Długo pali zimny

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez jacol210 » 23 lis 2011, o 00:37

slawek5t napisał(a):Film dam wieczorem.

Pytanko: jesli przez pierwsze 2 sek z rana po odpaleniu chodzi nie równo, to co to może byc ?
swiece sprawdzone i wszystkie 4 sztuki robią sie czerwone. Kąt ustawiony idealnie. Akumulator prawie nowy 80AH.
Może byc powodem ta listwa wtyczek na świecach? siedzą u mnie dobrze ale nie az tak jakos bardzo ciasno bo koncowki te plastkowe są połamane.



EDIT

FILM :

http://www.youtube.com/watch?v=qnAFvpMPKXU

Tak mi kopci po odpaleniu przez jakis czas az sie nie zagrzeje.

Termostat walnięty może przedłużyc czas kopcenia ?

czasem nawet mocniej zakopci !







Nie równa praca to może być wina pompy wtryskowej.....kończy się......
jacol210
Czytacz
 
Posty: 51
Dołączył(a): 19 lut 2011, o 22:39
Lokalizacja: Kalisz

 

Postprzez slawek5t » 23 lis 2011, o 02:46

Ale tylko przez 2 sek max.
Czyli mowicie ze jest okej.
Wiec chyba to na tyle w temacie.
Dzieki za odpowiedzi
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez kamilz1 » 24 lis 2011, o 06:37

Witam wszystkich i pozdrawiam, jestem nowy na tym forum i mam problem z golfikiem mojej żony, nie chciałem zakładać nowego wątku i piszę tutaj bo golf słabo pali jak jest zimny.

Jest to silnik 1,9 sdi rok 1996.

Rano jak go rozpalam to robię 3 podejścia tak po około 15 sek. kręcenia(o dziwo ze trzy razy przy temp. poniżej 0 zapalił po około 5 sek.kręcenia rozrusznikiem).

Myślałem ,że znalazłem przyczynę, nie grzały 2 świece, które zostały wymienione na nowe-wszystkie 4- sprawdziłem też listwę na świecach i wszystko grzeje pięknie, do tego przekaźnik też o.k

Golf nie dymi po rozpaleniu i w czasie jazdy, jak również po dodaniu mocno gazu.


Wymieniłem filtr paliwa i powietrza na nowy , wstawiony został zaworek zwrotny przed filtrem bo miałem podejrzenie ,że może się zapowietrza, ale też nic to nie dało.

Jak postał całą noc to odkręciłem przewody z wtrysków i kolega zakręcił i za drugim obrotem rozrusznika zaczął już podawać paliwo, także z tym też wszystko ok.


Jeden mechanik mówi ,że pompa, ale obroty nie skaczą i wszystko zachowuje się ok, drugi mechanik mówi, że kąt wtrysków, :-| , ale ten pierwszy , że jak nie była wyjmowana pompa paliwa to kąt wtrysków się sam nie przestawił , :-? trzeci mechanik mówi ,że wtryski leją, ale przecież nie dymi , a czwarty mechanik mówi że to słabe już ciśnienie silnika, :lol: ale dwaj pierwsi twierdzą , że te silniki nie gubią tak ciśnienia.


I co wy na to, może jakieś wskazówki od czego WY byście zaczęli , bo jak patrzę to chcą mi sprawdzić połowę samochodu, a tu kryzys i człowiek liczy się z kasą.

Pozdrawiam

[ Dodano: 2011-11-24, 05:45 ]
Dodam jeszcze ,że akumulator jest nowy, komputer nie wykazał żadnych błędów w silniku, jak go rozpalę po nocy po tym długim kręceniu i jak zapali i od razu zgaszę to drugi raz już zapala od pierwszego strzału bez podgrzewania świec.
kamilz1
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 19 lis 2011, o 11:31
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez Golfik1986 » 24 lis 2011, o 22:41

SotoM napisał(a):0,5L na 12kkm to piekny wyinik wrecz mozna rzec...na nie deptany motor.

audiczka znow potrafila wiecej lyknac oleju na 6tysi 0,5l poszlo. ale tam chyba turbo lekutko kulalo.
slawek5t, czym sie przejmujesz krzywdy nie ma. u mnie zima jak stanales metr za golfem to jak zapodal chmure to wnet nie bylo go widac :lol:
ale to mowie przy mrozach trzaskajacych typu -20. w miare wzrostu temp otoczenia bylo tego coraz mniej
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Piaggio » 25 lis 2011, o 11:04

na Filmiku te kopcenie bardziej mi wygląda na pare- roznica temperatur spalin i otoczenia, w moim aucie w momencie odpalenia jest czysto nie zakopci, pochodzi chwilke i z tyłu pojawia sie własnie taka chmurka przezroczystego dymku, gdy jest cieplej tego nie ma,
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez slawek5t » 25 lis 2011, o 18:13

Ale jak rozgrzeje auto to nie ma NIC.
Przebieg mam 260tys (ponoć)

Wycieków mam sporo ale jeździ fajnie i nie kopci jak sie rozgreje .

Latem sie zabiore za te wycieki.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez SotoM » 25 lis 2011, o 20:24

nie masz nic bo cały wydech jest nagrzany i woda która sie przez nnoc skropliła została odparowana i dlatego dymu nie ma. nie przejmuj sie. moim zdaniem jest wszystko w porzadku...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez slawek5t » 17 gru 2011, o 18:33

Panowie odswieże ponieważ:

Pali dobrze ale jak chwyci to nim telepie tak jak zwyklym dieslem w ktorym nie damy ssania.
Telepie nim gdzies 4 sekundy około. Jest to wkurzające bo nieraz prawie gasnie przy tym.
I obawiam sie że jak temp spadnie na -10 to bede miał problem...
Gdzie może leżec przyczyna ?
- swiece sprawne
- akumulator bardzo dobry
- kąt ustawiony
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Golfik1986 » 17 gru 2011, o 23:32

to teraz chyba warto pojechac na scianke i sprawdzic wtryskiwacze taka moja mysl bo jak teraz masz takie sadze pozniej bedzie problem
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez slawek5t » 18 gru 2011, o 16:51

Dziś były 2 stopnie i lepiej chwycił. Telepało może nim przez sekunde. Ale zaczekałem aż pstryknie przekaźnik po zgaśnieciu kontrolki świec.

Hmm może komputer zapodał lepszą dawkę ? ?

Chyba poczekam aż temp spadnie do 0 lub -2 stopnie i wtedy sprawdze jak pali
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez markim321 » 19 gru 2011, o 01:12

Kolego miałem podobne problemy ze swoim poprzednim 1Z. Co mogę Ci doradzić to zmień najpierw świece żarowe, Iskra nie oszukujmy się ale to nie najlepszy wynalazek, a że rozgrzewają się to nie znaczy że są w pełni sprawne, tutaj poleciłbym Ci Beru, koszt około 30zł za sztukę, nie daję pewności ze całkowicie wyeliminuje to poranną telepawkę ale powinno odczuwalnie pomóc, sprawdź też listwę zasilającą a dokładnie fajki, które wchodzą na świece, często zdarza się tak że do którejś świecy może nie dochodzić napięcie, silnik odpali od razu na pozostałych cylindrach, ale może początkowo nierówno pracować właśnie przez brak grzania na jednym garze . Druga sprawa to poprawny kąt wtrysku, sprawne wtryski i pompa no i kompresja silnika. Pocieszającym jednak jest fakt że 1Z to bardzo trwały motor i przebieg rzędu 260 - 360tys nie powinien robić na nim większego wrażenia, ale duże znaczenie miała jego wcześniejsza eksploatacja a właściwie jej sposób i olej na jakim wcześniej pracował. Na początek zważywszy na niewielkie koszty radziłbym Ci jednak dolać do paliwa jakiś preparat czyszczący układ wtryskowy typu np. STP, na pewno nie zaszkodzi a może poprawić sytuację, jeśli nie wiesz kiedy był wymieniany filtr paliwa to też go wymień, sprawdź czy nie ma też nieszczelności w przewodach paliwowych, lekko cofające się paliwo też może dawać takie efekty. Największe znaczenie ma tu jednak ogólny stan jednostki napędowej a dokładnie pompy wtryskowej (odpowiednia dawka na zimnym), wtryskiwaczy i ciśnienia sprężania jak już wcześniej pisałem. W poprzednim 1z, z dużym przebiegiem ok 400tys (realnym, bo to co było na liczniku to śmiech na sali) nie miałem problemów z odpaleniem nawet przy temp -20st, ale pamiętam że zawsze poniżej 0st występowała nierówna praca, pomagało lekkie dodanie gazu. Natomiast w obecnym AHU przebieg w tej chwili 220tys dopiero przy -8st zorientowałem się że mam spalone wszystkie świece (winny był czujnik G62, który odczytywał o wiele niższą temp niż w rzeczywistości i włączał obwód grzania nawet przy temp na zewnątrz 25st), zauważyłem że silnik potrzebuje ok 2sek kręcenia rozrusznikiem aby zaskoczyć, natomiast po starcie wchodził od razu na równe obroty bez telepania, po wymianie czujnika i świec pali z pół obrotu, tak więc z własnego doświadczenia uważam że może sumować się na poranny rozruch kilka czynników.

Myślę że jednak nie powinno być tak źle, podziałaj trochę przy golfince i daj znać o efektach. Pozdrówka ;-)
markim321
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 17 paź 2010, o 14:26
Lokalizacja: Nowy Dzików

Postprzez slawek5t » 19 gru 2011, o 02:04

Nie no ! Odrazu postawiłbym browara za takiego posta!! Klasa!!
Więc....:
Sprawdze jutro te fajki ale ostatnio w miarę siedziały...

Hmm a ten czujnik może miec cos wspolnego ? Gdzie on jest ? Nie znam sie na tym.

Kąt mam idealnie ustawiony. Aku dobre 80ah.

markim321 napisał(a):po wymianie czujnika i świec pali z pół obrotu,

Nawet przy obecnej temp ? :-o
Mój tak nie da rady. Jedynie na ciepło.
Zimny potrzebuje te ok 1,5-2 sek czy tam ile.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 15 gości

cron