Długo pali zimny

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez markim321 » 23 gru 2011, o 21:42

Na pierwszy ogień zmień świece skoro pali dobrze z odpiętym czujnikiem. Jak nie pomoże to zostaje rozrusznik, pompa, wtryski, kompresja. Jaki olej masz wlany i czy silnik konsumuje coś oliwy?
markim321
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 17 paź 2010, o 14:26
Lokalizacja: Nowy Dzików

 

Postprzez gonzales » 24 gru 2011, o 19:58

Witam, z racji że temat już istnieje nie bede zakładał podobnego tematu....tez mam problemy z odpalaniem od dłuższego czasu... i nie moge znaleść przyczyny dlaczego tak jest... wymieniłem filtr paliwa świece żarowe, czujnik temperatury i nadal dlugo pali....możliwe ze to jest kąt wtrysku?rozrząd robiłem u nie remonowanym serwisie a u zwykłego mechanika, czy instnieje możliwość że przestawił się kąt wtrysku? dodam jeszcze do tego że gdy jest zimno (-2-5) to jest taka duża chmura dymu(niebieski) że ledwo widze 2 samochód z tyłu a tutaj mam film do ewentualnej weryfikacji...http://www.youtube.com/watch?v=LSp5bMmS ... e=youtu.be
gonzales
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 9 cze 2011, o 21:54
Lokalizacja: Białystok

Postprzez markim321 » 25 gru 2011, o 00:51

Paliwo nie cofa się? Kąt wtrysku oczywiście też ma znaczenie. Ale bardzo długo pali. Zainteresowałbym się też stanem wtryskiwaczy. Po odpaleniu zaraz zgaś i zapal ponownie, sprawdzisz czy złapie od kopa czy dalej będzie tak długo kręcił... To już coś nam podpowie.

Wesołych Świąt :aniolek2:
markim321
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 17 paź 2010, o 14:26
Lokalizacja: Nowy Dzików

Postprzez gonzales » 25 gru 2011, o 02:04

Gdy zapalę ponownie to jest ok, pali odrazu 1sec i pali, swiece gasną po 1-2sec max, gdy postoi 8-12h na mrozie problem się pojawia ten sam co przy odpaleniu go za pierwszym razem po nocy.
gonzales
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 9 cze 2011, o 21:54
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Maniek01 » 25 gru 2011, o 02:15

Proponuję zacząć od sprawdzenia kąta wtrysku :-)
Maniek01
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 8 wrz 2011, o 18:34
Lokalizacja: Jarocin

Postprzez gonzales » 25 gru 2011, o 12:32

Ile kosztuje mniej wiecej u mechanika ustawienie kąta wtrysku?teraz nie mam jak sprawdzic, bo kazdy sobie wolne zrobił w święta...

Wesołych Świąt :)
gonzales
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 9 cze 2011, o 21:54
Lokalizacja: Białystok

Postprzez markim321 » 25 gru 2011, o 14:40

Jeśli za drugim razem po zgaszeniu pali od razu to problemem jest cofające się paliwo. Sprawdź przewody paliwowe, musi być gdzieś nieszczelność na złączeniach, najczęściej przy filtrze paliwa.
markim321
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 17 paź 2010, o 14:26
Lokalizacja: Nowy Dzików

Postprzez slawek5t » 26 gru 2011, o 00:58

markim321, co dokładnie sprawdzic w rozruszniku ?
I ewentualnie jak naprawić aby lepiej krecił.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez SotoM » 26 gru 2011, o 11:11

pojedź do tunera niech zrobi ci mapy startu połozysz z 400zł na stół i zakonczysz problem... bedzie ci palił odrazu nie zaleznie od temperatury....
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez markim321 » 26 gru 2011, o 13:20

pojedź do tunera niech zrobi ci mapy startu połozysz z 400zł na stół i zakonczysz problem... bedzie ci palił odrazu nie zaleznie od temperatury....


Niestety nie będzie kolego. To jest motor 1Z, jeszcze solidna i trwała konstrukcja, tam nie było takich problemów jak w dzisiejszych zabawkach typu ALH, AGR czy innych, że złe odpalanie na ciepłym powodował nieznaczny spadek wydajności akumulatora czy rozrusznika, a nawet większy przebieg i już uwidaczniające się zużycie pompy wtryskowej. Tutaj wina złego palenia leży po innej stronie i tu zacząłbym od regeneracji rozrusznika, bądź wymiany świec niż zmiany map startowych.

Sławek5t odłączasz i wykręcasz rozrusznik, kupujesz do niego zestaw naprawczy, chodzi o tulejki, w których obraca się wirnik, zakładasz nowe i rozrusznik kręci tylko gwizd, a nie chełcha powoli że możesz liczyć jego obroty wału na palcach
markim321
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 17 paź 2010, o 14:26
Lokalizacja: Nowy Dzików

Postprzez SotoM » 26 gru 2011, o 14:16

w kazdym silniku diesla - TDI (oprócz 1Y/AAZ gdzie sterownika praca silnika nie ma) jeżdżącym w mk3 podniesiesz maby i niezaleznie czy to bedzie 8/16 bitowe ECU...-jest to metoda aby nie tracic szasu na szukanie...
owszem jezeli wszstko co jest odpowiedzialne ze dobre palenie jest w normie to bedzie palił jak trzeba...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez gonzales » 26 gru 2011, o 15:57

markim321,dziś sprawdziłem wszystkie przewody wokół filtra paliwa i wszystkie byly dokręcone na max...A filtr paliwa zmieniałem sam i gdy wymieniałem filtr, to nie zatykałem niczym tych wężyków ... istnieje możliwość zapowietrzenia układu paliwowego?jak go odpowietrzyć?dodam że wcześniej było tak samo z pierwszym odpaleniem...
gonzales
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 9 cze 2011, o 21:54
Lokalizacja: Białystok

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości