[TDI 1z] Długo się nagrzewa

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez przemo1251 » 28 gru 2012, o 13:02

Logi wklej tutaj http://vaglog.rtnet.pl , następnie daj linki do tematu.
przemo1251
Czytacz
 
Posty: 64
Dołączył(a): 8 kwi 2012, o 21:16
Lokalizacja: Pukinin

 

Postprzez Balcer » 28 gru 2012, o 22:15

Dobra u mnie sytuacja sie wyjasnila..... Dzis jezdzilem po miescie bez nawiewu wlaczonego stalem w korku i temp zaczela sie podnosic do 75 stopni.... przyjechalem do domu i czekalem jeszcze z 15 min na wolnych obrotach bez nawiewu i doszlo do magicznych 90 stopni . wentylator sie zalaczyl wiec myslalem ze wszystko ok .... po kilku godzinach odpalilem samochod i odrazu otwieram maske i dotykam wezy i sie wkur.... dolny waz od chlodnicy nagrzewa sie tak samo jak gorny. Czyli trafilem na rozwalony termostat Wahlera :/
[img width=406 height=90]http://polatanysklad.pl/logo/2.png[/img]
Balcer
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 2 gru 2012, o 14:37
Lokalizacja: włoclawek

Postprzez przemo1251 » 28 gru 2012, o 22:55

No teraz dostać dobry termostat do golfa to loteria. Ja też zamówiłem zobaczymy czy będzie sprawny. :-)
przemo1251
Czytacz
 
Posty: 64
Dołączył(a): 8 kwi 2012, o 21:16
Lokalizacja: Pukinin

Postprzez Balcer » 28 gru 2012, o 23:37

Wymieniac drugi raz nie mam zamiaru sam.... Jutro podjade do mechaniora i zapytal ile za to kasy wezmie...
[img width=406 height=90]http://polatanysklad.pl/logo/2.png[/img]
Balcer
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 2 gru 2012, o 14:37
Lokalizacja: włoclawek

Postprzez slawek5t » 29 gru 2012, o 17:42

Balcer, dolny wąż sprawdziłbym już przy około 70 stopni....
Bo przecież przy 90 st otwiera sie (bynajmniej powinien) termostat i wtedy dolny wąż również robi sie ciepły.

Jak zapalisz i rozgrzejesz auto do 70 to wtedy chwytaj odrazu za wąż. Powinien być zimny.

Jesli podczas normalnej jazdy dojdzie do 90st i tak sie utrzymuje to jest okej.
Ale bądź cierpliwy bo nasze stare tdi długo sie grzeją. Optymalną temperature pracy w obecnych warunkach mogą mieć dopiero po 10 kilometrach jesli jedziemy tak spokojniej na około 2 tys obr.

Interkuler opóźnia nagrzanie sie silnika ponieważ ładuje w niego lodowate powietrze.

Rok temu późną jesienią też miałem problem bo max dochodzilo do 70st.
Nawet nie dotykałem węży tylko odrazu założyłem nowego wahlera. Poprawa była widoczna natychmiast. Silnik zaczął łapać 90stopni.
Fakt że w mrozach troche to trwa ale jak strzałka stanie na 90 to już się nie rusza z tej pozycji aż do zgaszenia silnika.

Balcer, jeszcze raz dla pewnosci wszystko sprawdź. Jesli na postoju złapie 90 a podczas jazdy zacznie spadać no to niestety trafiłeś na wadliwy termostat.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Balcer » 29 gru 2012, o 19:11

Oczywiscie moj blad w pisaniu.

Waz jest juz cieply jak delikatnie wskazowka sie podniesie...

Kurcze chcialem dobry termostat kupilem Wahlera ....
[img width=406 height=90]http://polatanysklad.pl/logo/2.png[/img]
Balcer
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 2 gru 2012, o 14:37
Lokalizacja: włoclawek

Postprzez przemo1251 » 29 gru 2012, o 19:22

Termostat Wahlera jest dobry jak jest dobry :) (jeżeli jest sprawny, wytrzymuje najdłużej)
przemo1251
Czytacz
 
Posty: 64
Dołączył(a): 8 kwi 2012, o 21:16
Lokalizacja: Pukinin

Postprzez slawek5t » 29 gru 2012, o 23:20

Czyli termostat do zmiany.
Najlepiej kupić z serwisu oryginał . Dołożyć pare złotych i miec spokój z temperaturą oraz rozbieraniem silnika 5 razy. W tdi to nie jest aż takie hop siup.
Oryginalnie siedzi termostat Behr Tomson.
U mnie taki siedział aż do zeszłego roku :)
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Balcer » 30 gru 2012, o 01:27

Az z ciekawosci zapytam ile taki w VW kosztuje za Wahlera dalem 46 zl do tych 70 moge dolozyc ;)
[img width=406 height=90]http://polatanysklad.pl/logo/2.png[/img]
Balcer
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 2 gru 2012, o 14:37
Lokalizacja: włoclawek

Postprzez slawek5t » 30 gru 2012, o 02:04

Na alegro jest za 150 zł.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez damianco » 30 gru 2012, o 16:05

044121113 - to numer oryginału.
Poszukaj na allegro lub u dealera VW/Audi lub Skody. Nie powinieneś zapłacić więcej jak 90 zł.
Pamiętaj jeszcze o oringu pod termostat.
Avatar użytkownika
damianco
Czytacz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 11 sie 2007, o 22:20
Lokalizacja: Łódź

Postprzez czaravolvo » 3 sty 2013, o 16:20

czaravolvo napisał(a):
slawek5t napisał(a):Miałem identyczne objawy że 65-70 stopni max. Przyczyną był termostat.
Być może trafiłeś na nowy wadliwy.

jak na postoju pogazujesz przez 3-4 minuty to przekracza 70 stopni ?
i pewnie dolny wąż chlodnicy robi sie ciepły .

spróbuje dzisiaj z tym gazowaniem zobaczymy czy będą jakieś efekty ale wątpię i obczaję ten wąż dolny czy będzie ciepły
dzięki kolego za podpowiedz ;-)




dziś po przejechaniu jakiś trzech km złapał na blacie jak zwykle nie całe 70 stopni stanąłem otworzyłem maskę dolny waż chłodnicy zimny wsiadłem i pogazowałem z 5 min tak do 3,5 tys obrotów max do 4 tys wskazówka nadal wskazuje nie całe 70 stopni a dolny wąż nadal zimny :evil:
co morze być przyczyną ? termostat czy czujnik pomocy panowie
czaravolvo
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 31 mar 2011, o 20:41
Lokalizacja: Żelechlinek

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 107 gości

cron