) to Hutchinson 6 PK 923 (21,36 ´ 963 mm).

Pasek klinowy do napędu pompy cieczy chłodzącej i pompy wspomagania układu kierowniczego (samochody z klimatyzacją) to 11,5 K ´ 790.


Układ smarowania

Chłodnicą oleju typu olej-ciecz. Pompa oleju - zębata - jest napędzana od wałka pośredniego.
Ciśnienie oleju to w temperaturze oleju 80°C przy 2000 obr/min silnika minmum 0,2 MPa.
Filtr oleju to Mann W 940/25 lub Purflux LS 186.


Układ zasilania

Układ zasilania jest wtryskowy, z doładowaniem turbosprężarką.
Filtr paliwa marki Bosch lub Purflux FCS 412 V.
Filtr powietrza (suchy), z wymiennym wkładem papierowym marki Mann 1HO129630A.
Pompa wtryskowa - rozdzielaczowa marki Bosch VE 4/9 F 2300 R 433 lub Bosch VE 4/9 F 2300 R 447-4.
Obsady wtryskiwaczy marki Bosch 0430 211 088 lub Bosch 0430 211 086.
Rozpylacze produkcji Bosch DN0SD 297 lub DN0SD 308.

Ciśnienie otwarcia wtryskiwacza:
- nominalne 15...15,8 MPa
- minimalne dopuszczalne 14 MPa


Regulacja ciśnienia otwarcia wtryskiwacza następuje za pomocą podkładek regulacyjnych o grubości od 1,0 mm do 1,95 mm co 0,05 mm.

Świece żarowe marki Bosch 0250 201 032 (rezystancja od 0,9...1,2 W).
do góry
opolanin
 

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości

cron