[TDI 1z] Długo się nagrzewa

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez Mikolaj211 » 14 gru 2012, o 16:43

Dzisiaj rano osiągnął maksymalnie 70 stopni... Ogrzewanie na full cały czas i było ciepło, ale nie gorąco (normalnie po 5km nie da rady wytrzymać na max ogrzewanie).

Przejechałem 30km i osiągnął powiedzmy 70 stopni, wysadziłem jednego kolegę, pojechałem odwieźć drugiego (cały czas bez gaszenia!), nawet go lekko przykatowałem i nic. Podjechałem pod garaż, było niecałe 70 stopni, otworzyłem maskę i tak: górna rura przy silniku ciepła, dalej letnia, przy chłodnicy prawie zimna. Dolna na całej długości wręcz lodowata (myślę, że gdyby choć przez chwilę poszedł ciepły płyn, to by była już cieplejsza, a była lodowata jak po całej nocy na dużym mrozie).
Wsiadam do auta, temp spadła na te kreski pierwsze...

Nie mam pomysłu, termostat moim zdaniem trzeba wykluczyć w takim razie, czujnik temperatury też, po prostu wytwarza za mało ciepła, WTF?

Pozdrawiam.
Mikolaj211
Czytacz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 4 wrz 2010, o 20:29
Lokalizacja: Nakło

 

Postprzez marcinkazimierz » 14 gru 2012, o 17:10

ja dzis (-8 stopni) po 3 km mialem 80 stopni po 2 kolejnych 90
marcinkazimierz
Gaduła
 
Posty: 530
Dołączył(a): 27 kwi 2012, o 20:54
Lokalizacja: Lublin

Postprzez hellaflush » 14 gru 2012, o 18:00

Dzisiaj sprawdziłem jak szybko się nagrzeje bez włączonego nawiewu. Wcześniej miałem cały czas na 1 biegu - nawet nie zwracałem na to uwagi :P Dzisiaj wyłączyłem i bardzo szybko się nagrzał.

Mikolaj211, a wyłączałeś całkowicie dmuchawę?
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez Mikolaj211 » 14 gru 2012, o 18:18

Nie da rady wyłączyć dmuchawy przez parowanie szyb, choć moim zdaniem dmuchawa sama w sobie nic do tego nie ma, jeśli już, to ustawienie ogrzewania. Wczoraj wieczorem ustawiłem na zimne, przejechałem około 5km i wskazówka nawet nie drgnęła, olałem system i włączyłem na ciepłe.
Mikolaj211
Czytacz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 4 wrz 2010, o 20:29
Lokalizacja: Nakło

Postprzez marcinkazimierz » 14 gru 2012, o 18:44

a jeszcze mała uwaga ile masz płynu chlodnicego u mnie po uzupelnieniu szybciej sie nagrzewa
marcinkazimierz
Gaduła
 
Posty: 530
Dołączył(a): 27 kwi 2012, o 20:54
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Mikolaj211 » 14 gru 2012, o 20:28

Płyn w okolicach maksimum, dwa lata temu wymieniałem chłodnicę, od tego czasu trzyma taki stan nic nie dolewane, nic nie ubyło.
Mikolaj211
Czytacz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 4 wrz 2010, o 20:29
Lokalizacja: Nakło

Postprzez czaravolvo » 24 gru 2012, o 12:52

posiadam gofera 19 TDI 1z 90 km ;-)
mój problem polega na tym że po przejechaniu nawet 50 km pokazuje nawet nie całe 70 stopni auto grzeje ale moim zdaniem za słabo z dwa tygodnie temu wymieniałem termostat na wahlera dodam jeszcze że po przejechaniu ok 25 km zmierzyłem teperature płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym która wynosiła 58,5 stopnia czyli moim zdaniem czujnik temp jest ok
tylko czemu mój gofer nie morze złapać 90 stopni ?
prosze o pomoc z góry dziękuje
czaravolvo
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 31 mar 2011, o 20:41
Lokalizacja: Żelechlinek

Postprzez slawek5t » 24 gru 2012, o 18:22

Miałem identyczne objawy że 65-70 stopni max. Przyczyną był termostat.
Być może trafiłeś na nowy wadliwy.

jak na postoju pogazujesz przez 3-4 minuty to przekracza 70 stopni ?
i pewnie dolny wąż chlodnicy robi sie ciepły .
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez czaravolvo » 26 gru 2012, o 16:17

slawek5t napisał(a):Miałem identyczne objawy że 65-70 stopni max. Przyczyną był termostat.
Być może trafiłeś na nowy wadliwy.

jak na postoju pogazujesz przez 3-4 minuty to przekracza 70 stopni ?
i pewnie dolny wąż chlodnicy robi sie ciepły .

spróbuje dzisiaj z tym gazowaniem zobaczymy czy będą jakieś efekty ale wątpię i obczaję ten wąż dolny czy będzie ciepły
dzięki kolego za podpowiedz ;-)
czaravolvo
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 31 mar 2011, o 20:41
Lokalizacja: Żelechlinek

Postprzez Balcer » 27 gru 2012, o 17:15

Czesc. Ja mam podobny problem jak kolega wyzej.
Gdy kupilem swojego golfa 1z wracalem do domu ponad 100 km i temp non stop w okolicach 70 stopni. Fakt ogrzewanie wlaczone na maxa przez 10 km potem na 1/4 bo nie szlo wytrzymac od ciepla.
Po przeczytaniu kilku tematow i porad innych uzytkownikow kupilem nowy termostat WAHLERA i go wymienilem . Zalalem caly uklad koncentratem G11 . Probowalem go zagrzac zeby moc odpowietrzyc. Dochodzi do 70 stopni i nic wiecej. Dolny waz od termostatu zimny po przejechaniu 100 km temp po podlaczeniu VAG to 67,8 max w zbiorniczku 63 stopnie .

Auto po przejechaniu 3 km juz leci gorace powietrze ktore wrecz "parzy" .

Zaslonilem kawalek chlodnicy kartonem i nic nie pomoglo moze minimalnie szybciej lapie te 70 stopni ... ale to i tak trzeba sie natrudzic aby uzyskac taka temperature.
[img width=406 height=90]http://polatanysklad.pl/logo/2.png[/img]
Balcer
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 2 gru 2012, o 14:37
Lokalizacja: włoclawek

Postprzez przemo1251 » 27 gru 2012, o 20:16

Balcer, Jeżeli dolny wąż chłodnicy jest zimny po przejechaniu kilku km lub przegazowaniu na postoju i z nawiewów leci ciepłe powietrze, to albo układ się nie odpowietrzył lub czujnik zepsuty. Jest też możliwość że trafiłeś na wadliwy termostat.



Masz dostęp do vaga, więc zrób logi statyczne, 002.

Loguje się przez ok 60 sekund bez dotykania gazu, na rozgrzanym silniku do 90 stopni na blacie, w twoim przypadku gdy wskaźnik temperatury nie będzie chciał iść wyżej.
przemo1251
Czytacz
 
Posty: 64
Dołączył(a): 8 kwi 2012, o 21:16
Lokalizacja: Pukinin

Postprzez Balcer » 28 gru 2012, o 11:41

Ok dzis zrobie te logi . Tutaj do tematu moge wrzucic czy gdzies indziej ?

Kwestia wadliwego termostatu raczej nie wchodzi w gre. Jednak bedzie to juz ostatecznosc wydania prawie 50 zl na termostat ...
[img width=406 height=90]http://polatanysklad.pl/logo/2.png[/img]
Balcer
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 2 gru 2012, o 14:37
Lokalizacja: włoclawek

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

cron